Heel slecht slapen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door annabeth, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Hey meiden,

Ik ben benieuwd of jullie tips of goede ideeën hebben, want ik heb een heel vervelend probleem sinds ik zwanger ben. Het is eigenlijk al begonnen vlak na de positieve test: afschuwelijk slecht slapen.
    Ik word 's nachts standaard wakker omdat ik moet plassen (soms wel 2x) en normaal viel ik dan weer heerlijk in slaap. Nu dus niet. Ook als ik niet hoef te plassen en slaap, word ik soms out of the blue wakker en kom ik niet terug in slaap. Ik lig daardoor al bijna 7 weken regelmatig wakker en dat begint me behoorlijk op te breken.
    Hebben jullie tips of ideeën? Wat zou ik hier tegen kunnen doen?

2. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb helaas geen tips voor je maar vind het wel heel herkenbaar! Ik ben vannacht ook om half 3 wakker en heb meer 2,5 uur wakker gelegen. Had vanmorgen erg veel moeite om m'n bed uit te komen en een volle dag werken is dan erg zwaar. Annabeth veel sterkte en ik blijf ook even meelezen voor tips!

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Heel herkenbaar, helaas!
    En ik heb er nog steeds last van...........
    Gelukkig voor mij is het einde nu in zicht, maar ja dan zullen er ongetwijfeld ook gebroken nachten komen.
    Vk zie in het begin tegen mij dat het lichaam vast aan het wennen is voor wat er komen gaat.............. Nou dat beloofd dan wat................
    Wat bij mij nog wel eens wil helpen is topch nog weer even uit bed gaan, warme kop melk drinken en ven wat onzin rommel lezen (roddels ofzo) en daarna is je hoofd wat leeg en slaap ik dus vaak wel weer in.
    Sterkte!

4. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ook hier heb ik er last van gehad. Werd 's nachts niet vaak wakker, meer 's ochtends vroeg, terwijl ik dan pas laat in bed lag. Vandaag heb ik uitgeslapen tot 13.45 uur... schrok ervan toen ik wakker werd! Dus hoop voor jou dat het ook over gaat!!

5. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Het enige wat ik kan zeggen probeer je rust te pakken wanneer je kan ik ga smiddags telkens een dutje doen.
    Gezien ik snachts om de 2 uur wakker word wel ook om te plassen :(

Succes

Saskia

6. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ook hier slapeloze nachten! Ik lig 1000x te draaien, dan ga ik er maar uit, neem ik kopje thee en probeer ik verder te slapen. Meestal loop ik nog een rondje met de honden en slaap ik als een blok nog een paar uurtjes.

7. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem... Zelfs in het weekend standaard om 5u wakker. Vannacht ook om 3.30 wakker en niet meer geslapen. Ga er vaak uit en crash op de bank en slaap dan soms nog even kort. Heb niet echt een tip, helaas...

8. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Probeer eruit te gaan & iets te doen ofzo (lezen, was opvouwen.... Drinken)
    T kan in de loop vd zwangerschap beter gaan, maar geloof mij..... Aan t eind is t net zo'n drama in de meeste gevallen :D (zie tijdstip reactie....)

9. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Balen voor je! Hier hetzelfde verhaal. Zit nu al sinds 02:30 beneden, beetje filmpje kijken en op forum rondkijken. Ik heb het al sinds de ergste vermoeidheid voorbij is na de eerste 14 weken. Ben nu 29 weken en ben sinds gisteren in overleg met de arbo halve dagen gaan werken. Zo kan ik 's ochtends nog even paar uurtjes terug mijn bed in (want dan kan ik meestal wel weer slapen) of ik kan vroeg naar werk en vroeg weer naar huis om dan dutje te doen. Even slapeloze nachten kan je nog wel volhouden en beetje bijslapen op vrije dagen, maar ik trok het op een gegeven moment echt niet meer.

Succes!!!

10. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Meest vervelende vind ik dat je jezelf in de weg ligt, draaien draaien hard zuchten, ow ik moet ook plassen, eruit, wat drinken erin, ow kan toch niet slapen. Draai draai zucht zucht hihi. Nou dan toch maar op de bank en tv aan.

11. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Ik slaap ook zo vreselijk slecht.....

12. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi hoi, hier nog eentje....

