Ik had er dus nog nooit van gehoord maar lig nu op mijn stretcher in het ziekenhuis terwijl ik dit typ omdat onze zoon opgenomen is even uitleg van de dag (gekopieerd van mijn eigen site) nou wat een dag zeg!, ik zit nu via internet in het ziekenhuis want daar ga ik samen met Dean vanavond slapen.. Dean die haalde ik vanmorgen uit bed (normaal zit ie om 8 uur mama te roepen maar het was half 10 en het was nog steeds stil dus ben hem wakker gaan maken). Hij was wel wakker maar hij was suf en helemaal niet goed wakker, dus ik zeg; kom op slaapkop wakker worden.. en ik haal hem uit bed en hij begint te huilen, krijsen en grijpt naar zijn buik, gaat in foetushouding op de grond liggen en houd niet op, ik denk wat moet ik nou, miley was nog geeneens uit bedje dus die maar snel aangekleed, fles ingeklokt en snel naar de huisarts, daar was het natuurlijk weer over (is altijd zo natuurlijk) wel koorts en nog suf en steeds kreunen van de pijn. We werden naar huis gestuurd met een virusje, eenmaal thuis begon ie weer maar deze keer ging ie out (wit wegtrekken, ogen rollen naar achteren en hij werd helemaal slap, dus ik bel de dokter op en ga meteen weer onderweg (miley zat nog in de MC en ik pakte nog wel even een tas met wat luiers en voeding want had zo'n voorgevoel) dus naar de dokter en die verwijsde ons naar de kinderarts want hij vertrouwde het toch niet. Eenmaal in het ziekenhuis kreeg hij het nog een keer (blijf maar op en neer gaan) ze hebben longfoto gemaakt en zag er goed uit, ze zagen niets noemenswaardig, plas was goed, bloed is nagekeken en naar het lab gestuurd, toen hebben ze dean opgenomen want er moest ook een echo gedaan worden want ze dachten aan een darmschuiving (darm vaginatie)maar dat is heel lastig vast te stellen want is een moment dat dat gebeurd, nou echo gedaan, ze zagen wel verdikte kliertjes en dat wijst in elk geval op een ontsteking, ze hebben hem nu voor een nachtje opgenomen om te kijken wat er gebeurd. Ik moet zeggen hij is nu een stuk actiever, heeft goed gegeten en is weer minder suf dus misschien gaat het weer wat beter , wel koorts nog maar niets bijzonders meer... (geen aanvallen meer gehad) Maar goed nu lig ik dus te typen op mijn laptoppie op een stretcherbedje in het ziekenhuis in Helmond.. Dus het was een vermoeiende dag... was blij dat ik nu even lekker kon ontspannen met mijn laptopje... goede beslissing om die mee te nemen naar het ziekenhuis... iemand ervaring met een darm invaginatie? ik had er nog nooit van gehoord ik dacht eerder aan zijn blinde darm ofzo (maar daar is hij blijkbaar te jong voor) omdat hij ook koorts heeft denken ze zoiezo aan een ontsteking ergens..
Getsie, dat klinkt echt eng! Kan me voorstellen dat jullie je helemaal rot zijn geschrokken! Ik heb er ook nog nooit van gehoord, dus geen info van mij. Veel sterkte hoor!
hoi de enige ervaring die ik heb met darminvaginatie is die bij de hond van mijn ouders, die heeft als pup waarschijnlijk een keer te hard gespeeld waardoor er een stuk darm was verschoven en dat is gaan afsterven de hond is er aan geopereerd ze hebben het dode stuk darm verwijderd he getsie nou ik dit zo zit te typen is het eigenlijk wel een vies verhaal het is natuurlijk niet gezegd dat het bij jou zoontje ook zo erg is ik hoop voor jullie dat het meevalt en wens jullie veel sterkte de komende tijd
nou wat kan je blij zijn met poep zeg wat een enorme stinkende berg kwam er net uit (moest gewoon raampie openzetten) maar de dokters vinden het nog niet safe om hem naar huis te sturen en ze houden hem nog minimaal 1 nacht, het gevaar van darm invaginatie is blijkbaar dat het opeens weer terug kan komen en dat je tussendoor niet ziek lijkt.. De longfoto vond zij trouwens niet 100% maar ook niet ernstigs maar kan wel wijzen op een virus / infectie (die beginnend is of niet zo erg) Ik heb gevraagd of ik al mijn verzekering kon opbellen om de reis naar Tunesie te annuleren (we zouden de 15e op vakantie gaan) en als het haar kind was zou ze dat wel doen, ze vond het geen superidee, het nadeel is alleen dat ie dus springlevend dan weer kan rondlopen en dat je dan thuis zit terwijl je de reis ge-annuleerd heb maar ze vond het toch niet erg prettig, bovendien als ie last heeft van zijn longen is reizen zoiezo niet verstandig met het vliegtuig omdat het zuurstofpeil lager is in een vliegtuig, ik moest voor mezelf ook uitkijken...(omdat ik ook heel benauwd ben) Miley is nu (en blijft) bij mijn ouders omdat het toch besmettelijk is (kan zijn) als het toch een virus is, waarschijnlijk heeft ze het dan al maar je kan beter voorzichtig zijn met een beetje van 5 maanden.. Dus nog een dagje en nachtje hier zitten... helaas, ik had wel gedacht dat we naar huis konden maar ze vertrouwen het toch niet en das op zich wel goed, als ze je naar huis sturen en er gebeurd iets dan maak je het ziekenhuis ook verwijten dus is op zich goed... zo dat was weer de dean update...
