darmkrampen en geen ontlasting

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Danoek, 9 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Stefan (nu 13 dgn oud) heeft ontzettend veel last van darmkrampjes en zijn buikje is gevuld met lucht volgens de KA. Hij huilt nu al 3 dagen erg veel. Ook is de laatste keer van ontlasting al 3 dagen geleden. Volgens de KA niet erg, maar vorige week toen hij 2 dagen niet gepoept had, was het uiteindelijk keihard. Ik geef sinds vorige week al iets meer water bij de voeding. Hij krijgt Nutrilon standaard. Ook sinds 2 dagen begonnen met cinababy ivm met krampjes en slecht boeren.
    Ik zit nu in twijfel. Overgaan op een andere voeding; bijv. Omneo? Of misschien gewoon even afwachten.
    En hoe lang duurt het voordat je verschil ziet met cinababy? Of is er iets wat beter werkt.
    Ik ben op het moment op het einde van mijn latijn en hoop dat er snel verbetering komt :(

2. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Je hebt naast cinababy ook kindicol van vsm dat gebruiken wij voor de ontlasting van onze zoon en dat werkt heeeeell goed!
    Hier ook altijd moeite en harder, laatst 5 dagen ertussen..maar met kindicol is de ontlasting zachter en kunnen ze het makkelijker naar buiten persen.

Wij hebben zijn rond de 2 maanden overgestapt op omneo en dat werkte ook goed, nu weer meer last door bijvoeding maar ook dat gaat door de kindicol steeds beter.. :)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heeft iemand in je gezin hooikoorts of last van de huid?

Dit klinkt als een reactie op de kunstvoeding, misschien liever eens HA proberen. Je bent kortgeleden bevallen, als je borsten nog lekken, masseer er dan wat colostrum uit en geef dat op een lepeltje, een paar druppels is al genoeg, dat zet de darmen vaak oed aan het werk.

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Nee, er zijn geen allergieen in het gezin, vandaar ook de standaard voeding. En mijn borsten lekken niet (meer), dus daar kan ik niets mee.

Gelukkig vannacht weer een volle luier gehad (na 3 dagen). Zat wederom weer een dikke wat harde klont in. Nu hebben we weer een vrolijke baby. Hopelijk blijft het zo. Ik denk dat ik eerst kindicol ga proberen. Volgende week donderdag komt CB op huis bezoek, mocht het intussen tijd wel weer erger worden, dan zal ik eens met hun overleggen.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

In ieder geval niet zomaar veranderen van voeding, dit geeft de darmpjes vaak nog een optater en als het niet echt nodig is zit je twee weken met aanpassen aan nieuwe voeding. Dit geeft vaak veel onrust en meer krampjes.

Drinkt hij lang genoeg? Laat je hem tussendoor boeren? Krijgt hij niet teveel melk in een keer? Met zijn leeftijd zou hij gerust op 8 flesjes op 24 uur mogen zitten, met telkens kleine beetjes. Of voed hem gewoon zodra hij erom komt, met telkens een klein flesje.

Helaas horen krampjes er wel bij, vooral in de avond spelen ze op, tot ongeveer 3 maanden, maar harde ontlasting is natuurlijk erg vervelend.

6. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Hij doet ongeveer 10-15 min over een flesje. De eerste slokken gaan wel erg gulzig, maar daarna gaat hij rustig drinken.
    Hij zit sinds gisteren op 7x 80cc. Hij kreeg 7x 70cc maar weegt nu bijna 3300 gr, dus mocht iets verhogen van de KA.
    Boeren is het grootste probleem, want dat doet hij bijna niet.
    Hij krijgt op dit moment zo om de 3 tot 3,5 uur een fles, daar moet ik hem voor wakker maken, want uit zichzelf komt hij dan nog niet. 's Nachts krijgt hij op verzoek, dan zit er meestal zo´n 4 uur tussen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gezien zijn problemen zou ik dan liever 8 keer 60 a 70 cc aangemaakte kunstvoeding geven, evt. met 10cc extra water per fles, dat helpt nl. om de ontlasting soepeler te maken.

Deel Deze Pagina