Hoi, Ik had een vraagje, onze beeb lag vrijdag in stuit helemaal onderin.. hierdoor was het ruggetje niet goed te beoordelen (het geslacht dus ook niet). Na veel geduw op mijn buik, trap lopen springen op mijn zij liggen enz. kwam er echt geen enkele beweging in beeb.. maak me hier toch btje ongerust over, dat hij/ zij zo stil ligt.. overigens voel ik de baby ook nog niet, ben nu 20+4 zwanger, placenta ligt voor.. maar gek is het wel vind ik Heeft iemand dit ook gehad?? En draaide de beeb wel? Volgende week vrijdag moet ik terug naar het zkh voor een 2e 20 weken echo... groetjes, Anne
De 1 voelt de baby met 18 weken de ander pas met 23 weken. Ik voelde allebei mijn kids pas met 21 weken. Ook mijn placenta lag beide keren voor. Je baby kan nog wel draaien dus maak je daar maar niet druk om. Alles was tich goed bij de 20-wekenm echo, dan hoef je daar niet druk om te maken
Maak je niet druk. Voor mijn eerste dochter moest ik terug om precies dezelfde reden. Ze konden de rug niet zien en ze lag in een stuit. Geslachts bepaling was wel mn laatste zorg moet ik zeggen. Ook trap gelopen, gesprongen, gehuppeld etc. Niks hielp.Bij de 2e keer terug komen konden ze het ruggetje wel goed beoordelen! Wederom niet het geslacht. Die werd 3 echo's daarna pas duidelijk! Ik heb dit keer ook mijn placenta voor en het is mijn 2e kindje. Ik voel haar nu pas echt heel duidelijk. Terwijl ik mijn eerste al bij 16 weken duidelijk voelde!
ik snap dat je je zorgen maakt, maar dat je het kindje nog niet voelt is niet zo raar hoor, zeker met je placenta aan de voorkant. hebben ze wel het hartje zien kloppen? dan zou ik me verder even niet teveel zorgen maken! je zult zien dat het van de week ineens anders ligt en wel goed te beoordelen is. ik moest vorige week ook een keer terug voor de 20 weken echo, met de eerste echo konden ze het hartje niet goed beoordelen. ook ons kindje wilde niet verplaatsen ondanks het door de kamer lopen, springen! als je het hartje maar hebt zien kloppen zou ik me niet al te druk maken.
ik had een dwars ligger, ik voelde beeb ook later dan de andere kids, placenta gedeeltelijk vanvoor, geslacht pas bij 22 weken en te zien
Ja hoor, hier was het bij deoudste pas met 30 weken te zien. Steeds drie streepjes, gok was dus een meisje. Met 30 weken kwam het piemeltje tevoorschijn
ik voelde de eerste met 21 wkn, de 2e pas met bijna 23 wkn! maar toen wel gelijk heel goed! en mn placenta lag niet eens voor....
Ik ben uiteindelijk 4x terug gemoeten voor de 20wk echo. Dit omdat onze meid steeds in stuit lag heel laag met opgetrokken beentjes. Bij alle 4 de keren heb ik steeds veel tussendoor moeten lopen, maar onze baby wou ook niet draaien. Dus het kan hoor. Maar zolang de echoscopiste je kan vertellen dat de rest goed is hoef je je ook geen zorgen te maken. Sommige baby's maken nu eenmaal gebruik van de zwaartekracht en liggen dus laag
Ik heb tientallen echo's gehad tijdens mijn zwangerschap van mijn zoon en de ene keer bewoog hij heel veel en de andere keer nauwelijks, allemaal heel normaal. Misschien hebben jullie straks een vaste slaper , maar echt, als je je zorgen moest maken hadden ze je dat echt wel gezegd.