Darmkrampen en/of reflux, welke voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kersverse mama, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kersverse mama

14 nov 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochtertje van 5 weken is sinds kort verborgen reflux vastgesteld.
    De eerste weken die o zo mooi moesten zijn waren werkelijk een hel. Fien huilde letterlijk de hele dag en vooral ` s nachts was het krijsen, echt door merg en been. Meestal begon dit om 21.0uur en rond 09.00uur sliep ze in. Alleen tijdens het geven van de fles was er even rust in huis. Wij dachten lang aan krampjes en ook de VK en ook het CB en VK bevestigden dit omdat Fien dan zo stijf was als een plank en maaide met haar armpjes.Fien gromt ok veel en steunt en kreunt vooral na de fles als ze in haar bedje ligt, ze is dus heel onrustig. Ikzelf heb altijd gezegd dat Fien Misselijk leek te zijn, haar tong uitstak en zure gezichten trok.

Nu is er dus verborgen reflux vastgesteld door de KA. Via de huisarts hadden we zantac gekregen maar we wilden liever van de KA eerst horen hoe zij hierover dacht. Zij stelde meteen vast: verborgen reflux maar omdat Fien goed drinkt wil zijn geen medicijnen voorschrijven dus ook zantac niet (maar goed dat we nog niet zijn begonnen). Zij is voorstander van Nexium. Wij zijn nu doorgestuurd naar de fysio zodat Floor kan leren ontspannen en zich niet steeds overstrekt. Ik vraag me af wat dat voor de reflux en het krijsen doet maar dit moeten we van haar eerst afwachten en daarna wil ze eventueel pas overgaan op medicatie. Dit is allemaal 7 dagen geleden afgesproken maar drie dagen terug was Fien weer helemaal overstuur en kwam haar zuur omhoog maar ze kreeg dit niet weggeslikt waardoor ze bijna STIKTE! dit is al eerder gebeurd maar wij dachten dat dat kwam door de nutriton in haar voeding,waarmee we toen meteen zijn gestopt.
    we hebben de volgende dat de KA gebeld dat we met medicatie wilden beginnen maar een andere KA vertelde ons Nutrilon AR te gaan proberen dit zou naadloos aansluiten op Nutrilon hypo-allergeen. Gisteren zijn we hier mee begonnen maar vanaf de eerste fles was het drama: Fien krijste weer alles bij elkaar zo`n 1,5 uur lang. Ook bij de tweede fles was dit zo en `s avonds bij de derde fles weer hetzelfde verhaal. Wij dachten hier duidelijk krampjes in te herkennen. Gisteravond heb ik dus de nutriton voedingslijn gebeld en zij vertelde ons dat de overstap tussen de voedingen veel te groot is geweest en nooit zomaar had mogen gebeuren!!! hoe kan een KA dat dan in GODSNAAM adviseren?????? :x
    Nu zijn we dus vanacht gewoon weer hypoallergeen gaan geven maar voordat we die fles gaven lag Fien heel vrolijk in haar bedje te lachen (dit is nog nooit eerder gebeurd) toch hebben we om die enorme buikkrampen te voorkomen hypoallergeen gegeven en nu Ligt Fien heerlijk in de box te brabbelen en te lachen naar de mobile, ik hoop dat dit zo doorgaat....want zo hebben we haar nog nooit gezien!
    Waar ik nu aan twijfel is of Fien nog steeds zo veel krijst door de krampen of door de verborgen reflux en ik zou graag aan de medicatie beginnen om hierachter te komen zodat Fien eindelijk kan ontspannen en rust kan vinden. Ik ben van mening dat als Fien tijdens de medicatie nog steeds zoveel huilt je dus weet dat het krampjes zijn maar nu blijft het raden waar ze last van heeft.

Wij weten niet meer wat we moeten doen dus mijn vragen zijn de volgende:
    Welke voeding raad je ons aan?
    Moeten we medicatie afdwingen bij de KA?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat vervelend dat jullie dochtertje zoveel klachten heeft. Ik zou de hypo allergene voeding aanhouden en nog een keeroverleggen met de kinderarts hoe jullie het verder aan kunnen pakken eventueel ook met medicijnen.Het is goed om te melden dat de dikkere voeding niet goed bevallen is.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina