Hoeveelheid kado's sint

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emm27, 31 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Gewoon uit interesse... Hoeveel kado's geven jullie per kind met de Sint?
    Ik probeerde het dit jaar heel klein te houden, maar jee ik heb nu al weer 3 kado's per kind in huis😕 daar komt nog van opa en oma bij!

2. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Mijn dochter is bijna 4 en mijn zoon 5 maanden

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dochter wordt een maand na sinterklaas drie jaar.
    Ik heb vier schoencadeautjes en vijf cadeautjes voor in de zak. Hier zit een voorleesboek, een leuke paraplu en een kleurboek bij. De overige twee dingen zijn echt speelgoed. Ze krijgt hier van mijn ouders ook nog wat maar daar zit ook wat nuttigs en wat leuks bij. Geen buitensporige dingen, ze beseft het toch nog niet zo.

4. fafa

fafa Niet meer actief

Ik vind zo'n overdaad aan kadootjes ook onnodig. Ik probeer het te houden bij 4 kado's voor thuis, plus 1 of 2 schoencadeautjes in de aanloop naar 5 december. En dan komen er van de viering met opa en oma (en neefjes) ook nog zo'n 5 stuks per kind bij. Tikt toch altijd snel aan.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier 6 pakjesavond cadeaus per kind, maar dat is vooral vanuit praktisch oogpunt omdat ik meestal een soort spel/activiteit bedenk met een grote dobbelsteen: de jongste heeft eens stippen moeten tellen, de middelste moest bijv optellen, de oudste gecombineerde sommen maken e.d. of het gegooide aantal ogen stond voor een envelop met opdrachten of iets.

Er zit 1 wat duurder cadeau bij, 1x pyjama/sloffen of iets in die richting en dan net wat ik tegenkom per kind.

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Bijna 4 jaar:
    2 wat grotere cadeaus en 5 kleine cadeaus, waarvan 2 of 3 voor in de schoen. Oma koopt ook nog wat. Opa en oma ook, maar dat krijgt ze niet met pakjesavond, doenee apart.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier geen vooraf vastgesteld aantal. Zoals het er nu uitziet zal het ongeveer 6a8 kado's zijn. 1a2 wat duurdere en wat klein spul.

Wel gaan er dit jaar wat meer kleine schoencadeautjes in ipv snoep. Mijn zoon liet alle chocolade liggen op 2 muntjes na, enkel pepernoten vind hij echt lekker. Dan dus liever 3 kleine schoen cadeautjes en een mandarijn of pepernoten.

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

4 cadeaus op pakjesavond van ons (want, need, wear, Read) en nog 1 of 2 van opa en oma. Dan denk ik nog een of twee voor in de schoen.

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    #9 honeyy, 31 okt 2016
    Laatst bewerkt: 31 okt 2016
    Ik heb ongeveer 15 kado's voor dochter. Zoontje krijgt er maar 1 of 2.. omdat hij er toch niks van snapt..

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij vieren sinterklaas met de oma's en mijn schoonzus met haar gezin. Dus aantal kadootjes kan best op 12/15 per kind uitkomen.
    Maar daar zit dus ook bijvoorbeeld die plakbandrolhouder bij voor op haar nieuwe bureautje à 90 cent van de action...
    Bedrag per kind komt op max 40 euro (van ons!)

Toen ze nog onder de 4 waren, was het max 8 cadeautjes totaal.. daarna was het niet meer boeiend voor ze.

11. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Wij doen het dit jaar heel klein. Alleen met eigen gezin. En dochter krijgt 5 cadeau's.

12. Littleindians

Littleindians Actief lid

27 feb 2016
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben voor ons als gezin een groot iets gekocht waar we allemaal wat aan hebben.
    En de kids krijgen beide een wat groter cadeau onze dochter een uitbreiding voor haar playmobil (wat mega duur trouwens dat playmobil🙈) en ons zoontje weer wat van duplo verder gewoon nog wat kleine dingetjes. Denk voor beide 5 cadeautjes

13. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    4 voor mijn oudste en 3 voor de jongste met pakjesavond. Verder krijgen ze nog iets heel kleins (autootje, snoep) in de schoen 2x en ze mogen nog een keer de schoen zetten bij opa en oma

14. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    We vieren 2x sint. Bij mijn familie krijgen ze elk 1 pakje en samen 1 kado. Bij Mn schoonfamilie elk drie pakjes, 1groter, 2 kleiner. Maar daar komt nog wel bij beide kanten van opa/oma en oma wat bij.
    Verder elk wat schoenkadootjes, maar dat zijn veelal kleine kanootjes a max 3 euro

15. tuc

tuc Niet meer actief

4 pakjes pp van ons. En 3 gezamelijke cadeau's. En opa/oma en oom/tante hebben 2 pakjes per kind ongeveer.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    De jongens krijgen samen 1 groot cadeau.
    Daarbij nog 3 kleine dingen.
    Maar overal spelen ze samen mee dus het maakt nu niet zoveel uit wie wat krijgt.

17. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Onze Zoon is week voor Sinterklaas jarig.
    Dus heeft verwenweek haha.
    Krijgt van ons met Sint 5 pakjes (2 puzzels, boek, kegelset, watertafel)Van beide opa's en oma's ook ongeveer 5 pakjes variërend van laarzen en winterjasje tot duplo en spulletjes voor z'n keukentje.

Bij ons is alles uit sale (-75% kruidvat) of rommelmarkt, bij opa en oma 1 ter waarde van 25 euro en bij opa en oma 2 ter waarde van 100 euro (zit ook nog een overgrootopa qua budget bij die z'n enige achterkleinzoon liefst alles geeft waar hij naar kijkt).

18. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Mijn dochter krijgt 2 grotere cadeau's van ons en 5 kleinere cadeau's. Ook mag zij drie keer haar schoentje zetten en krijgt ze een klein cadeautje. Van mijn ouders krijgt ze 1 groot cadeau en van mijn schoonouders weet ik het nog niet.

19. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    nog geen idee, gaan zondag sint kopen doen voor onze dochter. Heb tot nu toe 5 leuke dingen gezien.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Alles inclusief schoencadeaus 15 cadeaus. Hier komt niks meer bij van oma en opa. Wat hij daar krijgt blijft ook bij oma en opa omdat hij er 2 dagen in de week is.

Deel Deze Pagina