N.a.v. het topic 'Ergernissen tijdens de zwangerschap'..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ratatosk, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    #1 ratatosk, 20 apr 2011
    Laatst bewerkt: 20 apr 2011
    Nu een topic; Ergernissen NA de zwangerschap!

Ik erger me dood aan mensen die me opbellen en zeggen "We MOETEN binnenkort weer afspreken want IK WIL de baby zien!"
    Jeetje moet ik dan antwoorden met oke, gezellig, is goed??

Het is nooit eens, hoe gaat het met jullie, zullen we een keer afspreken, gezellig? Maar altijd 'Hoe gaat het met de kleine?'

Natuurlijk vind ik het fijn dat mensen naar de kleine informeren want hij is voor mij de wereld maar een beetje fatsoen zit er niet meer in. Ik vraag zelf altijd naar de ouders en daarna natuurlijk ook naar het kindje.

Onze vrienden doen dit niet, het gaat vooral om familie.

Ik zou zeggen, brand los :)

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt natuurlijk zeggen dat het met uk goed gaat en direct over hoe jij je voelt ed beginnen. Dat MOEtEN afspreken heb ik de vorige keer wel afgewimpeld. Als jonge ouder moet je niets, jij bepaald wanneer je wie wilt zien.
    Wat ik ook zo erg vond was dat iedereen (zussen/schoonzussen) de kleine direct wil vasthouden. Mijn zus was in staat 'm uit zijn bedje/box te plukken als ie er net in lag. Heeft ze in het ziekenhuis ook gedaan, zelf was ik vlak na de bevalling nog niet zo rap in m'n reacties maar dit keer krijgt ze wel gelijk de pen op de neus.

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wat ik zo vreselijk vind is als de kleine huilt het gelijk er op word gegooid dat ie krampjes heeft.. Zucht. Net of een baby niet om een andere reden kan huilen :(

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Aaaaah ja die van krampjes! Daar had m'n svader een handje van.
    Net als bij elk scheetje, jij zit te poepen hè. Nee ze poepte toen maar twee keer per week!
    Aaaargh

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Onze zoontjes zijn 12 weken te vroeg geboren en lagen te knokken voor hun leventjes in het ziekenhuis de eerste weken.

Wij kregen te horen: Nou wel lekker hoor dan kun je nu in de nachten doorslapen omdat ze nog in het ziekenhuis liggen. woest werd ik erom, hoe kun je nou verdorrie lekker slapen als je kindjes in het een ziekenhuis liggen waarvoor je 180 km moet rijden per dag. Onze wekker ging net zo goed s'nachts zodat we naar de neonatologie konden bellen om te horen hoe het ging die nacht.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oh ja dat doen ze hier ook. Hij is bezig hè, hij is aan het poepen hè, kijk hij loopt rood aan, jij gaat stinken hè goetiekoetiekoeeeeee.
    >.< niks aan de hand.

Wat een ***opmerking van die mensen.

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Onze kleine heeft ook op de neo gelegen,geboren met 40,5 maar wel wat opstartproblemen.
    Mensen belden op en wilden wel even op visite komen (bedoel dan mensen waar je niks mee hebt maar van die sensatiezoekers... alsof je kind daar voor de lol ligt)

Dat mensen niet begrijpen dat je na 2 weken ziekenhuis gewoon zelf met je kind wil kroelen en nog moet wennen en dat de kleine dus niet van hand tot hand gaat.

Opmerking na ongeveer 1,5 week na de bevalling; je hebt nog wel een buik he?!

8. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier met 10 dagen voor het eerst met ons mannetje gaan wandelen en komen een buurvrouw tegen, die vroeg hoe oud hij was enz, nou 10 dagen, goh je hebt nog wel een buikje he?! sja ben net bevallen, krijg je als reactie erachter aan, dacht dat je alweer zwanger was :$:(

9. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dina88

Oh verschrikkelijk.... denk dat als dat me gebeurt straks dat ik of heel hard ga slaan of keihard ga janken..

Soms vraag ik me dan af bij zulke mensen, slaap jij nou beter snachts door zo'n stomme opmerking te maken.

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Een paar uur na de geboorte van onze zoon waren mijn schoon ouders bij ons. Mijn man was de kleine aan het verschonen en daar natuurlijk een beetje nerveus onder, zo de eerste keer zonder kraamhulp. Kleine lag te huilen terwijl hij aan het verschonen was. Zegt sm, "Ja joh, je moet hem ook niet zo hard knijpen!" Vond mijn man ook niet leuk....

Waar ik ook echt niet tegen kan is dat schoonvader regelmatig zegt, wanneer de kleine huilt, "Geef dat jong de tiet/speen" is dan wel als grap bedoeld maar toch. "dat jong" klinkt zo afstandelijk en "de tiet" vind ik erg respectloos....

11. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk ja, al die dooddoeners en betweterige opmerkingen. Mijn schoonmoeder en schoonzus hadden er zo'n handje van dat als het spugen van Ruben ter sprake kwam te roepen Oh dat hadden ze bij mij ook allemaal. Stonden wel even met de bek vol tanden toen ie met 7 weken ter observatie naar het ziekenhuis moest om een oplossing voor het spugen te vinden (hij had reflux in combi met te veel lucht binnen krijgen vanwege zijn open gehemelte).
    Op straat kon ik wel uit mijn vel springen als er geroepen werd: aahh een hazelipje, maar goed dat het een jongetje is, kan ie een snor laten staan. GGRRRR

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat kunnen mensen toch bot en kortzichtig zijn hé.....

Hier heeft de kleine een beetje 1 flapoortje reactie "Jammer dat het geen meisje is, anders viel het haar er mooi overheen...."

13. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Zo wat een opmerkingen:$

Hier 4 dagen na m'n bevalling zegt iemand zo wat ben je nog dik ben je weer zwanger ofzo:x

Nog 1 je moet wel je kind aan iedereen geven anders word hij eenkennig

En de laatste bezoek die hints niet snappen er bleef iemand tot half 11 savonds zitten en ik maar steeds zeggen ben moe

En toen ik even naar de supermarkt was alleen op dag 5 en je komt terug en overgrootoma komt even zonder te bellen 4 uur eerder langs en ik ze was zonder toestemming mijn kind in bad aan het doen

Deze keer gast het anders haha geen bezoek meer savonds
    En ik hou de baby lekker bij me en als iemand zonder te bellen 4 uur eerder komt blijft de deur dicht:D

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hoe was zij binnengekomen dan? :$

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    met reflux hebben we hier ook gehad. voor schoonouders overdreven we alles en het viel allemaal wel mee. elk kind spuugt. kleine man bij elke voeding krijsen en dus ook weigeren. maar elk kind huilt hoor, niks aand e hand. toen uiteindelijk dit eruit kwam had ik zoiets van: HIER! ik ben zn moeder denk dat ik het zelf toch wel het beste aanvoel

waar ik me aan iriteer.. tja mensen die zich met mij bemoeien. ja je moet hem ook wel laten huilen hoor (als ik mn huilende kleintje ging pakken). vooral die opmerking. als ik hem wil pakken dan doe ik dat.

en als laatste deze over zn geboortegewicht en de maanden erna: ow jij begint gelijk met een peuter ipv een baby :x krijg het nu nog steeds te horen, echt vervelend vind ik het

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Als ik dit zo lees komen er steeds meer irritaties boven drijven... Haha... Zo vind ik het ook nog steeds irritant dat je kind steeds wordt "afgepakt" dat je hem moet "inleveren" als je ergens komt.... Als ik de hele dag heb gewerkt en mijn mannetje net een paar min vast heb en iemand anders wil hem al bijna direct weer van je over nemen omdat die persoon hem al een week niet heeft gezien... Ja en.....

En wat ik ook vervelend vind, kleine gaat al veel "staan" als je hem op schoot hebt, dan duwt hij zich met zijn beentjes op. Van mijn fysio en op het cb had ik gehoord dat je dat neit teveel moet doen. Dus als ik dat mensen zie doen zeg ik ook dat ze dat niet te veel moeten doen omdat dit nog niet goed is voor z'n beentjes... "ach, dat zal allemaal wel meevallen" krijg ik dan vaak te horen!!!

Als wij toch niet willen dat dat vaak gebeurt hebben mensen daar toch gewoon naar te luisteren.... Het is toch nog steeds ons kind!

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik erger me dood aan het kraambezoek dat nu pas (dochter is bijna 4 maanden) kan komen omdat ze het zo druk hebben en dan opbellen met "ik wil dan en dan langs komen om 20.30 uur en ik wil allebei de kindjes wel zien, dus houd ze maar wakker". ;)

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    De eerste weken hadden Rataman en ik het beleid dat we de kleine lekker bij ons lieten zitten/hangen/liggen. Dan was hij tevreden, alleen in bed lag hij te brullen. Behalve 's nachts, hij slaapt vanaf zijn geboorte af door (ja wij zijn geluksvogels).
    Onder druk van de aanwezigen legde ik met kerst de kleine in bed, om te proberen of hij wilde slapen.
    Na tien minuten gebrul aangehoord te hebben door de babyfoon ben ik hem gaan halen.
    Mijn opa waagde het te zeggen 'Oh, hij heeft alweer gewonnen!' Grr.
    Dat inleveren van je kind vind ik ook irritant! Bij de deur mag je hem zowat al afgeven.
    En dan raar aangekeken worden als je het niet goed vindt dat je kindje de hele kamer doorgaat.
    Wij hebben de regel: Hoe drukker de kamer, hoe dichter wij de kleine bij ons houden en dat werkt prima!

Inderdaad, hoe meer ik lees hoe meer er boven komt drijven hahaha. Gelukkig kan ik het hier spuien. Dan kan ik er weer even tegen.

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

Bij ons ook, kleine huilde, oom en tante waren op bezoek. Mijn man haalde haar eruit, zegt die ook (lachend) oh ja joh, zo moet je maar meteen beginnen, dat weten ze snel hoor! Die en die ook... Bla bla. Ze hebben zelf geen kinderen heel erg, maar zeg dan zeker niet zoiets..

Met voeden vond ik vreselijk: Nu alweer, ze ziet er prima uit, ze mag best even huilen, goed voor de longen. Eerste keer overdonderd door schoonpa, laten huilen.. Ze was helemaal overstuur, maar nee hoor, geef mij maar, het wordt zo wel minder. Zie je wel, zo gaat het altijd. Nou bedaard ze zo wel en valt lekker in slaap. Vind je t gek als ze zo moe is... Vreselijk, nooit weer! Wat was ik toch dom..

20. Mallory

Mallory Lid

30 okt 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    ooohhww, mijn hartslag gaat ernstig omhoog als ik dit soort herkenbare opmerkingen en situaties lees!! Mijn grootste ergernis is, en daar vallen vele kleine onder, dat iedereen een mening moet hebben over de manier waarop wij met ons meisje om gaan. :x Woest word ik er van! Vooral de sfamilie heeft er een handje van te willen bepalen hoe wij dingen "moeten" doen. Rot op zeg, bepalen we lekker zelf wel! En we zijn heus geen aso's die met niemand rekening willen houden hoor, maar laat ons aub even wennen aan ons nieuwe leven als gezinnetje!

Zo, ik ga nu even stoppen want ik word gewoon al weer kwaad als ik dit opschrijf hahaha :)

Deel Deze Pagina