getrappel op de ribben

Discussion in 'Zwangerschap' started by ice19, Apr 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ice19

ice19 Actief lid

Sep 12, 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Hoi,

Leuk hoor!! Zo'n kleintje in je buik
    En uiteraard de kleine voelen is super speciaal.
    Maar wie heeft er ook zon last van dat die kleine tegen je ribben trappelt? Het lijkt ondertussen wel of mn ribben gekneusd zijn.
    Vooral met autorijden en lang zitten doet t echt zeer!
    Heeft iemand tips wat je hier tegen kan doen?
    Want het is soms echt niet uit te houden!

gr Ice

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier ook eentje die tekeer gaat tegen men ribben :) geen tips en helaas niet veel aan te doen

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    hier nog een! wen er maar aan helaas :( nu ze ingedaald is is het minder mja dan hebben we weer andere pijntjes helaas haha

4. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Niet tegen mijn ribben, maar mijn hele onderbuik moet eraan geloven...tsjongejonge zeg, wat gaat dat kind af en toe tekeer!!!!! :$

Ik word er soms helemaal naar van zeg...weinig aan te doen inderdaad.

5. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    Hier ook zo eentje die hele volkverhuizingen houdt in mijn buik, doet echt zeer regelmatig en kan er ook gewoon wat misselijk van worden haha.. zal wat worden als hij er uit is!

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    nou mijne is ingedaald sinds 28 week

maar nog steeds veel getrap en vooral gedruk op ribben, maag etc
    en ook uitrekken via zijkanten echt ik ben er best zat van
    maagzuur va hier tot tokio en terug
    pijn en beurs gevoel

bluh niet grappig

en natuurlijk altijd als ik ff rust wil...
    gisternacht tot 1 uur drukte gehad in mn buik pffff

7. Iris 2

Iris 2 Actief lid

Oct 18, 2010
    128
    0
    0
    Tsja, hier nog één met bijna standaard een voetje in m'n rib..kan nog maar op één kant slapen. Maar zoals al eerder gezegd, niets aan te doen. Ik denk maar zo, het is tijdelijk..;)

8. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook tegen de ribben.. geen idee wat ik er tegen kan doen... wat wel lijkt te helpen is de toekomstige vader de handen op de buik te laten leggen.. dan is het ineens stil;)

Maar kleine doet niet altijd pijn... soms gewoon een trap om de ribben te laten rammelen zonder dat het pijn doet.. dat vindt ik dan wel weer grappig...

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hier schopt er telkens eentje keihard op mijn blaas, dat geeft echt steken van pijn. Heel vervelend gevoel. Maar ik lach erom, hij doet t goed.

Krijg steeds minder bewegingsruimte door die enorme buik. Mijn maag zit in de knoop, maagzuur.. Vind ik vervelender dan die schoppen.

10. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Ik ken het probleem, ik heb er iedere keer weer last, aan beide kanten, vooral met de laatste, want die was heel groot. Wat enigzins helpt is tegendruk: ik heb altijd last aan de achterkant, bij de longen zeg maar, ik doe dan een kussensloop oprollen of een dikke sportsok van manlief en druk die dan tegen de plek waar het pijn doe en ga liggen, pijn op pijn is vaak verlichting. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.;)

11. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Hij ligt hier in stuit.. Dus ik heb geen getrappel in mn ribben. Wel een draaiend hoofd tegen mn borstbeen, in m'n maag.. Trappen in mn blaas en tegen mn anus aan..

12. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Ai, das ook niet fijn!

13. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier ook een druk kind, hij draait ook afentoe ze billen zo dat ik mezelf echt lang moet maken omdat het zo'n enorme druk geeft rechts bovenin me buik. Soms zit ik ook even rustig en dan schrik ik gewoon van de enorme schoppen die ik dan ineens in me buik krijg. Als ik s'avonds in bed lig dan weet ie het ook nog zo te presteren dat ik zowel helemaal links en helemaal rechts in me buik flinke bewegingen tegerlijk krijg.

14. Chai

Chai Niet meer actief

Mijn dochter deed het ook.
    Voor mij was het de laaste (35-41) weken ook zwaar om lang in de auto te zitten daardoor.
    Ik had wel al snel ondekt dat ik me hand er een beetje tussen kon leggen en dat verlichte wel enorm.
    Je moet natuurlijk niet hard gaan duwen ofzo.
    En met lange ritten gewoon een paar pauzes inlassen om even te gaan staan.

15. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Mijn zoontje zat ook steeds tegen mn ribben, al vanaf de 15e week tot het eind van mn zwangerschap hebik er last van gehad. Helaas is er niks tegen te doen. Je kan wel paracetamol pakken tegen de pijn en regelmatig van houding wisselen.

16. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik neem het terug, meneer is gedraaid :) Van onvolkomen stuit naar hoofd links onder en voeten rechts boven

Share This Page