Is dit normaal? Of irriteer ik me terecht Er kan nooit iets ze zijn nooit bereikbaar.. Ze zijn met 5. Kunnen jullie makkelijk een afspraak vervroegen bijvoorbeeld? Als er iets is en is er dan ook binnen een paar dagen tijd? Zijn ze telefonisch goed bereikbaar? Of is het antwoord vrijwel altijd ik ben bezig en ik bel je terug morgen oid
Hoort niet, als er vragen zijn zou je die elke dag moeten kunnen stellen. Als je niet gehoord voelt, zou ik voor een andere verloskundige kiezen. Heb ik ook vorige week gedaan.
Ja hoor, hier is de assistente er in de ochtend die kan je dan altijd bellen. De rest van de dag kun je de verloskundige zelf bellen als het nodig is, ze zijn met 4. Toevallig had ik dinsdag gebeld dat ik graag wilde komen betreft extra informatie over iets waar we achter zijn gekomen dat ik heb en schadelijk zou kunnen zijn voor de baby. Ze zei dat ik 2 uur later al kon komen. Dit kwam hier niet zo goed uit, dus kon het ook de volgende dag. Heel fijn! Als ik jou was zou ik er toch over denken een andere praktijk te zoeken als dit mogelijk is, want wat als het dringend is?
Hoort niet zo! Bij mij waren ze met z'n drieën op twee locaties en er was altijd iemand die je aan de telefoon krijgen kon. Ze stonden open voor al je vragen en als je iets wilde gingen ze kijken of ze het voor jou konden regelen. Ik zou op zoek naar een andere (misschien kleinere?) verloskundigenpraktijk. En geef gewoon netjes bij ze aan dat ze niet voldoen aan je verwachtingen en dat je daarom contact hebt opgenomen met een andere vk. Daar hebben ze vast wel begrip voor (en zo niet, dan weet je meteen dat je een goede keuze hebt gemaakt )
Ik loop met een MI bij de gyn in het ziekenhuis, maar heb ook nog altijd een lijntje met m'n VK. Ik kan hun praktijk 24/7 bereiken en als ze niet direct kunnen opnemen, bellen ze altijd zo snel mogelijk terug..
Wisselen van praktijk! De VK hoort altijd bereikbaar te zijn voor belangrijke vragen en de "minder belangrijke" vragen moeten of door de assistente, of later op de dag door de VK zelf beantwoord worden.
Hier zijn ze ook altijd bereikbaar en als er iets is, je maakt je zorgen of zo, dan kan je altijd vrijwel meteen terecht en komen ze vaak zelf bij je langs. Ze zijn hier met z'n 4en.
Ja, hier precies hetzelfde. Maar het feit dat je je al zo ergert is misschien een goede reden om gewoon een andere praktijk te zoeken.
Bij mij zijn ze met twee en een reserve. Plus een telefoniste in de ochtend. Een afspraak verzetten is wel lastig omdat t een drukke praktijk is. Maar bij spoed hebben ze altijd tijd voor je. Zo hoort het volgens mij..
Hier altijd te bereiken. Ik belde laatst en ze nam op terwijl ze aan het tanden poetsen was. Zijn met z'n twee
Ik vraag me dan ook de andere kant van het verhaal af. Want NOOIT bereikbaar, NOOIT kan er iets. Over wat gaat het dan? Bel je dan bijv. smiddags of s avonds buitenom de secretaresse om een afspraak te vervroegen? Kan mij voorstellen als ze met een bevalling bezig zijn dat ze de agenda niet bij hebben en zeggen ik bel morgen terug. Geef eens specifieke voorbeelden, ipv NOOIT.
Hier zijn ze met 3 maar ze zijn altijd bereikbaar. Als ze niet opnemen. Wordt ik binnen 10 minuten teuggebeld. Als het niet goed voelt moet je een andere praktijk zoeken.
Hier hebben ze sinds een aantal jaren een assistente omdat het in de praktijk niet werkte om de telefoon aan te nemen. Maar ik moet zeggen dat toen ik voor die periode weleens belde ik altijd keurig werd geholpen.
In mijn praktijk 3 dames. En het komt zelden voor dat de telefoon niet word beantwoord. En als je belt neemt ze echt de tijd wel voor je. Daarbij hebben ze ook nog eventueel spoed nummer die je ook altijd kan bellen. Als je slecht gevoel hebt zou ik toch een ander zoeken.
Wat vervelend zeg! Ik heb een praktijk van 2 VK's + een waarneemster en een telefoniste in de ochtend. In de ochtend tot nu toe altijd nog kunnen bereiken. Na die tijd kun je voicemail inspreken en wordt je terug gebeld. Voor spoed kan ik uiteraard direct mobiel bellen met de VK. Als het niet goed voelt, zou ik rondkijken voor een andere praktijk.
Ben je aan het bevallen.. Krijg je te horen. Heb het druk bel morgen maar terug.. Ik zou een ander gaan zoeken! Vk's horen dag en nacht bereikbaar te zijn
Hier absoluut geen problemen zijn altijd te bereiken of de assistent of een van de vk zelf. Word er niet opgenomen bellen ze altijd heel snel terug en geen vraag is gek genoeg voor ze! Zou het even aankaarten en anders andere praktijk zoeken. lijkt me heel vervelend!
Heb je dit gevoel al met hun besproken? Misschien is dat anders een idee om eens te doen. Misschien hebben ze het zelf niet door dat dit steeds bij jou telefoontjes gebeurd, ik zou er dus in ieder geval eerst eerlijk over zijn en hun uitleggen dat jij hier geen prettig gevoel bij hebt. Verder zou ik inderdaad zeggen kijk voor een andere praktijk, als er geen verandering mogelijk is.
Officieel heeft mijn praktijk alleen van 9-11 uur spreekuur. Dan moet je eigenlijk direct om 9 uur aan de telefoon hangen anders kan het heel erg lang duren voordat je iemand aan de telefoon krijgt. De verloskundigen zelf zijn eigenlijk altijd wel te bereiken.
Ze hebben geen telefoniste Dus afspraken maken ed gaat met hun telefonisch en dan krijg je dus degene die dienst heeft en die heeft (uiteraard) nooit tijd want die is bezig Ook niet als echo niet helemaal juist was , bloedprikken , afspraak verzetten, afspraak maken , nav ziekenhuisbezoek bellen dat bedoel ik met nooit