Doorgaans geven ze aan dat het rond de eerste verjaardag vast ligt. Het kan dan nog wel iets wijzigen als van licht blauw naar iets donkerblauw, maar in theorie niet van blauw naar bruin. Hoewel bovenstaande reactie iets anders aangeeft.
Hier bij de oudste van donkerblauw naar lichtblauw tot een jaar, toen naar groen/bruinig tot een jaar of 4 en nu zijn ze dat mengelmoesje nog maar meer lichtbruin met groenige gloed (7 jaar). Daarmee trouwens precies de ogen van de oma van mijn man. Bij de middelste van donkerblauw naar bruin met een jaar en die zijn niet meer veranderd. De jongste van blauw naar lichtblauw tot een jaar en die lijken nu meer grijzig te worden zoals aan mijn kant van mijn moeders familie. Krijg je met de oogkleuren van papa's kant (blauwgrijzig, ouders: blauw en blauwgroen) en mama's kant (bruin, ouders: grijs en bruin).
bij de geboorte waren ze groenig met een blauwe waas erbij, lastig uit te leggen. nu zijn ze pikzwart hihi maar zal later in haar leven wel wat lichter kleuren. is bij mij ook zo geweest
Na de geboorte waren zijn ogen blauw. Binnen een paar dagen werden ze donkerder en met 5 maanden bruin en nu nog steeds (bijna 3)
Hier is zoon bijna een jaar en heeft nog steeds blauwe ogen. Nu lijkt het iets groener te worden, terwijl ze eerder grijs/blauw waren. Ikzelf heb heel donkerbruine ogen, vriend groene.
Mijn oudste had zeker tot 1,5/2 jaar blauw/grijze ogen. Nu, bijna 3, zijn ze bruin (met beetje groenig). De jongste, bijna 1,5, heeft nog steeds blauw/grijze ogen, maar ook bij haar lijkt er nu in het midden wat crème/bruinigs in te komen.
Onze dochter heeft ook nog steeds blauwe ogen. Er zit ook nog geen ander kleurtje bij. Ik heb zo het idee dat het wel zo blijft.
Dochter werd geboren met blauw/grijze ogen. Na een half jaar waren ze heel grijs, nu is ze twee en zijn ze echt heel donkerbruin. Zoon werd geboren met donkerblauwe ogen, werden steeds lichter. Nu echt hemelsblauw. Hoop dat ze deze kleur blijven, er zit nog geen enkel puntje van een andere kleur in, ben benieuwd!
Bij de geboorte heeeel donkerblauw. Nu met 4 maanden heeft hij dat donkerblauwe nog aan de buitenste rand, binnenin zijn ze lichtgrijs met groen/blauw eromheen. Ben benieuwd, ik heb zelf groen (met inimini beetje bruin), moeder bruin/groen, vader grijs/blauw. Mijn vriend heeft grijs/lichtblauw, zijn ouders allebei blauw.
Dochter geboren met bruin en zijn bruin gebleven natuurlijk. Zoon geboren met blauw, met zes maanden werden ze grijs. Rond de negen maanden werden ze fel groen, met ander half jaar lichtbruin met best veel groen. Nu, twee jaar.. Veel bruin met weinig groen.
Mijn dochter had donkerblauwe ogen, zijn steeds donkerder geworden, Nu zijn ze grijsgroen met een bruin randje rond de pupil. En zo zijn ze al heel lang.
Ik geloof dat na 2 jaar meeste is maar ook sommige tot 8 jaar. Veel hangt af bij genetische aanleg. Zo onze dochter geboren met blauwe maar na 2 weken kwam er bruine doorheen en is het tot nu toe gebleven is soort afwijkende oogkleur: ze heeft dan geen randje in kleuren maar is echt bruin die blauw wordt. Mijn nichtje heeft het andersom dus is genetisch misschien. Soort ogen waneer je niet weet precies welk Kleur het is blauw of bruin of groen is bij elk lichtval anders
De kleur ogen bij mijn dochter is weinig veranderd, alleen wat minder blauw geworden, die waas is weg. Maar welke kleur ogen ze heeft? Geeeeen idee, ze heeft echt alles door elkaar. Ligt echt aan de lichtinval ook maar voornamelijk grijs met wat blauwig/groenig erin en bruine vlekken. Heel apart, hoop dat het zo blijft maar ze is net 6 maanden dus dat wordt nog lang wachten Heb zelf groen/licht bruine ogen en veranderd ook, in de zomer worden ze bruiner en in de winter groener.