al 2 weken wakker 's nachts.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door matje, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matje

matje Niet meer actief

tygo is nu ruim 9 maanden en is sinds 2 weken alke nacht een paak keer wakker
    aai over de bol slokje drinken en hij slaapt weer
    maar het begint ons wel een beetje op te breken :)
    zou het komen omdat ie nu dingen bewuster meemaakt of wil ie gewoon even bij ons zijn
    ook 's ochtends is ie heel erg vroeg wakker en slaapt dan niet meer.

ik hoop maar dat het tijdelijk is want ik zou niet weten wat ik er verder aan zou moeten doen.

2. MamaSonja

MamaSonja Bekend lid

2 aug 2009
    762
    0
    0
    Hier ook zo eentje die rond die leeftijd wakker begon te worden 's nachts en helaas doet ze dat nog steeds..ze ligt alleen maar te kletsen en gaat gewoon niet meer slapen..
    Vorige week tijdens onze vakantie ging ze ineens doorslapen, maar helaas nu we thuis zijn is het weer begonnen;)

Mijn zoontje heeft dit toendertijd ook een tijdje gehad er is volgens mij weinig aan te doen, maar ik hou dit topic in de gaten want wie weet kom ik een handige tip tegen van iemand:)

Sterkte met je slapeloze nachten;)

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook sinds 2-3 weken elke nacht tot 10(!!)x toe wakker....doodmoe word ik ervan, letterlijk haha. Ze krijgt tandjes, maar heb niet het idee dat het dat is, ze sliep eerst tot 6 maanden zonder speen de hele nacht, nu kan ze niet meer zonder, ze slaapt wel weer vlot in maar blij ben ik er ook niet mee. Heb altijd al hetzelfde ritueel 's avonds, eten, badje, knuffelen, fles en slapen dus dat is het ook niet. Soms helpt een droge luier of een beetje drinken, vannacht een extra deken en goed stevig ingestopt, het is telkens iets anders. Zou het ook niet weten hoor maar je bent in ieder geval niet alleen... SUCCES dus!

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Heel veel sterkte met de slapeloze nachten.
    Misschien kun je het oei ik groei boek eens naslaan op de sprongetjes.
    Die kunnen ook dit soort dingen veroorzaken.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nog maar 2 weken? ;) Hier al bijna 6 mnd... :(

Maar denk niet dat er tips zijn om hem meer te laten slapen. Wel om het zelf te redden: draai toerbeurten met je man. En dan de ene nacht hij, de andere jij, niet per nacht om de beurt steeds eruit. Als jij om de nacht sowieso een goeie nacht kunt maken, hou je dat langer vol, dan wanneer je toch elke nacht 2-3 keer eruit moet :(

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

En hier al bijna 10 maanden ;) maar dat is niet wat TS vroeg volgens mij..

Rond de 9 maanden hoor je dit wel meer, de befaamde sprong! Go with the flow, wss is t binnenkort weer over

7. raspberry

Haha, nee, dat is ook niet wat TS vroeg, maar na weer eens een brakke nacht word ik een beetje flauw :(
    Maar ik weet nog dat ik na een paar weekjes dacht: Dit red ik niet veel langer. Ach.. still standing :D We kunnen altijd meer aan dan dat we vooraf denken dat we kunnen, blijkt dan maar weer... en da's dan misschien wel een opsteker voor TS ;)

8. LovelyDK

Dat is zéker waar... toen mijn zoontje 4mnd was zei de ha assistente "meeste kindjes slapen vanaf een maand of 6 door" en ik dacht WHHUUTT?! NOG 2 maanden dit drama?!
    Vervolgens doet die het nu nog steeds hahaha

Komt allemaal goed!

9. raspberry

Haha, ja... dat soort reacties had ik ook als mensen dan zeiden: dan of dan gaat ze vast doorslapen... :D Ach, voor ze 18 is, gaat het vast ergens lukken om zelfstandig de nacht door te slapen :)

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    en nu je weet dat het puur aai over de bil is (en er dus niets echt aan de hand is) gewoon even een paar keer doorzetten en eventjes laten huilen (bv afspreken met jezelf 15 of 30 minuten)

Ik ken het probleem zelf niet maar dat komt mede doordat ik meteen vanaf dag 1 "opvoed" en eventjes laat huilen, overdag ben ik er fulltime voor ze , ik ben thuis maar snachts is mijn tijd en alleen voor noodgevallen ben ik er dan en een aai over de bol is voor mij geen noodgeval.. Hij moet ook leren om zichzelf opnieuw in te laten slapen en te kunnen ontspannen zeg maar..

