Een paar weken na de bevalling kreeg ik snachts erge steken in m'n borsten, met name m'n rechter borst. Na een echo onderzoek in het ziekenhuis te hebben gehad, verklaarde ze dat het van de cystes vandaan komt die ik in m'n borsten heb zitten, (best veel cystes te zien op de echo) Nu heb ik al enkele weken geen klachten van de pijnlijke steken in m'n borst zelf maar op een andere plek, Ik vind de 'pijn' moeilijk te omschrijven maar zal het proberen uit te leggen, tussen m'n borsten zit langs de rand van m'n borsten bot (althans dat denk ik haha) en dan op m'n rechterkant(wel tussen m'n borsten in) waar de beugel van de bh zit doet het soms zo'n pijn, vandaag toevallig weer een dag dat ik er erg last van heb, trok net met m'n rechterarm de keukenlade open en toen kreeg ik weer een kleine steek.. Het is niet altijd dat het pijn doet maar soms is het zo'n zeurderig gevoel.. En soms lijkt het wel dat als m'n dochter huilt dat het dan meer pijn doet, zou dit hiermee te maken kunnen hebben? De bevalling is nu 5 maanden geleden en heb helemaal geen borstvoeding gegeven.. Bij de huisarts wordt er maar gezegd dat het aan de cystes ligt, maar moet de pijn dan niet meer vanuit de borsten zelf komen? De ene dag heb ik wel pijn en dan weer dagen bijv niet. Is er misschien iemand die dit herkent?
Kunnen die cysten niet verwijderd worden? Ik zou gewoin maandag de huisarts bellen vind borsten toch wel belangrijk
Ken je de verzamelnaam Mastopathie? Daar heb ik zelf last van, en klinkt wel soortgelijk. Heeft ook te maken met hormonen (rond menstruatie etc) dat er extra klachten zijn. Google er maar eens op!
Dit dus. Ik heb er sinds ik geen anti conceptie meer gebruik erg veel last van. Vooral na de eisprong tot de menstruatie. Al een paar keer bij de HA geweest, er is al een echo gemaakt van beide borsten maar er is niets te zien/voelen. Ik vind het ook erg vervelend en best eng. Maar gelukkig kan herken ik de klachten nu beter, en is het altijd gelijk met mijn cyclus.
Doet je borst pijn of echt daarnaast bij het bot en meer in je lichaam? Ik had dit een tijdje geleden, soms zo heftig dat ik en de huisarts dachten aan galstenen, maar het bleek het syndroom van tietze. Na 8 maanden nu pijn vrij. Maar goed, als ik jou was zou ik in ieder geval naar de huisarts gaan.
Ik vind het ook meer klinken als syndroom van tietze. Maar hoe dan ook inderdaad naar de huisarts gaan met de klachten.