darmklachten

Discussion in 'Zwangerschap' started by tinusf, Mar 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinusf

tinusf Actief lid

Jan 13, 2009
    194
    0
    0
    Ben ik de enige met zoveel darmpijn, of zijn er meer? Heb gigantisch last van winderheid en heb continue krampen! Ook last van obstipatie.. Zooo vervelend!

2. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Nee hoor meid, je bent echt niet de enige. Het hoort er een beetje bij. Ik heb ook periodes dat het minder is en periodes dat ik meer last heb. Je kunt ook een beetje opletten met wat je eet. Geen vette dingen want daar kun je ook veel last van krijgen.

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar meid. Ik drink sinds kort 2 glazen Roosvicee Laxo per dag en ik moet zeggen, dat werkt perfect. Maar niet meer dan dat drinken hoor en je moet het ff de tijd geven om te werken. Je neemt 's ochtends een glas na je ontbijt en 's avonds na je avondeten. En wat Tascha zegt, goed op je eten letten. Veel vezels in ieder geval en veel drinken! Succes.

4. prizzzy

prizzzy Lid

Nov 9, 2008
    23
    0
    0
    den haag
    Pfff hier ook erge last van mijn darmen! precies hetzelfde verhaal.. vooral eind van de dag en avond erge darmpijn :(

meestal helpt een warm bad of een warme kruik me wel een beetje..
    Maar proberen te ontspannen doet ook grote wonderen, En dat lukt me meestal het beste in bad.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb t ook erg (spastische darm).
    Ga normaal maar 1x in de week maar nu sloeg ik zelfs soms 9 dagen over.
    Ik heb op aanraden van het ziekenhuis na opname het advies gekregen toch duphalac te nemen omdat niet alleen laxeer voor weeën kunnen zorgen, maar ook volle darmen.
    Ik neem t nu zo nu en dan in, niet altijd hoor, en t gaat nu gelukkig goed.

6. Mommy24

Mommy24 Lid

Nov 30, 2008
    56
    0
    0
    Flevoland
    Ik loop ook al jaren met een spastische darm (volgens de huisarts). Komen ze er met 17 wkn zwangerschap achter dat ik een bacterie in mijn maag heb nadat ik een gastroscopie heb gehad. Moet na mijn bevalling 6 antibiotica tabletjes per dag innemen en dan een week lang. Mijn klachten worden ook alleen maar erger nu, heb ook zo een last van aambeien.... bleeegh! PIJNLIJK

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

Jan 1, 2009
    6,729
    0
    36
    Ik heb er ook last van (had al moeilijke darmen) maar ik heb ook begrepen dat aan het begin van de zwangerschap je darmen zich gaan verplaatsen om ruimte te maken.
    Daar zal wel een hoop gerommel bij komen kijken!

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik kreeg er last van rond 20 weken.
    Mijn HA weigerde iedere medewerking.
    Rond 34 weken was t extreem erg, werd helemaal gek, t kwam niet, had ook een opgezwollen gezicht door het persen en puntbloedinkjes.
    Ooh was echt niet leuk.
    Ik zou dit wel bespreekbaar maken met vk of gyn als t zo blijft.
    Bij mij hielp het niet om te veranderen van voedingspatroon.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik heb het in het begin erg gehad maar nu de laatste paar dagen *even afkloppen* gaat het best goed....
    Ik ben overigens bekend met darmklachten dus ik sta er van te kijken dat het nu minder vaak is dan normaal...

10. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik heb er ook jarenlang last van gehad. Op wonderbaarlijke wijze hield het ineens op tijdens mn zwangerschap. Nu aan het eind kreeg ik er ineens weer last van.
    Misschien een tipje voor iedereen...zorg dat je voeten wat hoger staan, dmv stapeltje tijdschriften of een krukje, dan zit je in een wat natuurlijke houding zeg maar (meer gehurkt)....hielp bij mij wel weer na 5 dagen.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik heb het ook heeel erg .. zo erg dat ik een kijkoperatie heb gehad met een verdenking op een BBZ.. het zijn echt heftige darmkrampen.. bij mij lijken ze echt op weeen..

maar goed.. we hebben het er voor over ;)

12. meertje

meertje Bekend lid

Sep 12, 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    He meiden heel herkenbaar hoor allemaal.
    Goed letten op wat je eet en hier nog een paar tips heb ik gekregen van mijn VK:
    -Roosvicee laxo
    -Gedroogde pruimen (kan je op de markt halen)
    -Bar-le-duc drinken (door de mineralen wordt je stoelgang beter)
    -Gebroken lijnzaadolie
    -Fruit op je nuchtere maag.

-Veel tarwe en goed drinken

Succes

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Pff hier nog eentje, ik heb spatische darmen en had het net onder controle sinds een klein jaartje...Heb er ook enorm last van, krampen, steken, winderigheid...
    Ik probeer inderdaad op mijn eten te letten, veel vezels e.d. en een warme douche of bad helpt ook om te verlichten.

Oja, en een stuk gaan wandelen, dat activeert en stimuleert de darmen ook.

Liefs!

Share This Page