Nu al harde buiken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Noah04, 29 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Na ja, topic-titel zegt het al. Ik ben bijna 17 weken zwanger en heb volgens anderen - naar aanleiding van een beschrijving van mij - vandaag mijn eerste harde buik gehad. Is dat niet wat vroeg? Ik maak me er eerlijk gezegd een beetje zorgen om.

Aanleiding is stress. Niet werk-gerelateerd, maar in de persoonlijke levenssfeer. Ik wordt bam-mam en dat wordt niet door iedereen in mijn familie geaccepteerd. En zo af en toe volgt er dan een uitbarsting mijn kant op. Mijn familie heeft me inmiddels verstoten, maar kan het niet nalaten zo af en toe een stoot onder de gordel uit te delen. Vandaag was zo'n stoot.

Hoe voorkom ik dat ik er zo'n stress van krijg dat ik er een harde buik van krijg?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hoi Noah04
    Niet een leuke situatie waar je in zit. Dat je zo weinig/ geen steun krijgt bij je besluit. Jammer is dat.
    Hier helpt bij stres, goed ademhalen, en vooral blijven ademhalen. Even bewust via je buik of ribben ademhalen. Voorkomen zal niet makkelijk zijn, maar misschien helpt dit de boel weer een beetje tot ontspanning te brengen....
    Succes

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik had er zowel bik de eerste als nu bij de 2e ook al vroeg last van. bij deze zwangerschap al met 14 weken. heb toevallig vanmiddag een foto van tijdens en na mn harde buik gemaakt, je ziet gewoon heel mn baarmoeder zitten!
    ik ga het over 2 weken met de vk wel bespreken, heb er zo'n 10-15 per dag, meeste niet pijnlijk...

wanneer heb jij weer een afspraak? ik weet nog van Fem dat ik moest testen op blaasontsteking, (had ik niet) en ik moest ze tellen, als ze te vaak kwamen meteen rust nemen en douchen ofzo. ontspannen iig. maar ik denk, omdat jij de oorzaak weet dat ze het opschrijft en verder niets mee doet.
    succes met je zwangerschap, ik heb veel bewondering en respect voor BAM -mama's!!

4. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    #4 Noah04, 29 jun 2014
    Laatst bewerkt: 29 jun 2014
    Iris, dank voor je tip.

Annabel, ik heb morgen/maandag weer controle. Ga het er uiteraard over hebben. En dank voor lieve compliment.

Deel Deze Pagina