Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden oud en ik heb eigenlijk altijd nutrilon gegeven, maar omdat de schappen elke keer leeg waren ben ik overgestapt op Friso 2. Nu is het zo dat hij bijna al zijn flessen weigerd. Hij dronk altijd 4 flessen van 180cc. Nu ben ik al naar drie flessen gegaan , maar zelfs dat gaat er met moeite in. Dit is ongeveer zijn schema: 7.30 uur 180cc drinkt maar 60 cc 10.00 uur fruit Slapen 12.00 uur 2 boterhammen 14.00 uur 180 cc drinkt maar 60 cc 17.00 uur avondeten en een toetje 19.00 uur pyamapapje gaat zo goed als leeg Nu zit ik dus te twijfelen of hij misschien Friso niet lekker vindt. Zou dat kunnen?
Hij zal aan de smak moeten wennen. Heb je het niet eerst gemengd? Probeer eens wat hij van yoghurt of gewone melk vindt, op deze leeftijd mag dat.
herkenbaar! Niet bij mijzelf maar wel bij vriendinnen en buren. Heb het altijd typisch gevonden maar er waren zelfs meerdere kindjes die de friso zelfs weigerden. Schijnt dat overstap van nutrilon naar kruidvatvoeding beter gaat. Het kan zijn dat hij friso niet lekker vind, of dat hij gewoon moet wennen of misschien tandjes? niet fit zijn?
yogurt geef ik ook al en gewone melk heb ik nog niet geprobeerd. Het rare is dat hij zijn pymama papje wel goed drinkt. Ik ga morgen denk ik toch maar weer terug naar de nutrilon.
Meng de friso gewoon met iets anders, anders gooi je 8 euro weg! Ik vind het wel vreemd, omdat er vaak gezegd wordt dat kinderen friso lekkerder vinden omdat het romiger en zoeter smaakt.
Dat probleem had ik hier ook. Ik had ook friso gehaald omdat nutrilon nergens te krijgen was. Maar het was gewoon krijsen, hij weigerde het en dronk toen allen water of diksap. Gelukkig dinsdag 2 nutrilon pakken gevonden en nu drinkt hij weer als vanouds dus waarschijnlijk zit er wel degelijk verschil qua smaak in. Ik vind het wel ellendig hoor dat alles steeds op is. Ga echt stad en land af steeds, maar goed het is even niet anders.
Ik heb vandaag dus nutrilon gehaald en hij drinkt zijn flessen weer leeg!!! Hij vond de friso dus echt niet lekker.
Kieskeurig mannetje haha. Gelukkig drinkt die zijn Nutrilon weer. Ik zou gauw een extra pak meenemen wanneer je hem in de winkel ziet staan. Hier wel een kindje die graag Friso drinkt maar ze is het gewend. Grappig om te lezen dat die kleintjes dus wel degelijk het verschil proeven omdat er altijd zo makkelijk wordt geroepen om op een ander merk over te stappen omdat we iedere keer misgrijpen.
Mijn dochtertje had altijd nutrilon vanaf de geboorte maar de laatste weken liet ze steeds iets staan alsof ze het niet lekker meer vond. Omdat nutrilon niet meer goed te verkrijgen is en ik iedere mis greep ben ik overgestapt naar het eigen merk van Jumbo. En ze vind hem echt heel lekker! Zelf even huilen als de fles op is en dat deed ze voorheen nooit. Dus ik blijf het gebruiken.
Ja dat kan zeker. Mijn dochter lust juist geen nutrilon. Bonbebe, kruidvat en Nestlé drinkt ze goed. Friso heb ik nooit geprobeerd.
Juist om die reden is het beter om bij kinderen die geen last hebben van merkwisselingen, niet continue hetzelfde merk te geven, maar af te wisselen. Ze leren dan met meer smaken omgaan, net als kinderen die moedermelk krijgen. Merkentrouw is alleen maar in het voordeel van de fabrikanten, niet in het voordeel van je kind! 8 van de 10 kinderen kan probleemloos omgaan met meerdere merken tegelijkertijd.