Baby 2,5 mnd; tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juneau, 13 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Mijn dochtertje is 2,5 maand oud, maar het lijkt alsof er een tandje aan het groeien is. Is dit mogelijk bij deze leeftijd? Ze kwijlt de laatste tijd ontzettend veel (kleding is vaak helemaal onder), sabbelt veel vaker op haar handjes en is wat meer huilerig dan normaal. Toen we in haar mondje gingen kijken, zagen we een wit puntje rechtsonder in haar tandvlees. Maar is dit niet veel te jong? Wat zou het anders kunnen zijn?
    Zou ook niet weten hoe ik het zou kunnen laten 'bevestigen', eerstvolgende afspraak bij het CB is begin december en ivm studie/werk kan ik niet naar het inloopspreekuur..

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Het is vroeg maar het kan, het klinkt wel als een tandje in elk geval.

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Het is vroeg maar het kan wel..
    Mijn zoontje kwijlde ook erg veel en ik dacht dat er tandjes aan kwamen met 3 mnd! Uiteindelijk kwamen de eerste tandjes pas met 8 mnd

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Met drie maanden had mijn zoontje ook een wit puntje. Sindsdien sabbelt en kwijlt hij er op los. Hij is nu 6,5 maand en het is nog steeds niet door. Dus het kan ook nog een tijdje duren 😊

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Je zult het snel genoeg zien :) al kan het ook even duren. Dochter kwijlde rond die tijd ook erg veel maar eerste tandje kwam door ( 2 te gelijk) met 5 mnd. Nu is tandje 5 er :)

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Het zou idd kunnen. Handjes sabbelen doet onze dochter van 3 maanden ook erg veel maar daar zie ik nog geen tandjes doorkomen. Witte puntjes hoeven niet altijd tandjes te betekenen 😉

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Hier hetzelfde gehad rond die periode, en ook wit puntje op het tandvlees maar blijkbaar kan dat ook een soort van talgkliertje zijn. Was idd een week later weg, en nu met bijna 5 mnd nog geen tandje te bekennen

8. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Wij dachten het ook omdat ze zoveel kwijlt en ook steeds op d'r handje sabbelt.
    Bij CB nagevraagd en het kan wel rond deze tijd maar het hoeft niet. Ze heeft het nagekeken door met een vinger over de onderkaak te voelen en dat voelde nog zacht aan dus geen doorkomende tandjes in ieder geval.
    Je kan dat dus even proberen, met je vinger zachtjes over het plekje gaan en dan voelen of het harder is.

9. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Het is zeker mogelijk hoor! :) Met 4 maanden hadden wij het eerste tandje hier.

10. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Het kan ook een talgkliertje zijn. Voelt het witte puntje scherp aan?
    Een talgkliertje kan heel hard zijn maar minder scherp dan n tandje

11. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ja hoor,dat kan.Hier mijn dochtertje,veel te vroeg geboren,maar op de uitgerekende datum 2 tandjes.Dus als ze gewoon 40 weken was blijven zitten,was ze met tanden geboren:D
    (Mijn oudste dochter,geboren bij 25w1d...ja,dan tellen ook de dagen;))

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Ontzettend kwijlen hoort bij 3 maanden maar een tandje is heel goed mogelijk.
    Onze uk schreeuwde het soms in eens uit, hij had verborgen reflux maar paste niet in het plaatje. Zo was hij vrolijk en zo schreeuwde hij in eens uit.
    Het bleek het eerste tandje te zijn!(net 2.5 maand)

13. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hier ook een jongetje, ruim 2,5 maand dat erop los kwijlt en steeds handjes in zijn mond probeert te doen. Alleen dat laatste is een ontwikkeling. Het kwijlen herkende ik van mijn andere 2 rond die periode. Weet nog te herinneren dat die twee het ook leek dat er een tandje aan kwam. Maar niet dus. Bij zoon (jongste) voelt het ook alsof er wat tegen aan zit te drukken (hard, maar niet scherp) en is geen tand.

Overigens kan het wel hoor dat het een tandje is, zal vroeg zijn, maar niet onmogelijk.

14. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier zelfde symptomen (alleen wit puntje weet ik niet meer) en bij dl kwam paar dagen voor de 4 maanden het tandje door (symptomen vanaf 9-10 weken). Echter zie ik vriendinnen roepen dat de kindjes echt tandjes krijgen want een wit puntje en sabbelen op de handjes en kwijlen bij 10 weken.. Bij de ene kwam het eerste tandje met ruim 9 maanden en bij de andere met ruim 6 maanden. Het kan dus wel maar hoeft ook niet direct te betekenen dat er echt al tandjes aankomen.

15. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    #15 Juneau, 22 nov 2016
    Laatst bewerkt: 22 nov 2016
    Bedankt voor de reacties. Het zijn denk ik echt tandjes. Sindskort sabbelt ze niet echt meer op haar handjes, maar kauwt ze telkens met haar op haar vingertje (op de plek van de witte puntjes) en gaat dan er gefrustreerd bij huilen. En de witte puntjes beginnen ook steeds zichtbaarder te worden. Ook zijn haar wangetjes vaak rood en voelen ze dan ook warm aan.

Binnenkort afspraak met het cb en dan zal ik het voorleggen. Vind dit wel heel sneu, want ze is nog zo jong. En ook een vreemde plek, het is op de plek van de onderste hoektanden of kiezen (had gelezen dat de eerste tandjes meestal de onderste snijtanden zijn).

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dit had mijn oudste dochter dus ook eerst.
    maar met 3 maanden oud kwamen alsnog de eerste echte tandjes door..
    2,5 maand is erg jong maar het kan wel

Deel Deze Pagina