Mijn zoontje van 10 weken (rond de 5,8 kg) drinkt de laatste week 5 flessen van wisselende hoeveelheid, meestal 150-200 ml. Nu is de ochtendvoeding een drama. Hij wordt wakker uit zichzelf (voed redelijk op verzoek) en ik bied hem dan de fles aan. Hij drinkt dan echter maar 90-120 ml per keer en wil daarna echt niet meer. Hij valt vervolgens in slaap en ik leg hem dan weer in zijn bedje. Gevolg is dat hij binnen 2 uur weer brullend wakker wordt en ik ga twijfelen of hij weer honger heeft. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd. Hem de fles weer aanbieden. Hij drinkt dan weer maar 80 ml. De hele dag loopt dan wat betreft ritme in de soep, aangezien hij dan weer eerder voor een voeding komt etc. Gister heb ik hem in de draagzak gelegd en daar viel hij meteen weer in slaap om vervolgens 4 uur na de vorige voeding weer wakker te worden (toen hij dus ook maar 100 ml had gedronken. Wat is nu wijsheid? Zou hij 's ochtends als hij wakker wordt nog geen echte honger hebben en moet ik dan langer met een flesje wachten? Maar ja...om 5.30 's ochtends met hem spelen tot hij echt honger krijgt (want hij is dan klaarwakker) lijkt me ook niet ideaal.
Hoi, Ik denk dat je het beste wel in de ochtend het flesje direct kunt aanbieden, hopelijk is het een sprongetje ebn drinkt hij straks weer grotere hoeveelheden op. Groetjes Eveline