Goede morgen! Was laatst bij de vk. Ze voelt dan zo elke keer aan mn buik, hoe de baby ligt etc. Laatste keer zei ze ook iets over het te verwachte gewicht: 5 ponder... Wat zijn jullie ervaringen met zulke inschattingen. Klopte het bij de geboorte of week het af? Ben gewoon benieuwd.
Mijn dochter schatte ze op 3400gram geboortegewicht, ze was 3445gr. (en 1 week overtijd) zelfde vk heeft op dezelfde dag bij m'n nichtje ook een schatting gegeven en ook daar zat ze er maar iets van 50 gram naast. Zij heeft wel magische handjes hoor, zeggen haar collega's ook. Ik loop nu in het ziekenhuis waar ik groeiecho's krijg, maar ik zou het heel leuk vinden als ze het tegen het eind bij de tweeling ook zou willen proberen (al schijnt het bijna niet te doen te zijn met 2)
Twee verloskundigen in het ziekenhuis zeiden dat ons meisje de acht pond niet zou halen... nou ze was op 150gr na een TIENponder.
Hier zaten ze er bij de 1e volledig naast . Ze werd geschat op 3300 door vk en ook een paar dagen later door de gyn via echo ( waren bang dat ze in stuit lag ) Toen ze werd geboren woog ze 2710 met 39.4 weken.
hier gaf de vk aan dat we moesten rekening houden met het feit dat we ons meisje misschien niet meteen mee mochten nemen uit het ziekenhuis, omdat er een grens van 2500 gram gehanteerd wordt en ze niet zeker wist of ons meisje dat zou halen. Ze was uiteindelijk 2570. Dus goed ingeschat.
Mijn verloskundige zat er 50 gram naast Toen hij geboren was (uiteindelijk toch medisch) werd ze gevraagd een schatting te maken en toen zei ze zelf: ik ben daar niet zo goed in als ze er eenmaal uit zijn
Bij de eerste werd gezegd door verschillende vk (zelfs de avond voor ik beviel nog door de vk in het zh) dat het een heel groot en zwaar kind zou worden.. Ook tijdens de laatste echo s zeiden ze dat, ze was: 53 cm en 3610 gram dus zo heel groot was ze niet... Ik krijg nu iedere twee weken bij de gyn een controle (wordt meestal ook echo gemaakt) en er wordt nu ook gezegd dat ze een flinke verwachten! Hij blijft wel steeds twee weken voor liggen op groei dus dan lijkt het me dat ze ongeveer wel goed zitten met de metingen? Al hou ik er niet al teveel rekening mee want ze zitten er nogal eens naast...
De vk schatte dat onze dochter rond de 3700 gr zou wegen. Dit was met 41 weken zwangerschap 3100. Dus ruim een pond ernaast. Dat vond ik behoorlijk.
Ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Mijn zoontje schatte ze op ruim 4500 pond nav veel groeiecho's. Uiteindelijk woog hij 3760...dus ze zaten er flink naast. Bij een schatting (nav een echo) kunnen ze er ook 500 gram (meer of minder) naast zitten. Mijn vk deed geen gok!
Bij ons deed ze een schatting van 6 pond, en het ziekenhuis schatte zelfs 4,5 pond! En onze zoon was toch echt bijna 8 pond! Dus ze zaten er behoorlijk naast! Liefs
Hier schatting met 39 weken 2.1 kilo. Bevallen 4 dagen later 2840 gram best groot verschil dus Ze zeiden achteraf je had gewoon een heel klein buikje en droeg het kindje meer naar achter vandaar de schatting
bij mijn dochtertje zeiden ze bij 37 weken al een 7ponder en toen bij 39 weken zeiden ze zeeeeker een ruime 8 ponder! dus ik maakte me al helemaa druk over hoe dat eruit zou moeten tijdens de bevalling.. uiteindelijk woog ze 3410 gram, dus een mooi gemiddeld gewicht!
Hier zaten ze er wel wat naast. De vk schatte mijn zoon op 3500 gram en bij de geboorte bleek ie 4170 gram te wegen.
Ik ben nog niet bevallen.. De vlk schat hem met 40 weken 6,5 a 7 pond, en de gyn schatte hem vandaag rond de 3kg, dus dat kan wel kloppen. Ze kijken ook naar de lengte en bouw van je partner en jou.
zitten er vaak flink naast hoor...bij mijn zusje zeiden ze bij beide baby`s oh deze is 5 a 6 pond....ze waren allebei bijna 9 pond!! Bij mijn dochter zeiden ze 6a 7 pond en ze was bijna 8....
Ik kreeg bij Maud allemaal groeiecho's. Ze zou de 10 pond misschien wel halen en ik moest maar allemaal kleertjes maat 62 kopen. Hmm Maud is met 41.6 geboren en was 7 pond, maatje 50 zat ruim.