Ik weet dat hier heel wat muziek liefhebbers zitten. Dus ik open lekker weer een muziek topic. Dit keer met de focus op songteksten. Ik vind zelf goede muziek heerlijk, maar ben daarbij ook echte een sucker voor goede teksten, mooie teksten, teksten met een boodschap, poëtische teksten, tekstuele spitsvondigheden etc. Wat ik ook erg leuk daar aan vind. Is dat ik soms nu wel eens liedjes luister die ik ook luisterde toen ik 15 was. En dan nu pas de tekst echt goed begrijp. Dusss. Post hier je favoriete nummers met de songtekst die je wat doet. Alles wat mooi, droevig, melancholisch, vrolijk, hilarisch etc. is!
The Goo Goo Dolls - Iris And I'd give up forever to touch you 'Cause I know that you feel me somehow You're the closest to heaven that I'll ever be And I don't want to go home right now And all I can taste is this moment And all I can breathe is your life 'Cause sooner or later it's over I just don't want to miss you tonight And I don't want the world to see me 'Cause I don't think that they'd understand When everything's made to be broken I just want you to know who I am And you can't fight the tears that ain't coming Or the moment of truth in your lies When everything feels like the movies Yeah you bleed just to know you're alive And I don't want the world to see me 'Cause I don't think that they'd understand When everything's made to be broken I just want you to know who I am And I don't want the world to see me 'Cause I don't think that they'd understand When everything's made to be broken I just want you to know who I am And I don't want the world to see me 'Cause I don't think that they'd understand When everything's made to be broken I just want you to know who I am
Deze vind ik vooral heel erg grappig. Last Friday Night - Katy Perry There's a stranger in my bed There's a pounding my head Glitter all over the room Pink flamingos in the pool I smell like a minibar DJ's passed out in the yard Barbie's on the barbecue This a hickey or a bruise? Pictures of last night Ended up online I'm screwed Oh well It's a blacked out blur But I'm pretty sure it ruled, damn Last Friday night Yeah we danced on tabletops And we took too many shots Think we kissed but I forgot Last Friday night Yeah we maxed our credit cards And got kicked out of the bar So we hit the boulevard Last Friday night We went streaking in the park Skinny dipping in the dark Then had a ménage à trois Last Friday night Yeah I think we broke the law Always say we're gonna stop-op Oh whoa This Friday night Do it all again This Friday night Do it all again Trying to connect the dots Don't know what to tell my boss Think the city towed my car Chandelier is on the floor Ripped my favorite party dress Warrants out for my arrest Think I need a ginger ale That was such an epic fail Pictures of last night Ended up online I'm screwed Oh well It's a blacked out blur But I'm pretty sure it ruled Damn Last Friday night Yeah we danced on table tops And we took too many shots Think we kissed but I forgot Last Friday night Yeah we maxed our credits card And got kicked out of the bar So we hit the boulevards Last Friday night We went streaking in the park Skinny dipping in the dark Then had a ménage à trois Last Friday night Yeah I think we broke the law Always say we're gonna stop-op Oh whoa This Friday night Do it all again This Friday night Do it all again This Friday night Last Friday night Yeah we danced on table tops And we took too many shots Think we kissed but I forgot Last Friday night Yeah we maxed our credit cards And got kicked out of the bar So we hit the boulevard Last Friday night We went streaking in the park Skinny dipping in the dark Then had a ménage à trois Last Friday night Yeah I think we broke the law Always say we're gonna stop-op Whoa-oh This Friday night Do it all again
Birdy - Skinny love De associaties die ik heb met de songtekst hiervan (vooral het refrein) doet me denken aan de vriendschap zoals die er tussen mijn vriendin en mij tot 5 jaar geleden uit zag. Energieslurpend en verstikkend. Na enorme ruzie gehad te hebben en het contact tot 0 gereduceerd hebben, hebben we de vriendschap weten te redden. Beter dan ooit maar wat hebben we daar hard voor moeten knokken! Pink- Try/Just give me a reason Helpen me eraan herinneren dat een relatie hebben/onderhouden een werkwoord is. Stef Bos- Papa (ik lijk steeds meer op jou....) Mijn vader leeft nog godzijdank maar het leven valt hem zwaar. Hij is geen gemakkelijke man. Niet voor zichzelf en nog minder voor zijn omgeving. Er zijn momenten (geweest ) dat ik hem uit de grond van mijn hart haat(te). Tegelijkertijd houdt ik zo verschrikkelijk veel van hem. En wat lijk ik op hem, qua uiterlijk maar ook wat betreft innerlijk.. André Hazes Jr- Leef! Ik ben een piekeraar puur sang. Dit liedje laat me beseffen dat het leven kostbaar is en veel mooie momenten bevat. Maar je moet ze wel (willen) zien en je blik niet (continu) laten vertroebelen door angsten en piekergedachten.
