zwemmen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door henkie24, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik moet van de fysio gaan zwemmen ivm bekkenklachten. weet dat zwemmen enzo gewoon mag hoor mag wat ik me afvroeg: kunnen er geen bacterien bij je baby komen als je in dat chloorwater zwemt? of kunnen er nu geen bacterien bij je baby komen door de slijmprop? misschien een domme vraag maar door te googlen wordt ik niet echt wijzer. wil iemand mij vertellen hoe het nu precies zit?

alvast bedankt!

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Zolang je vliezen niet gebroken zijn kunnen er geen bacteriën bij je kindje komen en kun je gewoon zwemmen.

3. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Neehoor...je hebt toch ook zwangerschapszwemmen ;)

4. henkie24

jaja natuurlijk. :D maar wilde gewoon meer weten hoe het zeg maar kan dat er niets bij je kindje kan komen. ander voorbeeld. bv een niet zo frisse toilet bril kan ook geen kwaad maar dus meer hoe het er van binnen bij je uitziet zeg maar. of beter gezegd hoe het dus kan dat er niks bij je baby komt. vind zulke dingetjes altijd interessant om te weten.
    vond biologie vroeger al leuk hahaha :D

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Nee hoor...al zijn hygiene wel belangrijk!
    Meer zodat je zelf niet ziek word ;)
    Met al die buikgriep die er heerst.

Maar je kindje zit heeel erg goed ingepakt...zolang je vliezen niet zijn gebroken komt er echt helemaal niks bij de kleine :D

6. henkie24

oh als jullie nu maar niet denken dat ik op een vieze toiletbril ga zitten hoor :) maar was maar als voorbeeld. ja idd buikgriep. hoop dat ze mij ermee overslaan.

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Henkie, je denkt echt teveel na. Probeer eens te genieten van je zwangerschap. Je bent niet ziek. Miljoenen vrouwen zijn je voor gegaan in de meest afgelegen oorden! Praat eens met je verloskundige. Misschien dat zij je wat meer vertrouwen kan geven :D

8. henkie24

maar het is niet zo dat ik me zorgen maak hierom hoor! :D ik vind zulke dingen gewwon leuk om te weten. zelfde als dat ik het gewoon niet kan begrijpen dat er uit iets wat je niet met het blote oog eigenlijk kan zien een mensje ontstaat! ik bedoel 27 weken geleden was ik nog helemaal plat en nu heb ik gewoon een dikk buik. kan daar idd erg over nadenken hoe dat allemaal kan enzo. ;) dat er zoiets in je kan groeien! geweldig toch? enne ik geniet echt wel hoor meid. bedankt :D

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    gelukkig ;)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar om dan je vraag te beantwoorden: je baarmoeder is afgesloten met een slijmprop, maar behalve dat zit je kindje ook ingepakt in een vlies, (wat dus moet breken straks bij de bevalling, anders kan ie er niet uit). OP die manier komt er dus niks ongezonds vanaf die kant bij je kindje en dat is meteen dus ook de reden dat je niet meer mag zwemmen of in bad als je vliezen wel gebroken zijn. Douchen mag dan nog wel, dat stroomt toch recht naar beneden, :)

11. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hé Rozemarijke, ga eens bevallen ;) ;) . Wens je veel succes!

12. raspberry

Ja, zeg dat tegen die kleine! :) Van mij mag ze er NU uit... Nouja, niet helemaal NU direct, want m'n man is nu z'n kids aan het ophalen voor het weekend, die zullen hier zo wel zijn en we vieren vandaag, lekker rustig en in het klein, de verjaardag van zijn dochtertje, dus voor dat doel wil ik het nog wel even volhouden tot en met morgenmiddag...
    Maar dan mag onze kleine meid ook wel echt komen. Ben het zo zat! Maar hier dus nog geen slijmprop verloren, geen vliezen gebroken en geen weeen, (ja, hier en daar een oefenwee :().
    Maandag de VK maar eens vragen hoever het lijkt met m'n baarmoedermond en eventueel strippen... maar hopelijk is het voor die tijd op gang.
    We maken er wel een beetje familietraditie van: m'n schoonzusje heeft bij mijn nichtje 3 weken min 1 dag doorgelopen en was 1 dag na mij uitgerekend en ook daar nog geen teken van uitdrijvingsverschijnselen :(
    Duim dus maar voor me, ;)

13. henkie24

hey! fdank je wel voor het antwoord. nu je het zo opschrijft snap ik hem helemaal. nog klein vraagje: dat vlies waar de baby inzwemt is toch een soort ballon? is dat wat er breekt als je vliezen breken? ja misschien weer domme vraag hoor maar als ik google kom je alleen tegen: op een gegeven moment breken je vliezen :( maar in ieder geval bedankt voor je antwoord en heel veel succes met je bevalling en een fijn weekend.

nou lees ik het nog een keer en staat het anwoord er al. :D dus je hoeft het niet nog een keer te zeggen hoor. hahahha

14. raspberry

Hihi, ja, klopt, dat vlies is idd een soort dun ballonnetje in je baarmoeder, dat eigenlijk ook een soort ballonnetje is.
    We hebben laatst aan de kids uitgelegd hoe het allemaal werkt, :) Was erg lachen... M'n stiefdochter helemaal trots dat zij 3 ballonnen in haar buik heeft, (maag, blaas en baarmoeder) en broerlief maar twee, :-D.

15. henkie24

:D :D :D leuk! ja het is toch ook moeilijk te bevatten dat het gewoon allemaal kan he? ik bedoel van niks en dan ineens ontstaat er iets in je buik en komt er ook nog een mooi ballonnetje omheen en door een soort slang krijgen ze weer voedingstoffen binnen. ik zou nou eens heel graag in een hoekje van een baarmoeder gaan zitten en kijken hoe dat allemaal ontstaat! het is echt waar: zwanger worden is een wonder.

16. raspberry

Echt wel, :)

Deel Deze Pagina