hallo, ik heb ook een vraag over de borstvoeding. ik heb al 2 dochters maar we willen graag nog een derde erbij. mijn oudste dochter heb ik 2 maanden bortsvoeding gegeven, toen ging ik afbouwen omdat ik weer aan het werk ging met het idee om de eerste en de laatste voeding zelf te blijven geven. helaas ging het feest niet door omdat de productie vreselijk snel terug liep met afbouwen. dus over op de fles. bij de jongste heb ik 10 dagen elke 3 uur een gevecht moeten leveren om haar aan de linker borst te krijgen. deze was bij de oudste al de minste van de twee, maar die maakte daar niet zo'n probleem van. de jongste wel! gillen, krijsen en drinken ho maar. niet zo goed voor een hormonaal labiele moeder kan ik je vertellen. ook de kraamhulp hielp niet echt mee door te zeggen dat het gewoon een kwestie van doorbijten is maar verder niet te helpen. dus na 10 dagen ben ik gestopt. tranen met tuiten heb ik gehuild maar ik kon niet meer. nu wil ik het bij de derde wel graag weer proberen, maar ik krijg er nu al een beetje de zenuwen van (en ik ben nog niet eens zwanger!). wat kan ik doen om het zo relaxed mogelijk te houden? en kan ik de linker borst op de 1 of andere manier stimuleren om wat beter te produceren zeg maar?
HAllo, Wat goed van je om je nu al te orienteren. Ik kan je aanraden om eens een lactatiekundige bij jou in de buurt te bezoeken. Zij kan je heel goed informeren over hoe een BV behoort te gaan, daarna kan ze ingaan op specifiek jouw ervaringen. Samen kunnen jullie denk ik wel wat puzzelstukjes op zijn plaats laten vallen. Dat maakt een nieuwe start veel makkelijker. Succes Ilse