darmen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisa27, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ik ben weer een beetje aan het malen..... voel volgens mij sinds vorige week de baby en het lijkt steeds krachtiger te worden maar mijn darmen zijn ook van slag sinds het hcg hormoon vervangen is door progesteron. Maar gisteren had ik extreem donkere ontlasting dus raakte ik ff in paniek maar bedacht me dat ik dinsdag een zakje drop heb gegeten. Toch ben ik nu bang dat er iets mis is met mijn darmen omdat ik ook zoveel last heb van winderigheid

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je darmen maken nogal wat mee nu, de baarmoeder duwt ze aan de kant en hormonen hebben natuurlijk ook invloed. Zwarte ontlasting na veel drop is heel normaal, winderigheid tijdens zwangerschap ook!

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Jij gaat nog wat meemaken ;)
    Het is heel normaal om zo ongelofelijk winderig te zijn in je zwangerschap, bij mij is dat helaas niet meer opgehouden (ben nu 34 weken).

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Meid, niet zo piekeren! Hoe ver ben je nu precies? Tweede trimester denk ik?

Extreem donkere ontlasting heb ik tot 16 weken gehad, maar dat kwam gewoon omdat het lang in mijn darmen zat; ik zat verstopt. Dat gaf ook allerlei darmklachten in de vorm van winderigheid, (koliek)pijn en opgeblazen buik. Drop at en eet ik sowieso niet, omdat dat niet goed is voor de bloeddruk (ik heb te hoge bloeddruk).
    Er is niets mis met je darmen. Ik durf bijna te zeggen dat als je géén last van je darmen hebt, er iets mis zou zijn, omdat die behoorlijk wat te verduren krijgen met de groei van je baarmoeder!

Groetjes Patricia

5. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    A.s. zondag ben ik 19 weken. Vandaag was de ontlasting al iets minder donker dus zal idd wel door die drop komen. Ik moet inderdaad niet zo piekeren daar wordt mijn beebje niet blij van.

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    En jij ook niet;) Maar wel goed om je vragen gewoon hier op het forum te gooien hoor, anders blijf je ermee in je hoofd spoken.

Ik heb nog steeds darmklachten, maar heb ook PDS. De ene dag ren ik voortdurend naar de wc om ongelukjes te voorkomen en de andere keer mag ik in mn handjes knijpen als ik 1x in de 4 dagen mag. Maar ach, we hebben het ervoor over:D

Deel Deze Pagina