Racoon - Oceaan Er is verrekte veel te zeggen En te liegen nog veel meer Heel veel bagger bloot te leggen Al doet het graven nog zo'n zeer Ik ben een eikel maar ik leer Een oceaan om in te vluchten Nooit jaloers te hoeven zijn Liefde om je hart te luchten Een oceaan Hoe lekker zou het zijn Was er iets waar ik om wenste Voordat de put droog kwam te staan Dan was het lang zullen ze leven Familie waar ik veel van hou En voor wie ik sterven zou Een oceaan om in te schuilen Nooit alleen meer hoeven zijn Ik heb gesmeekt niet meer te huilen Alsjeblieft Het leven jaagt geen angst meer aan Ik heb al zo ver moeten kruipen Het laatste stuk zal ook wel gaan Tot ik ga staan Een oceaan om in te vluchten Nooit jaloers te hoeven zijn Liefde om je hart te luchten Een oceaan Alleen van mij Een oceaan om te verzuipen Een dag of wat een held te zijn Laat die ander nu maar kruipen Een oceaan Vol tranen is van mij Alleen van mij Klopt, voor mij, zin voor zin. Ik kan het dan ook niet luisteren zonder hard te huilen.
Pfff lastige, zijn zoveel nummers die ik goed vind. En ik ben ook een sucker voor goede teksten. Maar toch schoot nu dit nummer me te binnen, met juist minimale songtekst: Great gig in the sky van Pink Floyd. Twee maanden terug nog live in de Ziggo gezien en altijd van top tot teen kippenvel. De enige tekst aan het begin van net nummer: “And I am not frightened of dying. Any time will do; I don't mind. Why should I be frightened of dying? There's no reason for it—you've gotta go sometime".
Ik heb nu pas sinds een aantal jaar dat ik me realiseer dat ik keihard met behoorlijk vunzige liedjes zat mee te blèren als 15 jarige in de disco. Bijv ginuwine-pony of Shaggy iT wasn’t me. Vroegah drong de inhoud geloof ik niet helemaal tot me door Prachtig vind ik sommige teksten van acda en de Munnik: oud verdriet is zo treffend. En een heel grappig liedje vind ik die van K s choice, breakfast )echt ook een lekkere melodie) K's choice - Breakfast I woke up between dawn and night, thought I heard the voice of mommy. Sound as if my parents had a fight, so I woke up my brother lying next to me. (mmmmmm) I wonder why she's making all that noise, better go and check-it out. So without trying to breathe only the sound of little feet we were about to discover what that noise was all about. And as we opened up the door, we saw them lying on the kitchen floor. We were grateful for they both did their best, but we said: 'Hey, ther must be an easier way to make breakfast.' (mmmmmm) breakfast (mmmmmm) They both got up real fast as if they were caught or something (mmmmmm) And then we understood at last it was a surprise breakfast they were planning. Mommy stumbled: 'Later, kids, you'll understand.' While daddy was busy putting on his pants. We said: 'We already do, don't worry we'll do the rest.' So far for our quest, we made coffee, boiled eggs. We made them breakfast.
When you try your best but you don't succeed When you get what you want but not what you need When you feel so tired but you can't sleep Stuck in reverse When the tears come streaming down your face 'Cause you lose something you can't replace When you love someone but it goes to waste Could it be worse? Lights will guide you home And ignite your bones And I will try to fix you But high up above or down below When you are too in love to let it show Oh but if you never try you'll never know Just what you're worth Lights will guide you home And ignite your bones And I will try to fix you Tears come streaming down your face When you lose something you cannot replace oh and tears come streaming down your face And I Tears streaming down your face I promise you I will learn from all my mistakes oh and the tears streaming down your face And I Lights will guide you home And ignite your bones And I will try to fix you
Ilse DeLange - Old tears Walking that line Saying I'm fine Thought I kicked you out of my mind long ago Though you tore me apart when you broke my heart I never ever ever let it show I can't keep this storm inside me anymore I can't stop this rain that's got to pour I'm crying old tears The dam is breaking after all these years And you know what...I don't care I don't care who sees me cry I've been so strong But there's no way that I can move on No, this pain will never disappear Until I cry this old tears Just the littlest thing The sound of your name I start to feel this ache Inside my soul I try to lock it all in, push it all down It's just so hard To keep it in control I could fill the ocean baby I'm so blue The only way that I get over losing you Is crying old tears The dam is breaking after all this years And you know what? I don't care I don't care who sees me cry I've been so strong But there's no way that I can move on No, this pain will never disappear Until I cry this old tears
Niels Geuzebroek - Take your time girl : prachtige tekst van een moeder aan haar ongeboren dochter met op de achtergrond de hartslag van een baby. Ik heb ook twee dochters, dit liedje had op ons van toepassing kunnen zijn. Avicii - Nights : 'Live a live you will remember' . Dit herinnert me eraan dat ik meer uit het leven zou moeten halen, meer genieten. Boudewijn de Groot - Verdronken vlinder Claudia de Breij - Mag ik dan bij jou. Er zijn er superveel waar ik zo gauw niet op kom.
