kan ik zwanger zijn na morning afterpil?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door lisa1990, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa1990

lisa1990 Nieuw lid

22 sep 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    beste lezeressen,

ik ben met de pil gestopt anderhalve maand voor 7 september omdat ik een lichtere pil wou, en ik heb ik 7 september rond 2 uur in de middag onbeschermde seks gehad met mijn vriend. ik dacht op 8 september toch maar een morning afterpil te halen dus ik heb was die avond naar de dokterspost gegaan om er 1 te halen. rond 8 uur in de avond. daar zit dus 30 uur tussen.

vorige week zondag begon ik opeens te bloeden terwijl dat eigenlijk nu ongeveer had moeten zijn, dit kan ook komen doordat ik gestopt was met de pil en de morning afterpil, ik dacht er verder niet echt bij na. maar het rare was dat ik gelijk rood bloedde en niet bruin zoals dat normaal gesproken gebeurd, ook bloedde ik maar een kleine 3 dagen en was het veel minder als normaal, maar ik dacht er verder niet bij na.

laatste 2 dagen voel ik mij heel erg moe en heb ik het heel erg koud, laatste 2 dagen sliep ik elke nacht met 2 dikke dekens terwijl ik normaal nooit een koukleum ben. ik heb de hele dag door hele koude rillingen en ik voel mij heel apart en moe, net als het het begin van de griep is als het ware.... ook heb ik nu last van brandend maagzuur en gaat er nu een belletje rinkelen omdat mijn moeder daar ook altijd last van had. mijn moeder is ook heel erg vruchtbaar, alle 5 haar pogingen tot zwanger raken waren gelijk raak. ook werd ik vanmorgen misselijk wakker terwijl ik geen borreltje of iets gehad heb;) ik moest bijna overgeven.

kan het zo zijn dat de morning after pil niet gewerkt heeft..... iemand ervaringen met deze symptomen?

groetjes Lisa

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hoi,

als het goed is werkt de MAP na 30 uur nog wel gewoon.. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel gelezen dat je lichaam na het innemen van deze pil flink in de war kan raken (vanwege wat er allemaal in zit), en je cyclus flink in de war kan schoppen.. Het kan ook te maken hebben met het feit dat je met de pil gestopt bent.

Ik weet niet of en zoja, hoeveel kans er is om toch zwanger te zijn na een MAP, maar ik zou er, als je echt heel erg twijfelt, een testje tegenaan gooien.. Succes!

3. MamaNiRo

MamaNiRo Actief lid

9 aug 2013
    142
    1
    0
    Vrijwilliger in de dierentuin, werkzaam in het bed
    Ik zou om jezelf gerust te stellen een testje doen! Dan heb je meteen duidelijkheid voor jezelf!

4. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    De betrouwbaarheid van de morning-afterpil is minder dan 100%. Deze betrouwbaarheid hangt ook af van de duur van de periode die verloopt tussen geslachtsgemeenschap en de inname van de morning-afterpil.
    De betrouwbaarheid is:
    95% bij inname van deze pil binnen 24 uur
    85% binnen 48 uur
    en 58% bij gebruik binnen 72 uur
    In alle gevallen is het dus verstandig om ook na het gebruik van de morning-afterpil te controleren dat zwangerschap inderdaad is uitgebleven.

Deel Deze Pagina