hallo, ons zoontje is 2,5 week en wil niet echt in zijn bedje slapen. als ik hem in bed leg is het even stil en kijkt hij om zich heen en dan na een paar minuten zet hij het op huilen. soms laat ik hem huilen maar hij houd vol! als ik hem op de arm heb slaapt hij wel en dan leg ik hem weg en "hup" de ogen gaan weer open en gaat weer huilen! snachts gaat het slapen in zijn eigen bedje wel goed. hij drinkt op de 3 a 4 uur 110 cc voeding na de voeding knuffelen we even en dan nog even in de box of wipstoel dit vind hij ook niet altijd even leuk. hij drinkt zijn voeding binnen 10 minuten op en dat is veel te snel. tussendoor stoppen en speentje geven wil hij niet dan word hij heel boos. johannesbroodpitmeel hebben we ook al geprobeerd maar daar kreeg hij gigantische krampen van dat hij het uitschreeuwde en daardoor is hij nu ook schor. dus daar zijn we maar meteen mee gestopt. heb jij nog tips?
Hoi hoi, Welk fles/speen gebruik je? Je zou kunnen overwegen om over te stappen op een andere fles. Bijvoorbeeld de dr Brown fles. Daar drinkt hij wat langzamer uit. 10 minuten is erg snel, hij mag er best 20 minuten over doen. Daar kan hij kramp van krijgen. Als de kramp er niet door weggaat, dan zou je infacol kunnen gebruiken. Dat is een middel tegen kramp. Wat bedoel je met "dit vind hij ook niet altijd even leuk". Weet je, een baby van 2 1/2 week hoeft nog niet in de box hoor. Wat het beste ritme is, is slapen, voeden, even op schoot knuffelen, en dan naar bed. Doordat je hem in de box legt, is hij misschien wel te moe om te slapen, en dan gaat hij huilen. Probeer maar eens een keer om hem meteen naar bed te brengen na het knuffelen. Laat hem tien minuten huilen. Als hij zachtjes begint, steeds harder, en dan weer stil wordt, om vervolgens weer opnieuw te beginnen, dan is het een "inslaaphuil" huiltje. Laat hem dan gerust liggen. Hij leert zo zichzelf te ontspannen en in slaap te vallen. Ik snap dat het moeilijk is, maar ik denk dat het voor jullie allebei beter is. Groetjes Adrienne
wij gebruiken een difrax fles met een kersenspeen een "s" nu wil ik morgen even kijken of misschien een dental speen helpt en dat hij dan langzamer drinkt. infacol hebben wij al geprobeerd en daar ging hij van spugen dus ook maar mee gestopt. het slapen daar ga ik dan maar mee aan de slag en dat ritme proberen aan te houden kijken hoe dat gaat. vind het vooral vervelend voor hem dat hij dan huilt omdat hij al zo schor is
Hoi hoi, Ik begrijp je gevoel, hopelijk wordt het huilen minder doordat hij meer regelmaat krijgt. Laat even horen hoe het verder gaat. Groetjes en succes Adrienne
nou heb het vandaag geprobeerd maar het was één groot drama hij heeft bijna niet geslapen. heb vandaag maar een puckababy bestelt misschien voelt hij zich daar wat fijner in. en kan hij ook niet zo zwaaien met zijn handen. ik heb ook een dental speen gekocht voor op de difrax fles, maar het gaat helaas niet langzamer. heb je misschien nog een tip voor een fles waar hij langer over zijn voeding kan doen?
Hoi hoi, De dr Brown fles/speen, is te koop bij prenatal. Helpt tegelijkertijd tegen darmkramp trouwens. Of de dodie fles/speen. maar die is moeilijk te krijgen. Je moet er wel rekening mee houden, dat als je een ritme aanhoudt, hij dat niet zo maar in één keer oppikt hoor, dat kan wel even duren, voor dat het goed gaat. Hoe is je bevalling gegaan? Groetjes Adrienne
maar is het gaatje van de dokter brown fles kleiner dan van de difrax? ik heb een goede zwangerschap gehad en een redelijke snelle bevalling van maar 6,5 uur! Finn was wel een sterre kijkertje en lag er ook schuin voor. hij is niet met de pomp gehaald heb het op eigen kracht gedaan! van het ritme is begrijpelijk werk in de kinderopvang. maar het is toch best pittig allemaal. ik heb de puckababy binnen gekregen dus ga hem straks uitproberen.
Hoi hoi, Ja, het gaatje is kleiner. Het zou ook een idee zijn, om er eens een osteopaat naar te laten kijken. Misschien dat er iets mis gegaan is in het nekje, dat voor problemen zorgt. Die kunnen wonderen verrichten. Succes met de puckababy! Groetjes Adrienne
nou de puckababy is een succes!! heb hem vanmiddag gekregen en meteen uitgeprobeerd! ik heb hem om 3 uur in bed gelegd en heeft tot half 7 geslapen! nu ligt hij weer heerlijk te slapen in zijn eigen bedje! nu alleen een oplossing voor het drinken verzinnen!
hoi adrienne, de puckababy was maar voor korte duur! hij is er wel rustiger door en ligt er rustiger door in bed maar slapen ho maar eerst ligt hij een half uur om zich heen te kijken en dan zet hij het op het krijsen en krijgen hem niet stil. wat zou dit kunnen zijn? en wat kunnen we er nog meer aan doen. hij is dan ook echt overstuur en loopt helemaal rood aan en het is dan geen huilen meer maar echt schreeuwen! misschien toch maar eens de osteopaat inschakelen. ik weet het niet meer. ik maak veel veel want werk in de kinderopvang maar weet hier even geen raad mee.
hoi, ik ga morgen met finn naar de osteopaat dus ben heel benieuwd wat hij voor hem kan doen. ik heb de fles nog niet gehaald ben er nog niet echt aan toe gekomen. moet er voor naar de prenatal kruitvat heeft hem hier niet. ik laat het nog weten wat de osteopaat heeft gezegd.