Bloeddruk 125/80 te hoog?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Druif78, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Beste verloskundigen,

ik kom net bij mn VK vandaan. Bloeddruk was 125/80. Ze zag me liever ipv over 3 weken, over 2 weken al terug ivm mijn bloeddruk?!
    Ik vond dit een tikkeltje overdreven, ik ben zelf verpleegkundige en dit lijkt me een prima bloeddruk?!
    Ik heb ook nergens last van.
    In mn vorige zwangerschap kreeg ik vanaf de 34ste week zwangerschapshypertensie waarvoor ik ook ben opgenomen geweest in het ziekenhuis, maar dat waren bloeddrukken van 160/115.
    Ik begrijp dat ze ivm mijn voorgeschiedenis extra alert zijn en een extra controle voor ons kindje vind ik natuurlijk alleen maar fijn!
    Mijn vorige bloeddrukken deze zwangerschap waren iets lager met 1 uitschieter naar 100/55, maar verder allemaal rond de 115/75.
    Maar dit is toch niet extreem hoog??
    Ik maak me er eerlijk gezegd alleen maar druk om dat ze zo overdreven voorzichtig doen!! Of is de ervaring bij zwangere vrouwen in dit termijn dat de bloeddruk vele malen lager moet zijn?? En is dit een voorbode dat ie vanaf nu alleen maar verder gaat stijgen?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je bloeddruk is prachtig! Ze is gewoon voorzichtig met je! ze zorgt gewoon heel goed voor je!;)
    Wat je kan doen is nogmaals zeggen dat je verpleegkundige bent dat je de klachten herkent en echt aan de bel zal trekken als je deze klachten krijgt.

Imke

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Fijn deze bevestiging! Ik was even bang dat ik misschien bepaalde risico's over het hoofd zag?
    Bij de zwangerschapshypertensie van vorige keer had ik ook geen klachten dus dat was wel tricky...
    Maar goed, ik meet mn bloeddruk op t werk ook weleens en dan zit ie altijd rond de 120/80, soms lager. :)
    Als de bloeddruk volgende afspraak over 2 weken nog steeds prima is dan zal ik het wel iets duidelijker aangeven. Bedankt!!

Deel Deze Pagina