radioactieve pil en zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linana, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Ik weet niet zo goed of ik dit bij het juiste forum plaats... maar vooruit.

Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden, ik weet niet of ik al zwanger ben of niet, aangezien ik net 1,5 week terug mijn menstruatie heb gehad kan ik ook niet testen.

Maar nu is er het volgende aan de hand. Een collega heeft vorige week een radioactieve pil gehad, nu moet men 2 weken lang minimaal 2 meter afstand bewaren van de collega.
    Hoe schadelijk is het voor mij, mocht ik zwanger zijn, als ik wel bij haar in de buurt kom? Ik probeer wel minimaal 2 meter afstand te bewaren, maar ik moet toch soms langs haar lopen en dan is die afstand net iets minder :(

Ik kan het ook niet ff in de groep gooien dat ik bezig ben met zwanger worden, want we willen het pas vertellen als ik een tijdje zwanger ben.

Dus wie kan mij hier wat meer over vertellen? :(
    Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet namelijk....

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hoi,
    Alleen even langslopen kan geen kwaad, maar los daarvan moet je echt die 2 meter minimaal handhaven. Niet gezellig een half uurtje naast hem (haar?) gaan zitten keuvelen.
    Gelukkig is het wel zo dat het stralingsniveau met de dag afneemt, dus ik weet niet hoe lang geleden hij de capsule heeft gehad?

3. Linana

Linana Niet meer actief

Het is een zij, maar dat doet er niet zo heel veel toe :D
    Het was vorige week woensdag dat ze die capsule nam geloof ik....
    Ik keuvel sowieso al niet zo heel veel met haar, dus dat scheelt haha
    Maar ik wil gewoon geen enkel risico lopen mocht het toch al in ronde 1 raak zijn

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Oké, dan is het stralingsniveau echt wel al zo laag dat alleen langslopen geen schade zal opleveren. Verder gewoon je afstand bewaren, en alles komt goed ;)
    Bedenk wel dat je ws nog niet eens een eisprong hebt gehad, dus ik zou me geen zorgen (meer) maken.
    (Ik werk zelf als verpleegkundige, en heb ook op een afdeling gewerkt waar deze behandelingen worden gegeven).

Succes!

5. Linana

Linana Niet meer actief

oooh dankje!!
    Dat stelt me in ieder geval heel erg gerust :D

Deel Deze Pagina