Darmen of.... ?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door LadyKikker, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Hallo meiden!

Sinds ik zwanger ben, heb ik al een behoorlijke last van mn darmen... Ook voor mn zwangerschap had ik er regelmatig last van hoor..
    Nu wordt ik al een aantal dagen midden in de nacht wakker en heb ik een enorme kramp in mn buik! Kan dan niet blijven liggen, ik moet dan gewoon naar het toilet.. Na een tijdje zakt het dan weer. De ene keer is het toiletbezoek ook nuttig geweest (minimaal, dat wel) en de andere keer weer niet.
    Het lijkt misschien wel wat op kramp als je diarree hebt, maar ontl. is juist hard.

Ik vermoed dat het mn darmen zijn maar misschien is het wel mn baarmoeder die groeit ofzo? Ook iets geks: Waarom alleen s nachts?
    Als het lang aanhoudt bel ik mn huisarts wel op... Ook weet ik dat een zwangerschap darmproblemen met zich mee brengt, maar misschien zijn er mensen die dit herkennen?
    Opgeblazen gevoel enzo en een buikje alsof ik al 3 maanden verder ben heb ik ook wel, prima, maar die krampen doen net te veel pijn!

Groetjes!

2. MoessieLin

30 mei 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sabrina81,

Het opgeblazen gevoel herken ik wel, door die opgeblazen darmen kon ik bij 6 wk zwangerschap mijn eigen broeken al niet eens meer aan, het knelde af en daar kreeg ik dan ook wel eens kramp van.
    Ik weet dat t wel bekent is in het begin van de zwangerschap. maar waarom jij het snachts hebt?? geen idee ik had het alleen overdag.
    Ik ben uiteindelijk vrij vlot positie broeken gaan dragen en is het een stuk beter geworden!

Groetjes MoessieLin

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Dank voor je reactie..

Afgelopen nacht weer wakker met kramp, dus vanmorgen de huisarts gebeld... Denkt ook aan darmen, dus moet nu gaan laxeren...
    Hoop dat t dan beter gaat!

4. MoessieLin

30 mei 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, hopelijk gaat t snel over..
    sterkte ermee ;)

5. piepoe

piepoe Actief lid

16 dec 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je er nog steeds last van Sabrina, ik heb het namelijk ook. Werd de afgelopen 2 nachten midden in de nacht wakker met erge kramp in mijn darmen, als ik naar de wc geweest ben zakt het weer af. Heb roosvicee laxo gekocht, hoop dat het helpt. Wat voor middeltje heb jij?

6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Ik gebruik lactulose.. Hielp wel goed.. Geen kramp meer snachts en maar 1 keer per dag, waarbij ik ook naar de wc kon..

Maar het lijkt nu weer erger te worden. Meerdere malen kramp en niet naar de wc kunnen.
    Ergens ga ik er vanuit dat het mn darmen zijn maar toch maakt het me weer onzeker.. Darmen en baarmoeder, ligt zo dicht bij elkaar :(
    Doet ook best wel pijn...

Piepoe, zit je ook verstopt? Roosvicee laxo heb ik ook in huis.. Had niet het idee dat het echt wat deed.

Maandag eerste controle bij huisarts (= verloskundige).. Kan niet wachten.. haha

7. piepoe

piepoe Actief lid

16 dec 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    he sabrina,

Ja zit ook verstopt, probeer wel meerdere malen per dag naar toilet te gaan, maar het lukt gewoon niet goed. Hoop dat het snel opknapt voor ons beide, anders jou middeltje maar proberen heb je dat bij de drogist vandaan of via de huisarts?

Succes maandag!

xxx

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb last van een prikkelbare darm, wanneer ik veel last van kramp heb dan drink ik venkelthee. De kramp gaat er niet helemaal door weg, maar verminderd werd behoorlijk.
    Wellicht kun je dat eens proberen?

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jee wat naar! Snachts gaat de hele fabriek aan het werk, vandaar dat je er snachts meer last van kan hebben.

Hier een prikkelbare darm en vaak veel kramp maar ook vooral snachts hoor. Zit trouwens ook regelmatig verstopt, veel vezels eten en laxerend fruit. Ik eet veel donkervolkoren brood en knackebrood en smorgens begin ik met een glas fruitontbijt als ik veel last heb, dit helpt ook goed. Kiwi en abrikozen laxeren ook flink, vooral op de nuchtere maag. Echt 2l drinken per dag zorgt voor iets minder harde ontlastig. Oh en banaan kan je nu beter laten liggen!

10. tulip

tulip Niet meer actief

het is een combi van... doordat je darmen plaats maken krijg je die last, soms liggen ze echt even in de knoop en dan krijg je zo'n kramp. Ik heb normaal gesproken ook een prikkelbare darm en nu dus ook heel veel last van. Meer in de zin van dat ik normaal meer verstopt zit en in de eerste zwangerschapsweken meerdere keren per dag naar de wc moet. Het is 1 van de tekenen waaraan ik merk zwanger te zijn.

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Whaaa Tulip, helemaal offtopic maar ik zie dat je zwanger bent! Gefeliciteerd zeg, kreeg het mee van je mk vorige keer en zal duimen voor een plakbeebje!!

12. tulip

tulip Niet meer actief

ah wat lief!! Morgen de eerste echo, ben heel benieuwd.

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jee spannend zeg! Voelt het goed?? De zwangerschap?

14. tulip

tulip Niet meer actief

ja eigenlijk al die tijd wel, in tegenstelling tot de vorige keer. Toen had ik van begin af aan al een raar gevoel. Maar sinds een dag of 2 super nerveus natuurlijk en ergens bang dat het niet goed is, maar dat was zeker niet mn eerste gevoel...waarschijnlijk omdat het nu dichterbij komt.

15. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Lactulose is te verkrijgen bij de apotheek en volgens mij ook drogist.. Maar dokter zei vanmiddag: door lactulose kun je gasvorming krijgen, wat ook kramp geeft.. Heb nu Movicolon gekregen... Dat moet op recept..

16. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Denk dat ik ook wel last heb van pds.. Darmen zijn altijd al drama, alleen heb ik normaal niet zulke pijnlijke krampen..
    Uiteindelijk straalt de kramp ook uit naar mn rug, heb jij dat ook?

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    @ sabrina
    jep helaas wel!! Je darmen zitten echt door je hele buik heen, heb ook vaak last van mijn ribben aan de linkerkant, dat zijn dus ook mijn darmen die de boel omhoog duwen als ik verstopt zit.

Ze doen altijd maar heel luchtig over PDS (want het is niet gevaarlijk) maar het is echt niet altijd een pretje..

@tulip pb je even, we zijn zo offtopic bezig!

Deel Deze Pagina