darmen in navelstreng met 10 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door viola82, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. viola82

    viola82 Nieuw lid

    24 okt 2011
    4
    0
    0
    Beste Meiden,

    Ik ben 10 weken zwanger van de tweede en heb vandaag mijn eerste echo gehad, heel speciaal. Echter bleken de darmen van de kleine nog in de navelstreng te zitten en nog niet in de buikholte (was nog te weinig ruimte). Ik moet me geen zorgen maken maar krijg over 4 weken wel een extra echo..... tja ik vind het best spannend allemaal.

    Wie heeft ervaring met deze situatie? Is dit normaal? Graag jullie reacties! Groetjes
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    nog in de navelstreng ???
    Darmen zitten toch nooit in de navelstreng ??
    De darmen worden ontwikkelt uit 1 van die vele duizende cellen.
    Ik heb er nog nooit van gehoord dat de darmen zich ontwikkelen IN de navelstreng en dan eruit "glijden" om vervolgens in het lichaampje van je baby terecht te komen.
     
  3. Yvy26

    Yvy26 Lid

    14 okt 2011
    55
    0
    0
    Ik denk dat je bedoeld in de buikholte gesloten.
    Zelf ben ik vanmorgen ook op echo geweest en bij mij dezelfde situatie.
    Mijn verloskundige had het erover dat het met 11,5 week 'binnen'moet zijn.
    Als het goed is gaan ze dit nog even controleren dmv een echo.
    Ikzelf heb me voorgenomen om me er geen zorgen om te maken.
    Ik hoop dat jij het zelfde kan totdat de echo uitwijst dat het goed is.
    Succes!
     
  4. Hoop42

    Hoop42 Niet meer actief

    ik vind het ook vreemd dat ze uit de navelstreng moeten komen....stuur even een berichtje aan de verloskundige hier op zp.
     
  5. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het is normaal dat de darmen uitpuilen tot in de navelstreng, meestal zakken die terug de buikholte in rond de 10 á 12 weken. Dus mja, meer dan afwachten kun je niet doen... hoe moeilijk ook!
    Maar je kunt hier misschien met je vk over praten? Zij kan waarschijnlijk meer uitleggen hoe of wat, dan weet je beter waar je aan toe bent.
     
  6. viola82

    viola82 Nieuw lid

    24 okt 2011
    4
    0
    0
    Beste allemaal,

    Bedankt voor jullie heldere reacties. Toch prettig om het te bespreken met anderen.
    De verloskundige gaf echt aan dat ze nu in de navelstreng zitten en moeten indalen in de buikholte. Ze gaf niet aan wanneer dit precies gebeurt moet zijn, ik krijg met 14 weken een controle-echo. Verder moest ik me geen zorgen maken volgens haar.... Verder kreeg ik geen verdere informatie mee. Toch vind ik het wel spannend. Maar goed ik probeer het ook van me af te zetten.

    groetjes en bedankt in ieder geval.
     
  7. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ja hoor is normaal!! Ook bij jouw termijn,geen zorgen maken, darmen zitten in het begin wel degelijk (deels?) in de navelstreng.
     
  8. didi2

    didi2 Actief lid

    31 mrt 2010
    185
    0
    16
    Heel normaal hoor!!! En met 14 weken moeten ze netjes in de buikholte zitten. Dus vandaar ff een herhalingsecho om dat te checken. HELEMAAL cfm het protocol!!!!
     
  9. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ja hoor meid dit is heel normaal! Zou me geen zorgen maken!
     
  10. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn schoonzusje had het ook met 10 weken. Vorige week met 13 weken was alles goed.

    (het zou kunnen duiden op een open buikje, maar in veruit de meeste gevallen is het gewoon goed)
     
  11. viola82

    viola82 Nieuw lid

    24 okt 2011
    4
    0
    0
    pff toch een opluchting. Ik heb het advies van een van jullie ook opgevolgd en het nagevraagd bij de verloskundige. Heel normaal tot 14 weken, ben heel blij. Nu afwachten....... bedankt allemaal. heel fijn jullie reacties
     
  12. Jacky78

    Jacky78 Fanatiek lid

    3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Is heel normaal.
    Dat noemen ze een fysiologisch navelbreukje en gaat (meestal) vanzelf over.
    Bij mijn beide zwangerschappen is dit ook geconstateerd, al was dat wel iets eerder in de zwangerschap.
    Lekker gaan genieten hoor, niet teveel zorgen maken!
     

Deel Deze Pagina