En 2 keer eruit om te plassen is nog niks... Ik moet zeker 4 keer maar vaak zat ook wel 6 keer eruit.
    Sinds 2 weken ook nog het probleem maagzuur erbij (en daarbij af en toe flink misselijk als ik in bed lig...)

De beste tip: probeer idd je rust op zoveel mogelijk momenten te pakken. Als het kan tussendoor even liggen of als je thuis komt uit werk. Er even uit gaan, wat gaan doen, en opnieuw in bed gaan liggen. Woelen maakt t bij mij alleen maar erger.
    Ik ga ook veel rechtop zitten in bed, even op de iPad, neem een rennie, en dan zakt m'n maagzuur weer.

Ik hoop voor je dat het minder wordt, maar bij mij wordt het alleen maar erger... Sorry dat ik geen beter nieuws heb...!

13. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff vanacht eindelijk door geslapen, is een nacht bijna niet slapen toch nog ergens goed voor ;)

Ik merk dat ik het erg lastig vind om overdag bij te slapen aangezien ik 36 uur per week werk.

14. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Een tip:

Ga liggen en adem 6 tellen uit, 4 tellen in, 6 uit, 4 in, enz. (Hartcoherentie)

Ik doe dit o.a. als ik niet kan slapen. Het is een oefening die erg goed is voor je hart, ook als je niet in slaap zou vallen. Maar ik moet zeggen dat het bij mij meestal wel helpt om in te slapen. Je lichaam komt ermee tot rust.

Je kunt je voornemen om ondertussen aan iets prettigs te denken, of om jezelf vanaf je tenen tot aan je kruin rust toe te wensen terwijl je de oefening doet. Maar ook zonder deze gedachten heeft de oef. al een positief effect op je lichaam.

Wellicht hebben jullie er wat aan :)

15. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0
    Herkenbaar. Ik slaap ook echt heel slecht. Gelukkig pas sinds een paar weken en niet vanaf het begin. Echt tips geven kan ik niet. Ben ik zelf ook nog naar op zoek. Ik word soms ook zomaar ineens wakker en dan lig ik te woelen en te woelen. En dan ga ik mij ergeren dat ik niet in slaap kom en dan lukt het helemaal niet meer :( Plassen moet ik inderdaad ook wel wat vaker dan 2 keer, helaas.

Ik lees hier even mee. Even kijken of ik zelf nog wat tips op kan doen.

16. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik vind het toch een vervelend trucje van de evolutie. Terwijl je juist in je zwangerschap zou moeten uitrusten om je voor te bereiden op een zware tijd na de geboorte, zorgt de zwangerschap er juist voor dat je al 'uitgeput' begint... Ik heb in het begin ook slecht geslapen, maar na 3 maanden ging dat weer beter. Maar sinds anderhalve week is het weer drama... Als ik al 4-5 uur per nacht haal is het veel... Gelukkig kan ik na mijn werk nog wel even een dutje op de bank doen. Heerlijk is dat dan... Dat is dan ook eigenlijk mijn enige tip. Probeer je er 's nachts niet te druk over te maken, gewoon lekker rustig blijven liggen (je rust dan wel uit zei mijn moeder vroeger altijd al!) en pak je slaapmomentjes verder waar je kan!

Heel veel sterkte!

17. tuc

tuc Niet meer actief

tja wie niet he....ken eigenlijk niemand die hele nachten als een roosje slaapt eerlijk gezegd. Het hoort erbij. En ik zie dat je pas 11 weken bent....suc6

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Herkenbaar...bij de zwangerschap van de oudste sliep ik heel slecht. In het begin werd ik om de twee uur wakker, daarna om de anderhalf uur, vervolgens om het uur, enz. de laatste weken werd ik om de vijf minuten wakker... oftewel: toen sliep ik amper meer... Na de bevalling werd het wel weer iets beter, maar ook nu nog (ze is bijna vier) word ik iedere nacht een aantal keer wakker...ik heb dus sinds de eerste zwangerschap geen nacht meer doorgeslapen... Lastig en het heeft ook zeker gevolgen, maar ergens went het ook wel iets...en volgens de huisarts en vk is er niets aan te doen...hormonale kwestie...dus ja...

Ik zou inderdaad proberen ieder uurtje te pakken dat kan. Sterkte!

Deel Deze Pagina