Vriend is zelf automonteur maar die weet het even niet meer.. Wij hebben een Renault Twingo uit 1995 Als het flink had geregend start de auto slecht maar uiteindelijk wel, dan houdt de auto even 10 minuten in en valt die uit als je geen gas geeft. Nu heeft die lullo de motor afgespoten en doet die het helemaal niet meer goed uiteindelijk start de auto maar hij blijft inhouden. Iemands vriend-man enig idee wat het kan zijn? Luchtfilter is droog.
vocht ivm het afspuiten maar dat zal hij zelf ook wel weten. hij krijgt dus geen benzine? carborateur (hoe schrijf je dat?) verstopt? vacuum trekken?
Volgens manlief ligt t aan de ontsteking. Die kan niet over vocht. Verder bougies, bougiekabels, verdeelkap ed. controleren. Maar manlief is er van overtuigd dat het de ontsteking is. Succes!
Volgens manlief zit die niet op zo'n auto. Problemen tijdens vochtig weer komen 9 van de 10 keer door de ontsteking...
Vriend heeft net bougies enzo nagekeken zijn idd niet heel goed meer dus die worden vervangen Dus dat zou het moeten zijn?
Tja... ik ben net zo technisch als de gemiddelde veldkei (als in; wat mijn oogjes zien, slopen mn handjes...), dus alles wat manlief zegt neem ik voor waarheid aan... Nu is hij ook wel een hele goede automonteur (volgens zijn collega's want ook dat zou ik dus niet weten...) dus ik denk dat t wel in de goede richting zit!
Lees ik het nou goed? Een automonteur die niet weet wat er niet goed is? Waar werkt hij, want dan weet ik waar ik iig niet heen moet met mijn auto
Hij is nu al 6 jaar uit de garage , hij weet dondersgoed wat hij doet maar tips van up to date monteurs zijn altijd welkom.