aanhangwagen voor de fiets....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sa1980, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Soms zie je wel eens van die fietsen met zo'n aanhangkarretje waar kinderen in zitten..
    Weten jullie vanaf welke leeftijd kinderen hierin kunnen?

Wij gaan binnenkorgt op vakantie en willen dan ook gaan fietsen, als ons meisje al goed kan zitten. Nu zou ze echt nog niet in een fietsstoeltje kunnen maar zou dit een goede oplossing kunnen zijn?

Heb ze nog nooit van binnen gezien dus ik weet niet of het wel voor hele kleine kindjes is..

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

je bedoeld die fietskarren, daar mogen ze al heel snel in, je hebt babyschalen waardoor ze erin kunnen liggen inplaats van zitten.
    ideaal om dus te gebruiken met fietsen op vakantie, ik weet niet of je in nl op vakantie gaat, wat ik weet kun je ze op de waddeneilanden vaak gewoon huren.

anders staan ze op marktplaats wel te koop

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Je kunt er ook de maxicosi in zetten.
    Heb zelf niet zo'n ding maar een vriendin van mij wel.

4. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    We gaan naar Kos en ik zag dat je ze daar bij een fietsverhuur bedrijf kunt huren. Ideaal dus... bedankt.

5. schaapie123

let er wel op dat ze dan ook een babyschaal hebben(maxi cosi zal ik niet snel doen)

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Dit is Tim in de babyschaal in de fietskar. Waar grotere kindjes hun voeten zetten, heb ik opgerolde handdoeken liggen om het gat te vullen. (ik vind de babyschaal wel duur voor wat het maar is, ik dacht €50 voor een piepschuimen ding met een vachtje errond). De maxicosi vond ik niet mooi vast erin zitten, en die moet je dan weer loshalen als je ergens met de auto naartoe gaat, en dan weer helemaal installeren als je met de fiets gaat.

7. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Volgens mij ligt het helemaal niet zo verkeerd.

Nu las ik op Internet dat zo'n babyschaal tot 8 maanden is klopt dat? Daarna mogen ze daar niet meer in. ALs wij gaan is ons meisje 8 maanden (ze is niet zo heel groot).

Wat is jullie ervaring?

En nog iets: Is zo'n aanhangwagentje wel veilig? Ik bedoel niet alleen voor de kindjes maar ook ivm met auto's? Je kindje ligt ineens zo laag denk ik..

8. schaapie123

8maand is een indicatie, net als de maxicosie tot een bepaald gewicht of leeftijd is, die vanons ook klein paste er nog mooi in met 11 maand hahaha
    dus als je een kleine ukk hebt, dan past dat nog wel.

aan de ene kant zeg ik ook nee tegen een fietsaanhanger, maar aan de andere kant, het is wel heel handig met fietsen en in een babyschaal liggen ze nog echt(maxi cosi is al meer zit houding)
    Hier in Nl worden ze toch best veel gebruikt en volgens mij is het hier drukker met verkeer dan op kos. (er als goed is zit er een vlag op de aanhanger)

Deel Deze Pagina