twee vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jes4, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hallo lieve verloskundigen,
    Ik heb 2 vragen. Gisteren lag ons ukje niet lekker, dat was voor mij de aanleiding om even met stethoscoop naar het hartje te luisteren. Het kindje was druk en er zaten wat behoorlijke versnellingen in, echt tot boven de 160 pm. In rust zakte dat weer naar 130-140, zo ook vanmorgen. Maar ik schrok er best wel van. Komt dat puur door de activiteit of moet ik me zorgen maken?

Daarnaast heb ik in de zijwand van mijn vagina een soort cyste gevoeld, bij onze jongste had ik dat ook de laatste weken. Na de bevalling is deze aangeprikt, er kwam vocht uit en daarmee was het verholpen. Verstopt kliertje of iets dergelijks. Moet ik dit eerder melden aan mijn gyn; ik heb de 25e een afspraak.
    Alvast bedankt.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Een hartslag van een kindje varieert constant, met activiteit versnel deze, dus wat je gehoord hebt is prima.
    Meld het van de mogelijke cyste in de vaginawand even op je controle bij de gynaecoloog, eerder is niet nodig.

Groetjes Ineke

3. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Bedankt voor je supersnelle reactie; fijne zondag!!

Deel Deze Pagina