bijna 8 maanden nog problemen met slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stephanie86, 30 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    zoals de titel al zegt blijft hij problemen houden met slapen en dan vooral snachts.

hij slaapt overdag meestal rond 9 uur tot half 11 ongeveer. en smiddags van half 2 tot een uur of 3 en af en toe rond een uur of 4 nog een uurtje.

savonds krijgt hij om 7 uur de fles en gaat zijn bed in (na het douche) de ene keer slaapt hij gelijk de andere keer is hij na een half uur weer klaar wakker door uiteindelijk weer in slaap te vallen (moet er dan wel bij gaan zitten anders breekt hij de boel echt af en gaat hij helemaal niet slapen) en dan na een uur weer wakker te zijn.

dit verschilt echt per nacht. ik geef hem rond een uur of 11 nog een fles net hoelaat hij wakker word.

dan gaat hij wel weer gelijk slapen (meestal) om vervolgens snacht weer om de 1,5 / 2 uur wakker te worden.

maar het rare vind ik dat hij er ook nachten bij heeft zitten dat hij maar 1x komt. snap niet wat er dan anders is als anders (in mijn beleving niks)
    hij heeft trouwens nooit goed geslapen vanaf geboorte al niet

de ene keer word hij trouwens echt huilend wakker en andere keer ligt hij te spelen in zijn bed om dat vervolgens zat te zijn en weer te gaan huilen

Iemand een idee?

2. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Wij hebben zelf ook een moeilijke slaper. Op het moment gaat het redelijk en afgelopen zomer sliep hij goed maar daar is alles mee gezegd ook. Tot 7 a 8 maanden was het echt een ramp. Iedere nacht een aantal keer er uit. We zijn toen naar de homeopaat geweest zij gaf hem een korreltje dat we door zijn drinken moesten oplossen. Werkte ala minute. Ik was zelf best sceptisch over homeopathie maar ik was de wanhoop nabij dus ja dan wil je wel. Maar het heeft echt gewerkt.
    De afgelopen weken heeft hij weer flink zitten spoken en heb ik de homeopaat opnieuw gebeld. Ik mocht het korreltje nog eens herhalen en geloof het of niet..... Maar sindsdien slaapt hij weer super (de afgelopen nachten) of het toeval is of niet slapen doet hij. Ik kan het je dus zeker aanraden. Verder was een strak ritme heel belangrijk voor onze kleine. Echt een ritueel voor t slapen. Badje met gedimde lichte, flesje in het donker op bed leggen en weggaan.

Het blijft altijd moeilijk uit te vinden waar het aan licht. Heb jij z'n oortjes en keel wel eens na laten kijken?

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.943
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben lang met hetzelfde gezeten bij onze oudste. Na ruim een jaar hebben we hem uiteindelijk maar laten huilen. Het was pure gewenning. En niet alleen wijzelf trokken die gebroken nachten niet meer, kind had zelf ook constant wallen onder zijn ogen!
    Ik vond het erg moeilijk, maar na een week was het over en sliep hij veel langer door.
    Achteraf gezien, zou ik dit wat eerder doen. Bijv. bij eenmaand of 9 proberen om na steeds langere tijd even te gaan kijken. (1 min - 2 min - 3 min) Niet gezellig maken, alleeneen aai over de bol, welterusten wensen en weer weggaan.
    Als dat niet helpt, eventueel toch weer laten huilen.

4. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ja oortjes en keel zijn goed.loop ook al bij osteopaat met hem. zat onwijs vast en nu nog wel is dus gaan er ongeveer 1x in de 3 weken heen.homeopaat hou ik ff in gedachten dank je!

5. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    dat ritme doe ik ook. gaan douche dan pyjama aan slaapzak aan fles in het donker op zijn kamer en dan zijn bed in.

Van het laten huilen sta ik niet achter. ja als het gejammer is ofzo maar hij raakt daar alleen maar overstuur van en gaat echt over de rooien en slaapt dan helemaal niet meer

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hij wordt zelf dus nog wakker voor de fles van 23.00 uur? Ik zou proberen of je die fles er af kunt halen, hij is ook al 8 maanden. Het is waarschijnlijk gewenning voor hem geworden dat hij rond die tijd wakker wordt. Hij heeft dan zijn hele diepe slaap al gehad voor 23.00 uur en het is dan lastig om weer in een goede slaap terecht te komen. Doordat hij steeds gestoord wordt met een fles leert hij niet om door te slapen. Althans, dat is wat ik denk als ik je verhaal zo lees. ;)

7. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Wat voor korreltje is dit? Hier ook een moeilijke slaper, hij heeft van 13-14 maanden doorgeslapen en toen werd ie weer ziek. Dan is t weer van voor af aan beginnen. Ben wel benieuwd naar dit wondermiddeltje hihi.

8. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    hij word zelf wakker voor die fles en heeft echt honger gaat ook echt niet slapen zonder fles.

hij zit trouwens op de neocate (koemelkvrij) is ook stuk lichter verteerbaar. is van o tot 1 jaar dus geen opvolgmelk variant in

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ben je al met bijvoeding begonnen? Houd je dan rekening met zijn allergie??

10. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ja daar zijn we al een tijd mee bezig en houden we inderdaad rekening mee. zijn nu neocate heel langzaam aan het afbouwen. verder geen versschil nog met daarvoor gelukkig.

dat lastig slapen is ook niet van de laatste tijd was ook al voor bijvoeding enzo

11. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Hoi,
    Het klinkt mij al te goed bekend -om de twee uur s'nachts wakker. Wat bij ons een beetje hielp was het inkorten van dag slaapjes. Jij zegt dat hij nog 3 keer overdag slaapt, zou ie misschien al wat langer wakker kunnen blijven en 2 langer slaapjes doen? Mijn zoontje is 8 maanden en hij is overdag 3 uur tussen de slaapjes wakker, en s' avonds 3,5 uur. Sterkte! Het gaat echt wel over

12. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    vandaag heeft hij 2 slaapjes gehad vanmiddag sinterklaas feest geweest dus ben erg benieuwd vannacht.

normaalmet 2 slaapjes is hij rond 4 uur/half 5 niet meer te genieten

13. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Ja, maar hij heeft tijd nodig om zich aan twee slaapjes aan te passen. Het kan natuurlijk zijn dat het te vroeg is, maar het is ook mogelijk dat ie over een paar dagen twee langer slaapjes gaat maken. Als dat nog niet gaat dan misschien alleen s'avonds voordat ie de nacht in gaat wat langer wakker te houden. Bij mijn zoontje heb ik het gevoel dat als hij veel overdag slaapt dan kan hij zijn diepe slaap niet pakken en dan wordt ie vaak wakker. Bij ons kreeg hij tussen 3,5 en 6 maanden 8 tanden, dat zorgde ook voor onrust.

14. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    hij is nu ook nog is lekker verkouden loopt er niet uit maar zit wel vol. je hoort hem ademhalen en ook af en toe aan het hoesten zins vannacht. zal ook niet helpen met doorslapen ben ik bang :(

Deel Deze Pagina