vijfde voeding...

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door xxcaatxx, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Hoi,

allereerst super fijn dat je tijd maakt om al onze vragen te beantwoorden!

overal lees ik dat kindjes (rond de 4/5 maanden) moeilijk wakker te maken zijn voor de laatste voeding...
    Mijn dochter wordt echter altijd zelf wakker (en hoe ;)). Ze krijgt 's avonds om ong. 19.00 uur een voeding (180/6) en gaat dan slapen. Vervolgens wordt ze zelf om ong. 22.00 uur wakker en begint flink te huilen. Als ze een flesje krijgt is het goed, slaapt ze daarna lekker verder tot 's ochtends.
    Nu heb ik al geprobeerd om de fles van 19.00 uur wat zwaarder te maken met rijstebloem, maar ze wordt dan nog wakker en gaat eigenlijk alleen maar onrustiger slapen...Ik geloof niet dat ze het flesje echt nodig heeft, 's ochtends heeft ze namelijk niet zo'n enorme honger. Het lijkt meer gewenning.
    Nu ben ik het flesje van 22.00 uur steeds kleiner aan het maken (is nu 120/4 geworden).
    Heb je misschien nog meer tips? Als ze dadelijk naar opvolgmelk gaat mag ze de vijfde fles niet meer.
    We zijn trouwens nu net begonnen met groente.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je op 4 voedingen over gaat, dan mag je de flesen iets groter maken. Je zou kunnen kijken of ze op 210 ml water met 7 scheppen wel doorslaapt. Lukt het niet, dan is het geen probleem hoor. Straks mag je ook van de opvolgmelk 5 flessen geven, maar dan wat minder voeding aanbieden, 150 ml water met 5 scheppen voeding kan ook.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina