Badkamer niet of half betegelen - wie heeft dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lov23, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dus dat je de wanden van je badkamer niet of half betegelt hebt.
    De douche vanbinnen natuurlijk wel;)

En ben je tevreden...?
    Wat zijn de voor en nadelen?
    Welke verf hebben jullie gebruikt?

Misschien nog tips?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, ik heb alle badkamers die ik ooit verbouwd heb (3 stuks) allemaal half laten betegelen. Mijn keuken is trouwens ook half betegeld. Ik vind volledige tegels zo klinisch staan. Gewoon afwasbare latex op doen. Het bevalt me dus prima, anders had ik het niet al drie keer gedaan :D

3. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Wij hebben, boven de tegels een stuk niet betegeld (huurhuis).
    Nou liefst had ik alles betegeld gehad, we verven alles met speciale renovatie verf zodat het niet zwart word, dit helpt wel langer dan normale verf maar de spocht komt gewoon terug.
    Nee tegels hadden veel makkelijker geweest qua schoonmaken en ziet er ook een stuk netter uit.

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hier ook, badkamers en wc's half betegeld en in de keuken geen enkele tegel, maar alleen stuc. Wel een speciale verf erop laten aanbrengen, volgens mij heet dat horeca-verf ofzo. Bij de kookplaat zit ook stuc en daarop zit die verf, je krijgt er daadwerkelijk alles zo vanaf geveegd! Super!

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij komen nu uit een huis waar alles half betegeld was in de douche en wc, en hebben in ons nieuwe huis alles helemaal betegeld. Vind er zelf niks klinisch aan, ligt denk ik ook aan de kleur tegels :).

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb ook een half betegelde vooroorlogse badkamer (huurhuis). En het is verschrikkelijk. Je zal er ongetwijfeld bepaalde verf voor hebben maar die hebben ze zeker niet gebruikt bij mijn badkamer. Ik heb echt overal schimmel, word er gek van. Maar binnenkort wordt eindelijk de badkamer aangepakt en betegeld tot boven.

7. tuc

tuc Niet meer actief

in het oude huis hadden wij half en ook speciale stuc, maar ik vond het een ramp. Nu tot boven in de badkamer en is niks klinisch aan hoor met mooie grijze grote tegels. Als je allemaal van die kleine witte vierkante tegeltjes doet kan ik mij dat voorstellen, maar zo niet hoor.

8. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Wij hebben nu zo'n 2,5 jaar een nieuwe badkamer. Alleen de douche is betegeld en de rest gestuckt. Op de wanden die gestuckt zijn hebben we geverfd met speciale latex (vochtwerende). Een wand wordt elke dag na het douchen nat gespetterd maar je ziet er niks van. Ik vind het mooi dat niet de hele badkamer is betegeld.

9. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier ook half tegels half gestuct, vind zelf mooier/speelser staan

10. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Wij zitten nu in de verbouwing van de badkamer.
    Wij betegelen helemaal, ik vind half niet mooi.
    We moeten nog beginnen met regelen, we doen alles op het gemak. Gisteren is het plafond erin gegaan :D

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Half betegeld hier, het staat inderdaad 'minder klinisch', maar als je ziet hoe vaak wij schimmelspul moeten sprayen om de groene gorigheid weg te krijgen (ondanks alle andere maatregelen zoals voldoende ventilatie) dan is het dat toch niet echt waard.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook half maar dramatisch.. wel met speciale verf maar we hebben in de badkamer geen raam en slechte afzuiging. Ik zet wel altijd de deur open maar is hier niet voldoende.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Denk wel dat het ook aan ontluchting ligt als je veel schimmel hebt?

Hier willen we dus alleen de douche betegelen en voorwand van het bad.

14. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    ik heb dat op de wc, ik vind dat altijd zo uit zien het geld was op haha. nee helemaal betegeld vind ik mooi.

Keuken bv hebben wij ook geen tegels, maar stuc en dan verf boven kookplaat, kun je fijn afwassen en gaat weer net niets in de voegen zitten,

15. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Schimmel is dus een van de redenen dat wij helemaal gaan betegelen.
    Nu is het ook helemaal betegeld,wij hebben geen raam in de badkamer en luchten kan alleen met de deur open. Afzuiging is niet voldoende.

Wij krijgen een klinische badkamer... Prachtig!!

16. Papaver

Papaver Niet meer actief

Precies dit. Wij hebben een grote inloopdouche en die is betegeld en de zijkant van het bad is betegeld. De rest gestuct. Staat prachtig

17. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    We hebben alleen de douche en de ombouw van het bad betegeld en dat bevalt ons goed. We hebben wel een grote badkamer met 3 ramen en misschien daarom nergens last van schimmel. Badkamer is bijna 10 jaar oud. Er is geen speciale verf gebruikt.

18. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben nauwelijks tegels, alleen het hoognodige. Dus bij de douche, achter de wastafels, aan de kraankant van het bad (bij het hoofdwonden gewoon stuc) en rond het toilet. Zijn er heel blij mee. Hebben geen speciale verf gebruikt, gewoon van de bouwmarkt uit de aanbieding, gebeurd niets mee. Zit nu een jaar erop en geen schimmel te zien. We hebben geen ramen in de badkamer (althans geen ramen die open kunnen), maar wel een mechanische ventilatie.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn vader heeft half betegeld, antraciet tegels en de rest lime groen geschilderd vindt het zelf super gaaf!

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook alleen in de douche (inloop) en de ombouw vd wc betegeld. Verder kleine stukje tussen wastafels en spiegel. Staat super strak en alles waar water kan komen is betegeld dus ook goed schoon te houden. In de keuken hebben we het na 1x zo toch met tegels gedaan nu. Ik vond het in de keuken niet makkelijk kwa schoon houden (ik spetter nogal met rode saus etc en vind het in de keuken wat kaal staan bij ons zonder tegels.

Deel Deze Pagina