He, wou je ondanks onze meningsverschillen in een paar andere topics , wel even sterkte wensen! Heftig hoor!
Jeetje wat vervelend allemaal zeg! Ik ben wel blij voor je dat het in ieder geval nu wel beter lijkt te gaan met Dean, maar de onzekerheid is natuurlijk echt killing! Sterkte!
thanks, ach een meningsverschil kan je hebben in 1 topic en in het andere topic weer eens met elkaar eens zijn, vind dit berichtje superlief van je.. Het gaat gelukkig een stuk beter vandaag heb wel het idee dat we morgen naar huis kunnen (maar dat dacht ik vanmorgen ook al ) Hij is zo lekker tegendraads en boos vandaag :x das een goed teken meestal dan gaat het in elk geval al wat beter, hij is alleen keimoe... maar hij wil niet op schoot, niet in bed, niet los, niet de tv aan of de tv uit, zijn knuffel erbij of weg pfffff (stront) vervelend, maar liever zo als helemaal suf...
hij mag naar huis, we krijgen een brief mee om onze vakantie mee te annuleren want ze vond het niet verstandig en dat vind ik zelf ook niet (en ook geen fijn gevoel) infuus hebben ze al eruit gehaald en nu is het wachten op de dokter voor officieel ontslag en brief en dan thuis hebben ze al instructies gegeven om temp goed in de gaten te houden, ontlastig en bij de eerste beste aanval weer snel naar het ziekenhuis.. mocht het weer gebeure, eigenlijk weten ze nog steeds niet wat het nu werkelijk was dus vandaar de voorzichtigheid...
Dat klinkt wel heel erg eng zeg! Ik ken het niet maar het is natuurlijk wel heel erg schrikken bij zo'n kleintje. Veel succes ermee! En super dat hij naar huis mag.
Hij ligt ziek in zijn bedje en ga heel erg regelmatig controleren, het lijkt wel sinds ie thuis is dat ie weer zieker is maar hij is denk ik hetzelfde als mij, ik blijf ook doorgaan totdat ik me "veilig" voel en dan kan ik het loslaten, dus hij durft het hier meer te uiten denk ik.. hij was daar zo boos in het ziekenhuis, zo ken ik hem helemaal niet want het is echt een megawat (okay hij is wel 2 jaar en dat merk je maar hij kan altijd blijven lachen en zelfs dat kon hij niet meer) ik vind het wel een beetje eng maar we houden het gewoon goed in de gaten.... meer kunnen we op dit moment niet doen.. Hij ligt maar een beetje stil te wezen en heb wat dat betreft dan liever even boos dan gaat het in elk geval goed genoeg om boos te doen (rare gedachtegang maar als ie boos ie is beter als suf en stil denk ik dan maar) Onze dochter is nu ook weer thuis, die sliep bij oma en is ook een beetje van slag, mijn moeder verwend ze heerlijk maar pakt haar heel snel op en daar word ze best moe van en dat merk ik dus die ligt ook lekker op bed te slapen.. allemaal een beetje bijkomen van de afgelopen dagen.. hopen dat het morgen weer een beetje lekkerder gaat. In elk geval niet naar Tunesie maar dat valt onder de categorie lekker belangrijk, dat doet me echt niets, liever thuis als ergens in een vreemd land met een ziek kind straks... dan boeken we maar weer gewoon opnieuw voor later we zijn toch goed verzekerd dus dat is ook wel zo handig..
Heb je berichten net gelezen, wat een spanning! Heel veel sterkte en hopelijk is hij gauw weer de oude. En idd. Zo'n vakantie is leuk, maar valt in het niet bij zulke gebeurtenissen. Sterkte met zijn allen!
Hij heeft dus alweer een "aanval" gehad en weer 39 graden koorts, ik heb het ziekenhuis gebeld en ik moet wachten met komen als een aanval zo erg is dat ie schreeuwt en / of de koorts hoger word als 40 graden, ik moest maar PCM gebruiken en hopen dat het daarmee te houden is, ik ga hem vannacht maar even tussen ons in leggen just in case...(als ie weer zo'n erge pijn krijgt ben ike r dan in elk geval meteen bij) word daarna weer effe afkicken voor hem als ie beter is maar beter zo als dat ie vannacht alleen ligt met erge koorts ofzo..
Onwijs zielig... maar ik vind het ook raar dat het zkh zegt dat je maar moet wachten tot die schreeuwt van de pijn je weet zelf toch zeker wel wanneer je kind pij n heeft... en zeker als ze zoiets 'engs' al vermoeden bij m! Succes!