Of toeval? Afgelopen woensdag was het tien dagen na een positieve test. Ik ben niet heel ziek geweest. Wel wat verkouden en erg moe. Sinds afgelopen dinsdag/ woensdag spelen mijn darmen op. Ik ga,dan 1 a 2 keer naar het toilet, loop leeg en dan ben ik er naar van. Daarna trekt het weer bij. Ik kan gewoon eten en het is vandaag wel beter dan bijv. Woensdag. Ik merk nu dat ik in de middag heel moe ben. Toen mijn darmen begonnen had ik het erg koud, niet lekker,moe. Dat is nu wat minder. Maar telkens als ik zo'n " aanval" heb gehad, ben ik van slag. Het ruikt ook heel naar, wat je vaker hebt bij diaree. Ik hoef niet de hele dag door ook. Is dit corona gerelayeerd of heb ik pech en een buikvirusje erbij te pakken? Dinsdagochtend begonnen trouwens, toen werd ik wat misselijk wakker. Dat is nu weg. Sterker nog; s avonds eet ik prima, blijft ook zitten en gisteravond ben ik zelfs naar een optreden geweest en voelde me prima. Vreemd ...iemand?
Mijn zoon heeft dit ook ontwikkeld na zijn eerste keer corona. Hij hoestte toen 3 dagen (actieve fase). Daarna ontwikkelde hij de darmklachten. Na ongeveer een jaar werd het minder, maar toen kreeg hij weer corona. De darmklachten zijn toen weer terug gekomen. Hij bezoekt de wc zo'n 3 a 4 keer per dag met vooral diarree. Volgens zijn kinderarts is dit zeker corona gerelateerd.
Corona kan ook darmklachten veroorzaken inderdaad. Ik word van dicht opgevolgd bij de gastro enteroloog en ik weet dat ze sinds covid altijd testen op covid als een Crohn of colitis patiënt een verergering van klachten heeft, omdat covid inderdaad ook darmklachten kan veroorzaken en het dus niet per se de IBD is wat dat veroorzaakt
Geen toeval. Hier rook het absoluut anders toen ik Corona had en was het ook dunner dan normaal. Nu ik hersteld ben van C. is alles weer zoals voorheen.
Hmm..het zou dus prima kunnen. Vreemd virus is het. Vandaag lijkt het beter te gaan, maar ik juich niet heel hard.het heeft een raar verloop vind ik.
Ik ben behoorlijk ziek geweest van corona en heb daarbij ook 'buikgriep' achtige klachten gehad. Eerst 2 dagen veel overgeven en misselijk, daarna ongeveer 2 weken darmkrampen en af en toe diarree. Is heel normaal bij corona. Virus zit niet alleen in je luchtwegen, maar echt in je hele lijf en kan daarom ook een zeer breed scala aan klachten geven. Ik ben inmiddels hersteld van corona (na 2 mnd), maar mijn darmen lijken nog steeds een beetje gevoelig, af en toe komen de darmkrampen en diarree terug (halve dag of zo). Ze zullen wel, net als rest van mijn lijf, een flinke optater hebben gehad...