Zoals je op de banner kunt zien ben ik nu 17 weekjes, zo nu en dan krijg een zwangerschapsmail om beetje op de hoogte te blijven en nouja ik moest zeggen vanaf 12 weken dacht ik dat het misschien vanaf dan me makkelijker zou afgaan.. Niet dus, ik voel me als ik geluk heb in de ochtend goed en na een uurtje of 1 gaat het bergafwaarts tot ik bedliggend ben. Dit is me eerste zwangerschap en ja nu vraag ik me toch af of ik hiermee dan de enige ben Misselijk,maagzuur, zulke rugpijn dat ik niet kan lopen/zitten (had rugklachten voor de zwangerschap al dus die zijn nu erger) En noem het maar op. Ik wil niet klagerig overkomen hoor (dit zorgt gewoon voor problemen met school/werk etc.) maar ik vraag me af of ik hier dan mee naar de huisarts zou moeten? En of nouja die ook dan iets zou kunnen betekenen of dat ik het maar gewoon moet afwachten en rustig aan moet doen? tips van harte welkom !
Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Je zou het altijd kunnen bespreken met je huisarts of je vk. Misschien hebben ze nog tips of kunnen ze iets voorschrijven voor bijv je maagzuur en misselijkheid. Zelf heb ik er geen ervaring mee dus kan je vanuit ervaringen niet verder helpen. Hoop dat je ha of vk iets voor je kunnen doen! Liefs Lara
Ik herken het wel misselijkheid,overgeven,maagzuur en elke x zeggen ze met 12/14/16 weken is het anders.. gaat echt over! Zie banner ...resultaat lig sinds gisteren in het ziekenhuis aan het infuus vanwege uitdroging Je komt zeker niet klagerig over hoor.. het zijn je gevoelens en die moeten er ook een x uit! Ik heb voor de misselijkheid eerst emasefene gehad(van 7 tot 16 weken)en zit nu aan de primperan vanaf 16 weken Gewoon aan de bel trekken hoor bij huisarts/gyn/vk ze zijn er niet voor niets Sterkte meid..
Herkenbaar! Het is ontzettend vervelend, maar probeer je er niet tegen te verzetten. Het wordt er niet makkelijker van Ik ben pas sinds 4 dagen van de Emesafene af, en het lijkt iets beter te gaan. Ik heb me best wel rot gevoeld toen ik na de 12 weken nog geen verbetering merkte. Kaart het wel even aan bij je verloskundige, misschien heeft ook zij nog tips! De huisarts kan weinig voor je betekenen denk ik , behalve dat hij/zij je iets tegen de misselijkheid kan voorschrijven. Mijn huisarts deed daar overigens niks mee, moest het bij mijn gyn aankaarten dat het echt niet meer ging en alles eronder begon te lijden.....
Heel herkenbaar!! Ik was tot een week of 16/17 ook 24u per dag misselijk! Soms ook overgeven, gelukkig niet dagelijks! Heb Emesafene gehad, maar helaas hielp dat niks! Voor maagzuur had ik omeprazol en dat werkte wel heel erg goed!! Dus misschien het proberen waard! Ook ik had veel last van mijn rug, had ik ervoor ook. Ik vond het zwanger zijn ook echt zwaar en mis het niet hoor!! Sterkte!
Hier ook nog steeds helaas.. De misselijkheid is een stuk minder dan aan het begin, maar daarvoor in de plaats komen er steeds meer klachten bij..
Hulde voor de uitvinder van dit medicijn! Bij mij hielp ook niets, dus had een zwaar hoofd in het volgende tabletje. Dit heeft mijn zwangerschap (tot nu toe) dragelijk gemaakt. OT: praat vooral met je VK, vind/vond het ook Altijd als klagend overkomen, maar aan je gevoel en klachten kun je niets veranderen. Sterkte
Ik zou het met je HA of VK bespreken, er zijn middelen voor, dus waarom er geen gebruik van maken. En de boeken moet je je niet zo op richten, er zitten altijd wel klachten bij die je niet of juist te veel hebt voor je termijn (ik ben wel een mazzelaar wat dat betreft, maar die vlieger gaat niet voor iedereen op).
