Hechtingen.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lypu, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lypu

Lypu Niet meer actief

#1 Lypu, 4 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2014
    Hallo dames :D

06-07-2014 is onze prachtige zoon geboren!

De bevalling was best heftig. Mijn zoontje had problemen met adem halen maar dit is gelukkig allemaal goed gekomen. Ik kreeg tijdens het persen een knip die vervolgens doorscheurde waardoor ik een subtotaal ruptuur eraan heb overgehouden. Na de bevalling kreeg ik een fluxus(niet krimpende baarmoeder waardoor veel bloedverlies) en er bleef een stukje van de placenta hangen waardoor ik gelijk door moest naar de OK waar ik ook ben gehecht.

In totaal ben ik 2,5 liter bloed verloren waardoor ik bloedtransfusies nodig had. Ook dit is gelukkig helemaal goed gekomen. In mijn kraamweek heb ik eigenlijk weinig last gehad. Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik vol zat met medicijnen. De vk kwam op huisbezoek en die vond mijn hechtingen er netjes uit zien, ze knipte wel 2 knoopjes weg. Verder geen last gehad.

Nu zijn we een maand verder en nu pas krijg ik last van mijn hechtingen. Het lijkt wel alsof een binnenwaardse hechting naar buiten groeit en dit brand en steekt. Ook zit er een bobbeltje waar een hechting uit komt
    Binnenkort moet ik terug voor controle in het ziekenhuis maar ik ben heel erg bang dat ze er aan gaan zitten. Het doet al zeer als ik er zelf aan zit:$

Blijven hechtingen er altijd zo lang in zitten? Is het normaal dat het pas na een maand zeer gaat doen? Iemand ervaringen?

2. Memmie87

Memmie87 Lid

12 mei 2013
    24
    0
    0
    Friesland
    Meestal lossen ze op... ik zou even bellen...

3. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik had er na de eerste bevalling ook 1 van binnen die niet opgelost was. Kreeg ik ook pas last van na een week of 5. De vk heeft hem toen weggehaald en het probleem was meteen opgelost. Toch even na laten kijken zou ik zeggen.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier kam er na 4 maand nog 1 van binnenuit! Maar ik had geen pijn of wat ook dan zou ik wel ff navragen!

5. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Toen ik na 5 weken belde naar de verloskundige voor de nacontrole zat er bij mij ook nog 1 hechting in, zelfde verhaal. En op de ochtend dat ik moest gaan (6 weken na de bevalling) voelde en keek ik nog eens en was die weg. Schijnbaar duurt het soms even..!

6. Lypu

Lypu Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Ik heb over 2 dagen een afspraak maar ik vind het wel eng hoor. Ik heb eigenlijk liever niet dat ze eraan gaan zitten hihi

7. Fran88

Fran88 Actief lid

2 nov 2013
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zelfde verhaal hier, ook na een week of 4 a 5 kreeg ik weer meer last en had een bultje. Ik wilde juist dat er naar gekeken werd dus gebeld. Bleek ook een hechting niet te zijn opgelost, lichaam probeert het eruit te werken. Ze heeft het bultje voorzichtig open geprikt. Paar dagen daarna was het over! Viel reuze mee:)

8. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Bij mij zijn mn binnenwaardse hechtingen vanzelf opgelost..vk heeft de buitenwaardse verwijderd 5 dagen na de bevalling..ik kreeg maand na bevalling last van stukje wildvlees en dat is weggebrand..maar ik zou toch even bellen en er naar laten kijken

9. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ik kreeg na een half jaar opeens een mega ontsteking, naar de huisarts geweest, bleek er nog een (oplosbare) hechting in te zitten, die dus op een of andere manier niet opgelost was......

10. Lypu

Lypu Niet meer actief

Oh get, hoe is dat verholpen?

Deel Deze Pagina