Beste Mensen, Mijn vriendin en ik proberen nu een jaar zwanger te worden. Omdat dit nog niet gelukt is, heb ik onlangs mijn sperma laten testen. Vandaag kreeg ik daarvan de uitslag, via de telefoon van mijn huisarts. Ik kreeg te horen dat het allemaal in orde was. Hij kon geen antwoord geven op een bepaalde uitslag. Daarvoor heeft hij het laboratorium gebeld. Na tien minuten belde hij terug, dat desbetreffende uitslag goed was. Degene van het laboratorium had gezegd dat alles in prima in orde was en dus niet alle uitslagen had uitgeprint??? Omdat ik het allemaal een beetje vaag vond, vroeg ik hem of ik de uitslag kon ophalen, zodat ik zelf wel kon bekijken of het goed in orde was. Ik heb hem nu voor me liggen, en hij is wel heel summier! Zie hieronder: Viscositeit sperma: verhoogd Sperma functionele concentratie: 25 Aspect sperma: normaal Volume sperma: 4,1 Sperma onderzoek tijdstip: 8,20 Sperma onderzoek dagen onthouding: 4 Ik vraag me echt af, of je aan deze waarden kunt zien of alles in orde is? Wat vinden jullie van de gang van zaken en de uitslag. Ik ga maandag de huisarts weer bellen, dat ik toch wel een iets uitgebreidere uitslag wil. Toch? Alvast bedankt voor jullie reacties! Mars
http://www.cma.be/Portals/0/Nieuws/NB-WS%202008-02%20Sperma.pdf Sorry werk roept kan niet uitgebreid reageren suc6 met zoeken van info
Hoi Mars, ik heb geen idee of de waarden wel of niet goed zijn, maar als jij twijfelt of het gevoel hebt niet goed geinformeerd te zijn, zou ik sowieso maandag de huisarts bellen (wat jij ook al zei)! Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. De uitslag van mijn vriend was helaas heel slecht en dat hebben ze ook meteen gezegd, maar toen wij de waardes zagen snapten wij er ook weinig van... Ik kan me niet voorstellen dat ze met dit soort dingen onzorgvuldig omgaan en zomaar iets roepen, want er hangt toch veel van af. Dus... niet te druk maken van het weekend en maandag nog eens bellen! Super trouwens dat je de moeite neemt hier - tussen al die vrouwen - een bericht te posten en om uitleg te vragen! Heel veel succes!