Zoals zovelen gaan mijn vriend en ik bij familie op bezoek. Mijn ouders hebben al gezegd als het niet gaat dan blijf je lekker thuis. Ik heb veel pijn van indalingsweeen en ben echt op. Lopen gaat moeilijk en auto rijden is ook niet echt gezellig. Nu verwachten mijn schoonouders dat ik eerste kerstdag gewoon kom. Ik zie er zo tegenop en mijn vriend zegt dat die paar uurtjes toch wel kunnen. Maar ik zie het niet zitten om daar te zijn , hoe kan ik hier nou mee omgaan
Ik heb gewoon gezegd ik ga nergens heen! Je bent meer dan hier welkom maar ik blijf op de bank waar ik me het prettigst voel. Nu komen ze allemaal eerste kerstdag en 2de kerstdag hebben we lekker vrij om bij te komen. Tja ik sta op knappen dus het kan ook nog tijdens het eten zijn dat ik opeens weg moet. Maar dat weten ze nu eenmaal.
Hier ook de laatste loodje. Ik heb gezegd dat ik op de dag zelf wil bepalen wat ik joggen kan en wil. Mijn familie en schoonfamilie begrijpen dat. Wees duidelijk in het aangeven van je grens. Wat niet kan kan niet toch? Maar misschien is het ook wel gezellig en is er een tussenweg mogelijk? Ik hoop trouwens stiekem op een kerst kindje. Lijkt mij heel bijzonder. Hebben andere hoog zwangere dat ook ?
Herkenbaar!! Mijn ouders hebben alle begrip, schoonouders hebben zoiets van 'doe niet zo belachelijk, kom gewoon' zij wonen 40 kmbij ons vandaan. Ik heb mijn mond open getrokken en gezegd, reken nergens op, ik voel mezelf, dat is niet aan jullie om daarover te oordelen! Ik vind het belachelijk dat mensen dat eisen/verwachten. Anders gaat mijn man maar alleen!!
Wij hadden eerst bedacht om beide dagen bij ons thuis te doen, dan kon ik even lekker liggen als ik dat wou,,, maar nu heb ik toch besloten om het lekker bij mijn ouders en schoonouders te doen en wij gaan gewoon naar huis als ik geen zin meer heb. Je moet er toch niet aan denken dat je schoonmoedernog even het huis gaat opruimen terwijl jij in de weeen zit haha...maar gewoon doen wat goed voelt en als je het niet wil, jammer dan!
Gewoon niet gaan hoor. Ik heb ook gezegd dat we niet gaan en dat ik hier ook niemand wil hebben. Ik heb al genoeg aan mezelf en ga het gezellig maken met mijn vriend. En wie weet met de baby erbij . Je vriend moet aan jou denken i.p.v. aan zijn ouders. Kan hij dat niet dan zou ik in staat zijn om op de dag zelf te zeffen: helaas schat, ik voel me niet goed dus ik ga niet. Wil hij in zijn eentje gaan dan moet hij dat maar doen. Maar hij zou natuurlijk bij jou moeten blijven vind ik.
Wij zijn 1 dag na kerst uitgerekend...wij doen dus ook alles onder voorbehoud! We hebben ook gewoon gezegd of we komen alleen n bakkie doen of wat eten maar we zijn er zeker niet een paar uur lang!
Vriendlief snapt mij wel, maar zijn ouders zijn het type van dingen doen omdat het zo hoort. En kerst vier je met familie en niemand anders vinden zij.
