Vraag over symptomen

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Saskia86, Dec 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia86

Saskia86 Actief lid

Dec 7, 2015
    163
    22
    18
    Female
    Hallo,

Ik ben nu 4/5 weken zwanger, durf het nog niet te geloven, heb namelijk al een traject van 6 jaar erop zitten mAar nu toch spontaan zwAnger geworden. Maar ik heb eerst symptomen gehad dat mijn reuk vermogen beter was ( meestal niet op een positieve manier). Misselijk in de ochtend en opgeblazen gevoel en last van buik maag pijn. Nu ben ik sinds vandaag eigenlijk symptoom loos. Hoort dit erbij of moet ik me zorgen maken? Dit omdat ik zo bang ben omdat ik er zo lang op gewacht heb! Kan het gewoon niet geloven

Groetjes saskia

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi!
    Gefeliciteerd! ken je gevoel. Wij hebben er ook een tijd over gedaan.
    met 5 weken had ik nergens last van. toch vorige week een kloppend hartje gezien met bijna 7 weken.
    symptomen komen en gaan.
    Het ene maakt plaats voor t andere. Denk dat je lichaam dat doet om te voorkomen dat alles te gelijk gebeurt. Zo ben ik 1x in de week misselijk en overgegeven. als dat over is groeien mn borsten. als dat klaar is weer t volgende.
    probeer je geen zorgen te maken hoe moeilijk ook. Als je twijfelt even je arts bellen. Misschien bloed prikken?
    succes en sterkte!

3. Saskia86

Saskia86 Actief lid

Dec 7, 2015
    163
    22
    18
    Female
    Heel erg bedankt! 28 december heb ik de eerste echo! Vind het heel spannend! Maar je leest zoveel op internet en dat is alleen maar bangmakerij van jezelf want ieder lichaam is natuurlijk anders. Maar het is wel fijn dat je zo met elkaar ervaringen en het geluk kan delen! Toch!

4. Sjakie87

Sjakie87 Lid

Nov 27, 2015
    66
    0
    6
    Utrecht
    #4 Sjakie87, Dec 7, 2015
    Last edited: Dec 7, 2015
    Hoi Saskia, ik ervaar hetzelfde. Een dag voor mijn NOD tot een paar dagen erna, af en toe licht misselijk, zeurderig gevoel in mijn onderbuik en (beetje) gevoelige borsten/tepels. Sinds een week heb ik eigenlijk amper klachten. De ene dag wel wat gevoelige borsten, de andere dag helemaal niet. Wel merk ik dat ik veel moet plassen en 's nachts niet meer lekker door slaap. Ik word altijd wel twee of drie keer wakker. Voor mijn zwangerschap sliep ik altijd aan een stuk door. Verder heb ik geregeld een droge mond, dus er staat altijd een flesje water naast mijn bed. Ik denk inderdaad dat symptomen komen en gaan :)

5. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

Jul 23, 2015
    1,312
    0
    36
    Idd symptomen komen en gaan, bij mij is het ook steeds anders :).

6. Saskia86

Saskia86 Actief lid

Dec 7, 2015
    163
    22
    18
    Female
    Fijn om je zorgen te kunnen delen! Het is voor iedereen spannend! En zo kun je je spanning een beetje kwijt

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    eerste maanden zijn zo spannend. Toen ik de eerste echo kreeg heb ik geen oog dicht gedaan. nu 16 dec 2e echo. weer spannend!!

8. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Symptomen kunnen idd van dag tot dag en van uur tot uur wisselen. Ik was bij 5w ook opeens in paniek omdat mijn borsten opeens totaal geen pijn meer deden, paar uur later kon ik ze wer bijna niet aanraken :D
    Als je erg twijfelt zou je nog een zwangerschapstest kunnen herhalen. Als ze donkerder worden (of donker blijven) maakt je lichaam goed zwangerschapshormoon aan. Als ze lichter worden is dat geen goed teken, tenzij het hcg in het bloed zo hoog wordt dat de test het niet meer aankan maar dat is meestal pas enkele weken later.
    Succes!

Share This Page