Hoi! Vorige maand heb ik mij na lang welles/nietessen met mezelf toch opgegeven voor een cursus bij de fysio die vandaag zou beginnen. Ik dacht: toch even dat ene uurtje echt volop zwanger zijn. Nu belde ik vanmorgen, om te vragen wat ik mee moest nemen. Zegt ze...heb je geen post gehad? Eeuuhh...Nee....foutje misschien? Zij met me mee kijken....en ondertussen even wat praktische dingen opnoemend...roept ze ineens....ik zie het al!! Ik heb je op de groep gezet die 19 november begint! Vandaar! Ja...anders zit er zoveel tijd tussen de 1e en laatste datum! ( 7 dec-20 januari) Dus ik gaf aan dat het dus maar goed is dat ik belde...Want anders had ik er gewoon gestaan vanavond. Jaja..inderdaad...nou ik stuur je binnenkort een uitnodiging. Daaahaag. Ik was op zijn zachtst gezegd wat overrompeld...maar het eigenlijke punt is nu...dat ik helemaal geen zin heb om straks met ruim 31 weken nog te starten met een cursus. Ik ben nu nog redelijk mobiel. En waarvan ook nog 2 weken kerstvakantie in die periode!! Groot kans dat ik het niet eens kan afmaken! Wat zouden jullie doen?
Terug bellen dat je toch graag vanavond wil starten. Dat bepalen zij toch niet voor jou. Wie weet had je andere plannen op de 19de.
Ik zou inderdaad terugbellen met de mededeling dat je vanavond wil starten. Zijn ze het hier niet mee eens, dan zou ik eens kijken naar een andere cursus bij jou in de buurt, waarbij het wel mogelijk is nu of in ieder geval op zeer korte termijn te starten. Succes!
Vanmiddag nog even weer gebeld, maar ze wil er niet van weten. Ze wil gewoon dat ik op 19 november begin. Ik heb aangegeven dat ik nog niet weet dan mee te doen, dat ik er even over na wil denken. Intussen ook een paar andere mensen gebeld. De een heeft geen groep en kan alleen individueel, maar ging mij ook juist om het sociale stukje en de ander zit vol.Ik baal er echt wel van!
Erg balen Is zwangerschapszwemmen iets voor je? Als t bij je in de buurt kan is het wel een aanrader, ook best actief en ook nog leuk qua sociale contacten. Ik zou ook niet graag nog met 31 weken beginnen
Ik ben met 31 weken gestart met mijn cursus Hypnobirthing. In eerste instantie dacht ik zelf dat het ook wel aan de late kant zou zijn. Ik heb vanavond de vierde les en dan volgende week de laatste. Ik zit in een groepje met stellen die allemaal rond dezelfde week zitten. En ik moet eerlijk bekennen dat ik toch blij ben dat ik later ben gestart. Ik zit nu veel meer in de voorbereiding van de bevalling, dan 10 weken geleden. Ik weet niet wat voor soort cursus je zou gaan doen, maar ik zou zeker nog niet te vroeg iets afzeggen.
Het ligt er een beetje aan hoeveel weken de cursus duurt, hier ook een cursus bij de fysio en die duurt 10 weken. Als je dan met 31 weken begint ben je wel aardig laat, maar het is niet onmogelijk. Wij hebben ook een dame in de groep die een week voor einde van de cursus is uitgerekend, die komt gewoon goed mee en heeft de laatste les die ze waarschijnlijk niet mee kan doen al gevolgd op een andere locatie.
De cursus die ik wil doen is 7 keer voor en 3 keer na de bevalling. Alleen hier vallen 2 weken weg door de feestdagen. Ik heb ook idd nog niet definitief afgezegd hoor. Maar voelt zo laat.
Ah, maar ik kan me dan wel goed voorstellen dat ze het later en dichter op de bevalling plannen...zeker omdat je na de bevalling ook nog 3 bijeenkomsten hebt. Zijn er niet misschien afwijkende dagen gepland ivm de feestdagen? Of worden die echt 2 weken doorgeschoven?