Afvallen en geen eetlust tijdens zwangerschap?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tamale, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hallo!

Ik ben nu 23 weken zwanger en mijn eetlust word minder en minder.
    Heb helemaal geen zin meer om te eten, ik doe het wel natuurlijk. Maar zoals ik eerder wel 3 borden :)->) warm eten naar binnen kon krijgen en veel brood at, krijg ik nu bijna niks naar binnen. Zit ook heel snel vol?!

Maar toch pak ik echt tussendoor wel eens een slechte koek, of savonds een stuk chocola, bakje chips.. Eerder kwam ik best snel aan. Nu was ik 2 weken geleden ongeveer 3,5 kilo aangekomen.
    Nu woog ik mezelf gisteren aan het einde van de dag ( terwijl ik normaal altijd smorgens weeg op een lege maag ) en ik was in totaal 2,7 kg aangekomen over 23 weken zwangerschap.:(

Heb ook helemaal geen hongergevoel! Gisteren was ik op de jonge gezinnenbeurs en ben tot 3 keer toe bijna flauw gevallen. Werd gelukkig goed geholpen door een lieve vrouw. Maar ik snapte er niks van? Had ook geen honger.. toch maar wat gegeten en weg was de misselijkheid en het flauwe gevoel.
    Dit heb ik wel vaker.. Normaal knort mn maag alles bij elkaar als ik eventjes niks eet. Vind het zo vreemd?

Is dit herkenbaar en normaal? Of moet ik er toch iets mee gaan doen?
    ( het is niet dat ik het totaal niet kan missen hoor, ben niet te dik, maar toch.. Het is wel lastig. )

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik had precies hetzelfde! Al was het op jouw termijn wel minder, ik had het meer in het begin en kwam niet aan.

Heb het aangekaart bij mijn vk, die zei dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken. Baby neemt altijd wat hij nodig heeft, alleen als je niet veel heb dus ten koste van jou. Als ik jou was zou ik iig vitamine bij gaan slikken voor zwangeren, dan weet je in ieder geval dat je de essentiele dingen binnenkrijgt. Het trekt denk ik ook wel weer bij. Ik was steeds heeel weinig aangekomen, en zit nu op 9 kilo. Het komt dus wel!

Succes, het is wel rottig!

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ps: ik heb je al vaker in topics voorbij zien komen, ik vind je avater zooo leuk! :). Wilde ik even zeggen ;)

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Sallie: Klinkt misschien heel egoistisch ( maar zo bedoel ik het absoluut niet ) maar ik was ook niet bang voor de beeb. Want ik weet dat ze genoeg binnen krijgt. En de 20 weken echo was ook perfect.
    Ik vind het alleen zo vreemd dat je je eigen lichaam niet meer herkent. Normaal ken je het door en door en nu sta ik elke keer voor een raadsel. Ik heb dit juist niet vanaf het begin van de zwangerschap. Eerder pas vanaf 18 weken ofzo.
    Bedankt voor je reactie!
    En bedankt voor je compliment! :D Haha. Jij ook hoor! Mooie echo!

Deel Deze Pagina