Kreeg van mijn schoonzus te horen dat ze twee weken vrij heeft genomen , en gelukkig volgens haar in de periode dat ik uitgerekend ben. waarschijnlijk mijn kraamperiode. ze heeft al eerder aan gegeven dat ze voor mij vrij wilde nemen, om mij te helpen waarna ik zei dat ik dat absoluut niet wilde. ik wil niet dat een ander zijn vakantiedagen voor mij opneemt. ik wil lekker samen zijn met mijn man en de kleine vooral de eerste week. wat ik eerder denk is dat ze het vooral doet om lekker 2 weken bij mijn man te zijn, ze vond zowiezo al dat hij mij erg veel aandacht geeft en vraagt bij elk gesprek waar hij is. normaal komen houd ik me er niet mee bezig, maar op den duur ga je dingen plaatsen en vraagtekens zetten. en nu zit ik waarshijnlijk 2 weken met iemand in huis waar ik eerlijk gezegd niet op wacht. een bezoekje prima, maar ik bepaal zelf mijn mantelzorg. hoe zouden jullie het aanpakken?
duidelijk overleggen met je man... aangeven dat je dit niet ziet zitten, misschien kan je man het nu al tegen haar zeggen. Het is jullie kraamweek hoor! Anders kun je ook de kraamverzorgster nog vragen of zij het 'bezoek' weg wil sturen!
thanx voor je reactie, en gefeliciteerd met je bevalling. het is een zeer opdringerig typje mijn man kan het ook niet met haar vinden. juist om die reden. ben beetje bang dat het dan uit de hand loopt als hij er wat van zegt. Maar dat van die kraam zorg is wel een goede, gewoon iedereen wegsturen hahaha.
Lijkt me idd ook erg moeilijk. Je moet in iedere geval aangeven dat je graag eerst zelf met je gezin wil genieten van je kleine. En als ze langs wil komen dat ze dan voor die tijd moet bellen of het uitkomt of niet! Zo kun je als je er even geen behoefte aan hebt ook nee zeggen.. Het moet voor jullie een mooie tijd zijn en niet een tijd waar je nu al tegenop gaat zien.
't is de zus van je man? Vind het bizar dat zij vindt dat hij je veel aandacht geeft. Lijkt me logisch, vooral nu je zwanger bent. Het is misschien voor de familiebanden vervelend, maar ik zou haar gewoon wegsturen als ze ongevraagd langs blijft komen. Je kraamtijd is bijzonder en je moet ervan kunnen genieten (hebben wij niet kunnen doen door omstandigheden en dat is best zwaar..). Je familiebanden zullen hoe dan ook veranderen. Als zij steeds langs komt en je zegt er niets van wekt dat alleen irritaties op en zul jij haar het je leven lang kwalijk nemen dat ze je kraamperiode verziekt heeft. Dan haar maar "kwetsen", maar in ieder geval wel genieten van je kraamtijd. Je hebt alle recht om nu egoïstisch te zijn!!
Tja, ik zou toch echt gewoon zeggen dat je in het begin toch vooral lekker met z'n drietjes wilt zijn om aan elkaar te wennen (of hoe je het ook uit wilt leggen aan haar), en dat ze best af en toe een uurtje op bezoek mag komen, maar dat er ook anderen op bezoek zullen willen komen, dus dat ze lekker op haar beurt mag wachten. En als ze boos wordt, of jou een schuldgevoel aanpraat, kun je de bal terugkaatsen door te zeggen dat je van te voren hebt aangegeven dat je niet wilde dat ze vrij nam voor jou/jullie. Niet te voorzichtig in zijn, hoor! Wel netjes, maar tegelijk ook erg duidelijk! Sommige mensen hebben echt een behoorlijke plaat voor hun hoofd, en luisteren alleen maar als je heeeeeeeel duidelijk bent... Heel veel succes! En probeer te zorgen dat je dit hebt afgehandeld voordat je weeën beginnen Het is juist een tijd waar je je op moet verheugen!
Lastig he familie. Maar je hebt het al eens aangeven dus jammer dat ze het niet heeft opgeslagen. Als eerste moet de kraamzorg haar gewoon wegsturen op jouw aangeven. Dat zijn ze wel gewend en doen ze zonder problemen. In je kraamtijd ook gewoon aangeven wat je wilt hoor. Je zit toch vol hormonen, dit kun je er niet bij hebben. Het is jullie tijd en die moet bijzonder zijn. Zij moet leren dat haar broer nu een gezin heeft wat op nummer 1 staat. Als ze het niet wil zien, zal ze er op deze manier achter komen. Helaas.
dank jullie wel dames, het is niet de zus van mijn man, maar de vrouw van mijn broer. maar op de een of andere manier heb ik ontdekt dat ze mijn man erg aantrekkelijk vind en haar best doet om elk moment te gebruiken om in de buurt te zijn. vandaar ook dat ik het erg raar vind dat ze weken vakantie opneemt speciaal om bij ons te zijn, kan geen link leggen. Maar idd zoals velen hebben gezegd, ik laat mijn man haar duidelijk maken dat ze dan niet dagelijks welkom. mischien dat het dan met alles afgelopen is.
oh, dat is helemaal naar. Dat de vrouw van je broer bij je man wil zijn. Wat vind je broer ervan? Of heeft die het niet door? Sterkte ermee!!