11. 078mama

078mama Niet meer actief

oooo alle goed bedoelde adviezen, theoretische verhalen over wanneer ze door gaan slapen en ervaringsdeskundige komen mijn strot uit! Ik heb gewoon een slechte slaper. Punt uit! Ze slaapt wel door als ze 16 is ofzo. En tot die tijd blijven LovelyDK en ik lekker tegen elkaar aan zeuren haha. Misschien moeten we er een club voor oprichten? Dan zijn we niet zo alleen! haha

Sorry TO niet echt relevant voor jou! Ik denk en hoop voor je dat het een sprongetje is.

12. LovelyDK

Hahaha Isademi kom op zeg... dus jij bent de enige mama die haar kind opvoed omdat je ze hulpeloos laat huilen!? Come on!

Maar doe je ding hoor, maar ga hier nu niet wéér een topic vervuilen met 'goede' adviezen!

Ennee Bea... zo';n club apart zou best gezellig zijn, vooral snachts haha

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ze vraagt toch om adviezen om haar baby door te laten slapen, niet om haar baby wakker te houden, blijkbaar hebben jullie geen bruikbare tips anders had je al bij jezelf gebruikt... dus wie heeft er nu echt bruikbare tips (degene bij wie de kindjes WEL doorslapen of degene bij wie ze NIET doorslapen?)

vooral zo'n clupje opstarten, mijn kindjes willen graag slapen snachts en willen niet wakker worden gehouden.

14. LovelyDK

Wakker worden gehouden?!

Uuh.. jij laat ze huilen omdat je je bed zelf niet uit wil, das heel wat anders!

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn kindjes huilen nooit omdat ze lekker liggen te slapen DAT is het verschil DAT kan je ze gewoon aanleren..

en zullen we het niet hebben over wat we over hebben voor onze kids, ik zorg heel de dag ZELF voor ze die van mij zorgt niemand anders voor, ze hoeven nooit wakker te hoeven worden gemaakt omdat mama moet werken, ze hoeven nooit een oppas omdat mama uit wil of omdat ze even tijd voor haar zelf wil, ik zorg 200% voor mijn kindjes en ik geef ze dus ook een goede nachtrust dat heb ik ze namelijk zelf aangeleerd door er niet meteen op in te gaan elke keer als ze een kikje geven. En dan komen ze daarna nooit meer als ze je dat in de eerste 3 maanden al leert..

16. 078mama

078mama Niet meer actief

So hier zit veel frustratie in! laat jij je kindjes maar lekker huilen hoor. Ik denk dat dat in jouw geval de beste oplossing is. We willen natuurlijk niet dat je kind JOUW TIJD verstoord. Vreselijk! In tussen tijd gaan wij weer lekker een kroelen omdat onze tijd het beste word gevuld met de liefde die we kunnen geven 24/7 niet van 7 tot 7.

17. raspberry

@Isademi: da's niet helemaal waar hoor... Thirza sliep hier tot 4 mnd door. Technisch gesproken dan: ze sliep van 18/19-2/3 en dan na 1 voeding weer door tot een uur of 7. Wakker maken voor een avondvoeding hielp geen fluit, en laten huilen al helemaal niet, daar ging ze echt niet ineens wel van doorslapen.

Daarna is dat dus opgehouden en is ze zich zo'n 2-5 keer per nacht gaan melden.
    Je klinkt alsof jouw methode altijd werkt, maar echt: dat is niet waar. Prima als het bij jou wel werkt, maar laat anderen bij wie het gewoon niet werkt in hun waarde...

18. raspberry

@Beatrice en DK: lijkt me leuk, zo'n cluppie :D

19. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Daarom zijn die kindertjes in Roemeense kindertehuizen ook zo lekker rustig. Ze weten dat er toch niemand komt.

20. 078mama

078mama Niet meer actief

hahaha

Rozemarijke: het is wel gezellig voor de nachten natuurlijk of beter gezegd in mijn geval voor de vroege ochtenden. Gedeelte smart....

Deel Deze Pagina