Helaas herken ik het ook, erg vaak beroerd en in het begin veel en later minder vaak overgeven. Ik ben er nu sinds een paar weekjes van af. Maar ja, na de 30weken krijg je er ook weer genoeg andere kwaaltjes voor terug.. probeer vooral te genieten op de momenten dat je je goed voelt en neem jezelf niets kwalijk. Zwanger zijn is gewoon keihard werken en de een heeft het nou eenmaal makkelijker dan de ander.. gewoon aan toegeven en veel rusten. Op je werk en richting de mensen die van alles van je verwachten duidelijk zijn hoe je je voelt, dat scheelt ook een heleboel. Sterkte!
Heel herkenbaar! Ik ben dinsdag juist ontslagen uit het ziekenhuis, en ik met zeggen dat ik mij de laatste 2 dagen in in het ziekenhuis beter heb gevoeld dan in de afgelopen 2 maand! Helaas is het nu weer wat minder, maar ook ik zit aan de primperan, en dat werkt op dit moment prima. Misselijkheid is minder, en ik heb al 5 dagen niet overgegeven Ik zou het zowieso even aankaarten bij vk. Ik ben een aantal keer bij mijn vk geweest, en die zei steeds dat zolang mijn bloed en urine goed zijn, ze heel weinig kunnen doen als je nog geen 16 weken bent. Jij bent daar overheen, dus wellicht dat ze het bij jou wel serieus kunnen nemen. Het is voor je eigen gevoel ook een stuk beter als men er iets aan kan doen of in ieder geval probeert. Sterkte in ieder geval!
Wat rot dat je je zo voelt, maar ik herken het helaas. Zwanger zijn staat bij mij gelijk voor 9 maanden ellendig en beroerd zijn. Bij mijn eerste vanaf 25 wkn volledig ziektewet, bij mijn tweede vanaf 18 wkn en bij de derde vanaf 6 wkn . Kon niet veel meer dan thuis op bank hangen, in bed liggen... Door misselijkheid, spugen, maagzuur, rugpijn, bekkenpijn en extreme vermoeidheid. Kon nauwelijks tot niet functioneren. M.n. bij mijn 1e en 2e zwangerschap viel dat allemaal zoooooo tegen! Niets ging 'volgens de boekjes' en het leek wel alsof alle zwangeren om mij heen heerlijk konden stralen, terwijl ik me alleen maar ziek, zwak en misselijk kon voelen (en ook somber/depri). Ik leefde toe naar alle 'mijlpalen' 12 wkn, 16 wkn, 20 wkn, maar ging me nooit echt beter voelen. Bij de 3e kon ik me er wat meer bij neerleggen en accepteren dat het nu eenmaal zo is. Ook omdat ik al ervaren had, dat ik me na bevalling helemaal herboren voelde en dat het dus echt een hormonen-effect was. Ik zou het zeker bespreken met VK en huisarts, medicatie kan soms helpen om het draaglijker te maken, al is het wel mijn ervaring dat rustig aan doen eigenlijk het belangrijkste is. En weet dat je dus ook zeker niet de enige bent... Sterkte!
Nou dankjewel allemaal voor de tips! Ik ga het zeker even aankaarten zou toch even meer willen genieten van de zwangerschap dan me zo beroerd voelen, gisteravond sinds weken geen maagzuur gehad in de avond - maar daar bleef het ook bij. Ja denk zal wel een zeur zijn maar ja vooral omdat het me eerste keer is heb ik ook geen flauw idee wat je dan kan verwachten etc. Krijg regelmatig opmerkingen over dat ik zwanger ben en niet ziek.. Maar dat zijn dan ook meestal mensen die of een hele goede zwangerschap hadden / of nooit zwanger zijn geweest Dankjewel allemaal ! Topp!