He jakkes, puntje..... Ik zou me er niet helemaal mee op mijn gemak voelen. Misschien kan je man haar duidelijk maken dat ze niet zo welkom is als ze zelf denkt? Weet ze meteen dat ze niks bij hem hoeft te proberen! Succes!
Wat een raar mens... Ik zou gewoon duidelijk tegen haar zijn. De kraamtijd is voor jullie 3en, je hebt een kraamverzorgster voor de extra hulp en meer heb je niet nodig. Dat je het aardig van d'r vindt dat ze jullie wil bijstaan, maar dat je op voorhand niet al weet of je dat nodig hebt, dus dat het niet nodig is dat ze die 2 weken voor jullie vrij neemt. Ook gewoon duidelijk aangeven dat ze van tevoren moet bellen als ze langs wil komen, net zoals het andere bezoek. En als ze de hint niet vat... dan zou ik als ik jou was, eens met mijn broer gaan praten. Sterkte meid!
Hoi Puntje, gewoon echt duidelijk en eerlijk zijn tegen je schoonzus dat jullie met zijn 3-tjes willen zijn. Een beetje mens begrijpt dat gewoon zonder verdere uitleg. En als ze dat niet begrijpt heeft ze pech. Je kraamtijd is zo een belangrijke en speciale tijd, daar moet je echt 100% van (kunnen) genieten zonder dat je je druk maakt om zoiets. Succes en alvast sterkte met de bevalling
Nog erger! In dit geval heeft ze helemaal niets bij jullie te zoeken toch? Ook rot voor je broer lijkt me. Of snapt hij niet wat er gebeurd?
Oh wat vervelend zeg!! Ik zou het gewoon nogmaals duidelijk tegen haar zeggen, waarschijnlijk heeft ze zelf geen kinderen?
thanx voor jullie reacties, ja het is vervelend ik denk niet dat me broer het door heeft, maar me man gaat er wel wat van zeggen, want ze ging al op zoek naar bedankjes voor onze kleine ze is helemaal aan het voorbereiden.:x
Fijn dat je man er wat aan gaat doen. Want jullie uk is er al bijna. En het is JULLIE ukkie! Hopelijk geniet je straks toch vol op van je kraamtijd.
Sorry hoor maar wat een verschrikkelijk mens! :x (ik hoop dat ik je hiermee niet kwets want dat is niet de bedoeling) Ik zou daar echt super kwaad om kunnen worden, zeker als ze al bedankjes gaat uitzoeken. Ik zou zo snel mogelijk proberen dit probleem uit de wereld te helpen. Je kan elk moment bevallen! Wij hadden hetzelfde met mijn smoeder (en nu is dat nog wel te begrijpen) maar ook haar hebben we duidelijk gemaakt dat ze best elke dag even langs mag komen maar dat we in principe gewoon de eerste 2 weken met z'n drietjes wilden zijn. Ze was een beetje beledigd maar heeft wel geluisterd. Succes met de bevalling en geniet van JULLIE kindje!!
Wat een situatie! Als je érgens niet op zit te wachten als je met een blubberbuik en zo'n charmante net-onderbroek-met-kraamverband in bed ligt immobiel te wezen is een andere vrouw in huis die jouw man leuk vindt! En dan zeker ook nog aan jouw pasgeboren kleintje gaat zitten. No way! Het is heel makkelijk gezegd en moeilijker gedaan, maar ik zou haar de hele kraamweek hooguit één keer op bezoek willen hebben, een half uurtje en dan weer weg. Ik vond leuke mensen eigenlijk al teveel, wilde gewoon lekker met z'n drietjes zijn (+ de kraamverzorgster, maar ja die kon ik moeilijk wegsturen) Heel veel succes met haar dit duidelijk maken. Echt snel zeggen inderdaad. En liever haar kwetsen dan je zelf rot voelen tijdens de laatste weken van je zwangerschap, de bevalling en de kraamtijd. Jij krijgt deze tijd nooit meer terug en zij heeft totaal geen recht om daar iets negatiefs aan bij te dragen! Ik zou tegen haar zeggen dat ze zich moet realiseren dat jullie veel rust nodig hebben, dat er veel mensen graag op bezoek willen komen en dat zij daarom niet moet rekenen op dat ze de eerste week (weken?!) meer dan één keer kan komen. Dat als ze het echt goed met jullie voorheeft, ze jullie rust gunt en de tijd om aan jullie nieuwe gezinnetje te wennen. En dat ze dus vooral haar vakantiedagen niet moet opnemen en lekker moet gaan werken.
thanx, mijn man heeft duidelijk gemaakt dat hij er niets van moet hebben, bovendien is haar vakantie bijna om, dus lekker voor niets geweest. als ze er even is, dan laat mijn man erg duidelijk merken hoeveel hij om mij geeft en de kleine fijn gevoel is dat.
Lang leve de man in dit geval meid. Dat moet toch een goed gevoel geven niet? Nogmaals succes met de bevalling! Het komt nu wel heel dicht bij he.