Zonnebank tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama to be88, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Hallo dames,

Ik vroeg me af ofdat er iemand weet ofdat dit kwaad kan ( voor de baby ). Een zwangerschapsmasker zou ik geen last van hebben aangezien ik a wel wat zon heb gezien in het begin. Voor mijn zwangerschap ging ik eens in de 8 weken en vroeg me dus af ofdat dit kwaad kan.

Liefs

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hoelang ben je zwanger?

3. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    23 weken nu..

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Volgens mij in het begin niet, daarna wel, maar nie te lang en niet te vaak

5. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Op een gegeven moment wel je buikje afdekken. De kleine kan dan al goed zien en dat felle licht kan heel vervelend zijn denk ik ?

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Vind dit net op internet,maar zou het toch nog even aan je vk na vragen;)

Onder de zonnebank mag ook tijdens de zwangerschap als je voor je zwangerschap er regelmatig onder lag. Begin er niet mee als je lichaam het niet gewend is. Word je tijdens het zonnen kortademig, duizelig of ga je sterk transpireren, kom dan onder de zonnebank weg om rustig af te koelen.
    Als zwangere ben je in de zon of onder de zonnebank vatbaar voor een “zwangerschapsmasker”in je gezicht. Dat zijn pigmenten in je gezicht die enkele jaren of zelfs je hele leven aanwezig kunnen blijven. Het is verstandig je gezicht te beschermen met een hoge zonnebrandfactor of een sunblock.

7. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Jaa dat kon ik ook alleen terug vinden! Maar nergens iets over schadelijk voor de beeb.. Ga het dan toch naar even navragen bedankt dames!

8. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

het lijkt mij helemaal niet goed. zeker omdat zonnebank ontzettend fel licht is. en de baby kan al goed licht waarnemen in de baarmoeder.
    ook is het veel straling , lijkt me ook niet super.

ik zeg niet dat het niet mag. maar erg goed lijkt het mij niet;)

9. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Wij zijn in november een maand naar Azië geweest waar ik ook (hetzij ingesmeerd met factor 50) superveel in de zon geweest ben. Ik heb net als jij geen last van zwangerschapsmasker. Sindsdien ga ik ongeveer eens in de twee weken onder de zonnebank omdat mijn VK zegt dat het net als met de sauna na 3 maanden geen kwaad kan. Ik ga dus ook gewoon nog naar de sauna en voel me daar prima bij. Ik ga hoogstens wat minder lang.

De risico's die gelden voor de zonnebank (huidkanker etc), gelden voor jou, niet voor de baby. Het kan idd zijn dat je baby de felle lampen niet fijn vindt, maar dan zul je dat vanzelf merken en kun je stoppen. Ook kun je een handdoek rond je buik (dus ook rond je rug) doen.

Mijn baby reageert niet anders dan anders op de lampen. Ze trappelt soms wat, maar soms ook niet. Voel geen echt verschil. Ik denk dat ze voelt dat ik ontspannen ben, net als wanneer ik in bed lig. Het enige dat ik niet doe is op mijn rug liggen, ik lig op mijn linkerzij, omdat dit voor mij het prettigst is. Ook ga ik max een kwartiertje onder een niet al te heftige bank. Volgens mijn VK kun je tot 7 maanden zonnebanken en is het daarna niet meer aan te raden, net als met de sauna.

Ik denk dat je moet doen waar je je prettig bij voelt, als je het niet fijn vindt dan stop je gewoon. Enjoy!

10. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gedaan tot een week of 8 en daarna voelde het niet goed meer. Ik moet ook op mijn buik liggen voor mijn rug. Ook wil ik geen masker oplopen. Maar het kan zeker geen kwaad. Bij mij voelde het gewoon niet goed meer dus mee gekapt.

11. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik ga wel regelmatig.... Is heerlijk

12. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Ik heb begrepen dat je er beter niet onder kan gaan omdat het te warm wordt en de baby zn warmte niet kan reguleren.
    Normaal doe ik in de winter altijd een kuurtje maar durf nu het risico niet te nemen.

13. buddhatobuddha

21 jan 2012
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van de week aan mij verloskundige gevraagd of ik kan blijven zonnen (ben nu 12 weken)... En zij gaf aan: Jaa hoor gewoon lekker blijven doen.. Idd wel goed op je gezicht letten maar voor de kleine kan t geen kwaad!

14. Mama van Dilara

Mama van Dilara Actief lid

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    ik ga normaal 1 x per week om mijn kleurtje bij te houden en om lekker te ontspannen, nu met de zwangerschap ga ik niet.
    Ik ken iemand ( die normaal 1x per week ging zonnen) die een zwangerschapsmasker heeft gekregen ( gewoon een dikke vette donkere snor aan pigment) en dat heeft mij zo laten schrikken dat ik zeg nee 9 maanden zonder kan ik wel! voor een kleurtje kan je je altijd laten spuiten en voor de ontspanning een boekje lezen ofzo nee mij niet gezien.

Ieder voor zich natuurlijk.

15. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonneconsulente hier haha:

Het is niet schadelijk voor jou of voor je kleintje, tenzij je het met mate doet zoals eigenlijk alles. Laat je goed informeren of stuur me een bericht dan kan ik je wat tips en advies geven.

Het is natuurlijk niet goed als je een huidtype 1 hebt (heel lichte huid en blond/rossig haar) en je gaat ineens 20 minuten onder een sterke zonnebank. Logisch. Ook heb je inderdaad kans op zwangerschapsmasker, maar dat kun je testen door eerst een paar minuutjes te gaan. Zie je enige vorm van andere verkleuring in je gezicht vergeleken met de rest van je gezicht of lichaam dan zou ik het niet riskeren.

Wist je trouwems dat het is aanbevolen voor mensen in noord europa om gemiddeld een 10 minuutjes per dag een op jou aangepaste vorm van uv licht op je huid te krijgen? Er komt dan vitamine d vrij is dit is erg goed voor je botten en ze schijnen nu zelfs bewezen te hebbem dat dat vormen van kanker kan voorkomen.

Ik persoonlijk zou zelf alleen wat last hebben van de warmte, maar 10 minuutjes met dit weer ooooh heerlijk haha

16. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Handdoek op je buik leggen en lekker zonnen. Zou max 20
    Min zonnen ... Ik deed t ook en de handdoek werd toen geadviseerd ...

17. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Ow wat fijn om te horen! Ik lig er vanavond onder ( met handdoekje ) hihi

Deel Deze Pagina