Ik zag hem hierboven al, maar Iris van The Goo Goo Dolls. Vooral dit stukje: And I don't want the world to see me 'Cause I don't think that they'd understand When everything's made to be broken I just want you to know who I am Prachtig ♡ Racoon met Oceaan ook al zo mooi. Kwam uit in de tijd dat het met mijn zus erg slecht ging (chronisch ziek) en ook toen onze dochter een hartafwijking bleek te hebben veel geluisterd. Ook nu vind ik er veel troost in. Zo Stil van Blof kende ik al, maar na het verlies van ons jongste meisje kwam deze zin ineens mega binnen: Zo moe en zo verslagen waren wij, Nu de stilte bij ons was in plaats van jij. Als ik even lekker wil janken luister ik naar dit nummer. Zo stil, Dat iedereen wel weet dat dit zo blijft, Voor altijd, voor altijd en een leven lang, het was, Zo stil, Dat iedereen het voelde in zijn lijf, Geen pen, die ooit nog dit gevoel beschrijven kan. Zo Stil, Dat alle klokken zwegen ja, De tijd stond onbeweeglijk, Zo stil en zo verloren ging je weg, Zo stil en zo verloren ging je weg. Ik heb zoveel gehoord en toch komt niets meer bij me aan, En dat is dus waarom ik 's nachts niet slapen kan, Al schreef ik duizend liedjes over dit gemis, Dan nog zou ik niet weten, Waarom toch, dit gevoel voor altijd is. Zo hard, De uren na de klap dreunde zo na, Dat niets nog, te bevatten en begrijpen was, het was, Zo hard, Dat alles wat we dachten, ons alleen maar leegte bracht, Zo moe en zo verslagen waren wij, Nu de stilte bij ons was in plaats van jij. Ik heb zoveel gehoord en toch komt niets meer bij me aan, En dat is dus waarom ik 's nachts niet slapen kan, Al schreef ik duizend liedjes over dit gemis, Dan nog zou ik niet weten, Waarom toch, dit gevoel voor altijd is. Zo stil, Hoewel ik je nog iedere dag mis, En waar je nu ook zijn mag, Echt het is, Me helder, Dat stilte nu jouw vriend geworden is. Ik heb zoveel gehoord en toch komt niets meer bij me aan, En dat is dus waarom ik 's nachts niet slapen kan, Al schreef ik duizend liedjes over dit gemis, Ik zou het echt niet weten, Ik zou het echt niet weten. Ik heb zoveel gehoord en toch komt niets meer bij me aan, En dat is dus waarom ik 's nachts niet slapen kan, Al schreef ik duizend liedjes over dit gemis, Dan nog zou ik niet weten, Waarom toch, dit gevoel voor altijd is.
Gerard van Maasakkers - bloemen zijn rood Omdat mijn dochter compleet ‘stuk’ gemaakt is op haar eerste (reguliere) school. Het heeft heeeeel lang geduurd voordat zij weer een eigen mening had en haar eigen ding weer durfde te doen. Nog steeds moeite mee af en toe
Lost For Words - Pink Floyd Dit nummer heeft mij heel erg aangegrepen toen ik in een hele heftige periode zat waar ik de kerk en het geloof aan het verlaten was. Het omschreef heel goed mijn gevoelens naar de kerk toe op dat moment. Elke keer als ik het nummer hoor ga ik weer even terug in de tijd. I was spending my time in the doldrums I was caught in a cauldron of hate I felt persecuted and paralyzed I thought that everything else would just wait While you are wasting your time on your enemies Engulfed in a fever of spite Beyond your tunnel vision reality fades Like shadows into the night To martyr yourself to caution Is not going to help at all 'Cause there'll be no safety in numbers When the right one walks out of the door Can you see your days blighted by darkness? Is it true you beat your fists on the floor? Stuck in a world of isolation While the ivy grows over the door So I open my door to my enemies And I ask could we wipe the slate clean? But they tell me to please go fuck myself You know you just can't win
Van mij is dat ook absoluut zo stil. Kwam net een dag uit na het overlijden van mijn vader. Alles wat er gezegd word klopt gewoon
David guetta en sia met flames.. Kort gezegd: niet opgeven doorgaan morgen is een nieuwe dag het gaat je lukken https://songteksten.net/lyric/5057/100535/sia/flames.html