Darmkramp "aanvallen"

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sabrinakenneth, 6 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrinakenneth

Sabrinakenneth Bekend lid

28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sinds een paar weken heb ik "darmkramp -aanvallen" ik weet ze niet anders te omschrijven.

Het gaat als volgt.

Ik eet iets, een klein periode erna (hetzij 10 minuten of een uur) voel ik plots een sterkte drang om naar het toilet te gaan incl kramp. Ik moet naar het toilet en dan krijg ik steeds hevigere darmkrampen gepaard met beven, diarree, transpireren, misselijk worden en enorm veel pijn. mijn stoelgang is niet hard net het tegenovergestelde maar m'n lijf doet dan echt een uitdrijving.

ik krijg zulke darmkrampen/stoelgang pers weeën dat m'n buik zelfs verdwijnt wat natuurlijk pijn doet en mijn kleine natuurlijk ook hevig gaat verzetten.

mijn gynaecoloog zegt dat dit hormonaal is en komt omdat de kleine m'n stoelgang een deel opstropt en als ze dan eens verlegt het ineens door kan wat m'n darmen irriteert..

wie heeft dit nog al eens gehad?
    Door de hevige persdrang ook al heb ik diaree heb ik nu ook een aambei gekregen.. auw!!

het gevolg is dat ik nu echt angst heb om te eten..

2. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Auw auw auw,
    Ik lees dit en denk auw.... Dit had ik vrijdag nacht!
    Precies het zelfde!
    Wat een ellendig gevoel zeg.

Ik heb het nog niet besproken met de vk want heb volgende week pas weer een afspraak.
    Maar wat jou gyn klinkt opzich redelijk logisch.

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor je! Ik herken de aanvallen maar niet tijdens mijn zwangerschap. Bij mij bleek het uiteindelijk de ziekte van crohn te zijn maar dat lijkt me bij jou zeker niet aan de hand. Wat je gyn. zegt zou goed kunnen. Ik zou proberen om vooral dingen te eten die (1) puur en gezond zijn dus fruit, groente en wit vlees of vis (2) en dingen eten die normaal zorgen voor verstopping dus een nog niet heel rijpe banaan bijvoorbeeld.

4. pleegje

pleegje Lid

24 sep 2013
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dit had ik ook, maar bij mij was dit maar 1 dag en een voorbode van de bevalling. De dag erna begonnen de weeën en die nacht ben ik bevallen van een gezonde dochter (met 39+1)

5. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ik heb dit vorige week ook gehad (ben helaas niet zwanger).
    Ik heb geen idee waar het vandaan komt, vond het erg pijnlijk en beangstigend.

Sterkte!

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb dit ook, heb het ook een aantal keer voor de Zwangerschap gehad maar nu ook al aantal keer tijdens de zwangerschap,
    Ik heb er 1 keer nog bij gehad dat ik zo zat te beven en het gevoel van zweet op de rug had dat ik mijn armen en benen niet eens kon bewegen en mijn dochter moest roepen om de bak vast te houden om
    In te spugen.

Geen idee wat het is maar het is wel echt heel vervelend

7. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik had dit ook. Echter juist aan het begin van de zwangerschap (en na de bevalling kwam het weer terug). Ik ging erg opletten wat ik at en probeerde zoveel mogelijk regelmaat in mijn stoelgang te krijgen.
    Ik hoop dat je klachten snel milder worden óf dat je gauw bevalt! Sterkte.

8. Sabrinakenneth

28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben blij dat ik niet de enige ben en het dus vaker voorkomt . Alleen lastig voor ons!
    Na zo een aanval die overigens niet elke keer gebeurt na iets te eten maar om de 3 a 4 dagen daalt mijn bloeddruk ook naar 12/4 of 10/4... Volgens m'n gyn. Omdat al mijn bloed naar de darmen getrokken wordt. Ik heb ook een gastric bypass gehad nu zo een 2
    Jaar geleden. Dus dat ik niet dagelijks naar het toilet moet is normaal voor mij en m'n stoelgang is altijd vlot behalve in het begin van m'n zwangerschap toen was ik wel geconstipeerd. Maar nu is dat volledig voorbij. Ik drink dan een glas
    Melk en dan heb ik zoiezo plots
    Een slappe stoelgang mede Door de gastric bypass .

Dus gewoon afwachten tot de kleine komt dus :)

Merci voor de antwoorden!

9. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Sabrina, heb je al contact gehad met je chirurg? Ik heb ook een gastric bypass, en precies dezelfde klachten. Al sinds week 16 vd zwangerschap, en wordt steeds erger. Bij mij vermoeden ze een darmhernia..
    Als het na de bevalling blijft zou ik toch ff naar de chirurg teruggaan..

10. Sabrinakenneth

28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ jughi: nee dat heb ik niet gedaan, mijn chirurg is overigens terug naar land van herkomst gegaan omdat hij daar een hogere functie kon uitoefenen. (jammer want hij was érg goed) de andere chirurg in het ziekenhuis wil mij niet verder opvolgen omdat mijn eigen chirurg een andere aanpak had als hij (vandaar dat het botst en mijn chirurg weg zou gegaan zijn) Dit heb ik toch zo te horen gekregen.

Een darmhernia klinkt zo erg? want 10 minuten na mijn "aanval" voel ik er helemaal niets meer van,en het is ook niet altijd van dit zoals ik in voorgaande post zette. Het komt sporadisch op. pak 1 om de 4 dagen ofzo, terwijl ik tussendoor soms wel gewoon naar het groot toilet ga zonder problemen.

Het probleem begon bij mij sinds week 30.

maar moest het blijven ga ik zeker eens vragen voor een controle, want nu zet je me natuurlijk wel aan het denken :)

bedankt voor de tip alvast!

11. LemonPie

LemonPie Actief lid

21 aug 2015
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook bij mij herkenbaar. Ook voor mijn zwangerschap al. Heb het al heel veel jaar eigenlijk, maar nu tijdens de zwangerschap vind ik het wel eng. Net wat je schrijft: weeenstorm maar dan niet voor de baby. Ook zweten, zwart voor de ogen, misselijk, extreem lage bloeddruk. Ben in het verleden ook wel flauwgevallen op zo'n moment. En pijnnnn.

Waar ik goed op let: veeeeeel vezels. Echt veel. En ik verdraag vet voedsel niet, dan gaat het mis. Ook bijv cappucino ivm de volle melk. Slagroom, taart, vettig vlees, caffeine.
    Als ik iets eet wat toch vettig of vezelarm is, neem ik extra wat muesli of een kiwi, of vezelrijke koeken (die eet ik sowieso veel)
    Ook heb ik vezeltabletten, puur uit natuurlijke vezels gemaakt. Maar deze neem ik nu tijdens mn zwangerschap even niet. Nog even checken met de vk.

Ik hoop dat je er niet al te veel door geplaagd wordt en dat het een 'onschuldige' kwaal is die gauw weer over gaat!

Deel Deze Pagina