Voel me zo misselijk..hebben jullie tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door motheroftwo, 21 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. motheroftwo

18 dec 2015
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ben rond zeven weken zwanger en ben gewoon zo misselijk. Ik kan niks binnen houden. Ik heb nog een kleuter in huis anders lag ik hele dag plat maar dat is niet mogelijk. Hebben jullie tips die ik kan gebruiken.

Alvast bedankt

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Jeetje wat naar zeg dat je zo misselijk bent. Ik zou als ik jou was sowieso contact opnemen met de verloskundige en de huisarts. Als je echt niets meer binnen kunt houden dan bestaat de kans op uitdroging. Zij kunnen je tevens medicijnen voorschrijven die je mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Hier heb ik voor de misselijkheid Emesafene gebruikt (is op recept verkrijgbaar).

3. naverona1986

naverona1986 Actief lid

4 jul 2016
    156
    0
    0
    er zijn speciale lollys die ertegen helpen. preggie pops...moet je maar even googelen..hebben bij mijn eerste echt goed geholpen...en watermeloen

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Idd naar de huisarts. Als je niets meer kunt en niets binnen houdt is het tijd om actie te ondernemen! Dan 'hoort' het er niet meer bij.

5. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Hoi hoi eerst gefeliciteerd . Nou meid hoop dat je eerste weken last van hebt . Zeker is middel die bij huisarts kan halen 3 soorten . Als niets helpt gemberthee . Ik ben nu 18 weken en super ziek nog steeds niets helpt maar ik drink en crackers neutralen smaken . Met gemberthee kon net binnen houden wat aubergine en courgetten wat klein stuk brood . Rest gaat alles er uit . Zorgen dat je drink heel belangerijk en probeer van alles om te eten je vind vast wel iets net zo als mij succes en hoop dat je snel beter wordt

6. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Oef ik weet nog hoe dat voelt ja :(
    Bel je verloskundige of huisarts even meis.....er zijn medicijnen voor zoals boven ook al genoemd.
    Je zou inderdaad ook Gember kunnen proberen maar dat heeft wel een aardig smaakje en daar moet je nou maar net tegen kunnen. Veel succes meis! hopelijk zijn de 'misselijke weken' snel over en kan je echt optimaal gaan genieten!

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als de dingen die de huisarts voorschrijft niet werken, dan moet je een verwijzing krijgen naar de gynaecoloog! Dat is zo bepaald binnen het protocol van de NHG (huisartsen genootschap). De gyn kan veel meer doen dan de huisarts.

8. Loreley

Loreley Actief lid

5 nov 2013
    423
    2
    18
    Net als ik een topic wil starten over misselijkheid lees ik die van jou. Ik drink de hele dag door gemberthee, eet vooral crackers en beschuit en kan alles nog net binnen houden. Ik kan normaal niet zomaar overgeven, anders had ik dat wel gedaan. Dus ik snap wel een beetje hoe je je voelt.
    In jouw geval zou ik echt even de verloskundige bellen! Je moet wel iets aan vocht en eten binnen kunnen houden.

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Als je niets binnen houdt aan de bel trekken. Wat mij helpt tegen misselijkheid is als ik snachts wakker word een beetje vanillevla eten. Gember word ik juist wee van. Elk uur een beetje eten. Als ik vroeg op moet voor werk, ga ik eerst overgeven, dan verdwijnt het beroerde gevoel sneller. Verder eten wat je goed smaakt, ik heb ook sea bands en kauw veel op kauwgum. Ook aquarius lemon helpt wat, zit vitamine b6 in. Veel sterkte! Ik ben vanaf week 5 al beroerd en hoop dat het na deze week beter wordt.

10. patjuhxx

patjuhxx Actief lid

13 feb 2012
    148
    0
    16
    Nijmegen
    Ik heb gisteren bij de apotheek gembercapsules gehaald. Wellicht zou je dat eens kunnen proberen? En heel gek, maar bij mij helpt zoute dingen eten (zoals naturel chips / crackers e.d.). Vorige keer na 12 weken werd het beter!
    En als je echt niks binnen kan houden idd de verloskundige bellen hoor meid :)

11. motheroftwo

18 dec 2015
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Reageer nu pas maar ben zo beroerd geweest en nog steeds dat ik gewoon niet normaal kan functioneren. Die medicijnen durf ik gezegd niet te slikken. Gember helpt wel een beetje maar is maar van korte duur. Ik heb zo een honger elke keer maar kan niks eten want weet dat het eruit komt. Ik probeer wel te drinken steeds maar goed dit hoort er allemaal bij en moet even doorzetten.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Sorry, maar dit hoort er niet bij en is niet een kwestie van doorzetten! Niets kunnen eten betekent geen voedingstoffen waardoor je gewoon te kort gaat komen, 'proberen' te drinken betekent dat je waarschijnlijk te weinig binnen krijgt en aan het uitdrogen bent.

Waarom durf je de medicijnen niet te nemen? Weet niet wat je hebt, maar emesafene wordt bijvoorbeeld al een hele tijd voorgeschreven en wordt door huisartsen als veilig bestempeld.

Ik zou sowieso teruggaan naar de huisarts om te laten bekijken of je uitgedroogd bent. Dan is meer hulp echt nodig!

13. Babedreamer

Babedreamer Actief lid

3 mrt 2014
    117
    0
    16
    Zorg
    Twente
    Eerste zwangerschap erg ziek geweest van week 5 tot 12, daarna vooral sochtends nog misselijk.
    Deze zwangerschap begon de misselijkheid met 5,5 week en nu met 6,5 week begint het spugen..
    Ik eet glutenvrij dus mag veel ook niet.
    Ik wordt hondsberoerd van warm eten en vooral vlees!!
    Ik eet nu vooral rauwe groente, fruit, biogarde yoghurt, chips, chocola, kaas, gelderse gekookte worst.
    Kijk wat je wel binnen houd en eet liggend, kleine hapjes, neem de tijd.
    Gister heb ik over ern half bordje eten anderhalf uur gedaan ofzo, maar t ging wel goed.
    Spa en fruit is lekker nu. Koolzuur lijkt wat te helpen.
    Zorg dat je de misselijkheid van een lege maag voorblijft en verl rusten.
    Sterkte en op facebook is ook een groep voor zehg

14. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Waarom durf je geen medicijnen te slikken? Als je helemaal niks kunt eten dan is dat écht niet goed voor de zwangerschap. Jij hebt voedingstoffen nodig om aan jouw kindje te geven én genoeg vocht.

Ik zit nu al weer 2 weken aan de Emasefene en het werkt super, haalt tot iets van 80% van de misselijkheid weg. Anders kon ik ook alleen maar op de bank hangen of over de toilet. Nu eet ik nog weer gewoon en kan ik ook goed drinken.

Denk aan jouw kindje en aan jouzelf en ga medicijnen regelen!

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik slik sinds gisteren Emesafene wegens extreme misselijkheid, hoef gelukkig niet superveel te spugen. En ik voel me zoveel beter! Dus als ik jou was zou ik echt aan de bel trekken en medicijnen vragen.

Deel Deze Pagina