Willen je schoonouders niet naar jullie komen dan? Nee, elk jaar bij hen. Een soort verplichting elk jaar weer. Ik wil ook gewoon op de bank zitten en de laatste paar dagen thuis doormaken. Dan maar een keer ruzie met de schoonfamilie
Inderdaad, jammer voor hun dan. Lekker doen waar je je goed bij voelt. Ik heb ook gezegd dat ik helemaal nergens heen ga en niks doe. Nu komen alleen mn ouders en schoonmoeder een bakkie doen op 2e kerstdag en verder doen we lekker niks. En t kon me werkelijk aan mn hol roesten wat zij daarvan vonden
Ach ik vind het zo'n drama.. Ik heb gewoon gezegd dat de wereld niet vergaat als we een jaartje kerst overslaan.. Vond sm ook niet leuk maar ze heeft zich erbij neergelegd.. Nu komt ze bij ons 1ste kerstdag een bakkie doen maar wat een drama dat we niet mee deden met cadeautjes en daar eten. :') volgend jaar dan maar weer! 'T is niet alsof het nooit weer kerst word.
Je bent gek als je je op deze termijn iets aantrekt van je schoonouders hoor . Hoe moet het straks met jullie kleine? Gaan jullie dan voor hen ook dingen doen omdat het zo hoort? Gewoon op je strepen blijven staan en kiezen voor jezelf. Schoonouders kunnen zich vast ook zonder jullie vermaken en zo niet dan is het hun probleem.
Ik zou net als anderen ook al gezegd hebben lekker thuis blijven, in je eigen omgeving zit het juist als je tegen het einde aan loopt het meest op je gemak. Daarbij zijn de laatste loodjes al zwaar genoeg, ik zou dan voorstellen om bij jullie te doen( kopje koffie ofzo, of als ze perse op het eten staan, dat er bij jullie gekookt wordt) of een jaartje overslaan... Als de kleine immers zich in de komende dagen tot kerst aankondigd kunnen jullie ook niet daarheen! Als ze 2straten verder wonen is er niet zon probleem maar als je al een tijd in de auto moet zitten, ze zullen er ook rekening mee moeten houden dat als je bevalt dat je dan graag je eigen verloskundige erbij wilt of naar je eigen zkh wil en dat gaat niet altijd meer als je een eind moet rijden en de bevalling is begonnen! En ja het kan van 37 weken tot 42, maar als het eenmaal doorzet kan de kleine er ook zijn met 1,5 uur! Zou je sm neem ik aan zelf ook niet erg fijn vinden als het haar zou overkomen onderweg naar of op de terugweg van... Ik zou jezelf even voorop zetten... Ben zelf toen mijn weeën begonnen (5weken geduurd) ook niet meer weg gegaan, mijn ouders kwamen naar ons toe, schoonouders niet, maar daar had ik even geen boodschap aan. Je hebt immers niet alleen je eigen gezondheid om naar te kijken maar ook die van je ongeboren kindje...
Vorig jaar met kerst hoogzwanger. Ouders en schoonouders waren bij ons thuis en hebben voor ons gekookt en afgewassen etcetera, heerlijk was dat!
Hier ook gezegd alle afspraken onder voorbehoud.... Ook van schoonouders hier geen begrip voor, van de rest wel. Het kan mij werkelijk niets schelen. Ben nou eenmaal hoogzwanger en wil me nergens toe verplicht voelen. Nou voel ik me nu nog aardig goed, maar mocht er toch iets zijn waardoor ik het even te veel vind (al is het iets 'hormonaals'), dan blijf ik lekker thuis. Kies voor jezelf meid en je baby! Is tenslotte het allerbelangrijkste. Stress is helemaal niet goed. Hoop dat je een fijne kerstdagen hebt zonder dat jij je verplicht voelt dingen te doen die je niet wilt/ ziet zitten.
Mijn schoonouders komen hierheen (onder voorbehoud) op kerstavond. Zij regelen het eten, ik heb alleen ijs in huis gehaald Tweede kerstdag gaan we even naar mijn ouders, ook onder voorbehoud. Hier alle begrip van iedereen. En als dat niet zo was....jammer voor hun.
Als je je er niet fijn bij voelt dan ga je gewoon niet. Ik ga wel altijd maar ben ook om het jaar hoogzwanger rond de kerst hahaha. Mijn familie woont niet ver gelukkig. In dezelfde stad nog.