Twee weken geleden ben ik bevallen van onze tweede dochter. Bij onze eerste dochter ging alles mis wat er mis kon gaan en kreeg ik uiteindelijk een PND. Die tijd was zwaar maar gelukkig ben ik er helemaal overheen en gingen we positief voor een tweede kindje. Nu is ze dus geboren en heb ik helemaal geen zin in visite. Ik voel me supergoed na een heel zware zwangerschap (HG) Ik wil lekker op tijd gaan slapen zodat ik niet te vermoeid ben want dat is een trigger voor depressie bij mij. Maar ik zit dus eigenlijk echt niet te wachten op visite. Ik wil lekker in huis tuttelen met mijn dochters, daar kan ik de hele dag mee bezig zijn en ik geniet er zo veel van. Ik heb het gevoel dat ik alles inhaal van de vorige keer ook. Ik wil ook niet dat de visite haar vasthoudt, terwijl ik daar bij mijn vorige dochter geen moeite mee had. Gaat dit nog over? Wie herkent dit? Ik had dit van mezelf helemaal niet verwacht.
Herken dit echt volkomen. Toen ik 2 jaar terug moeder werd had ik geen zin in visite en wilde ik haar door bijna niemand laten vastpakken. Ik ben zo stom geweest om de visite te laten komen aangezien mensen bleven aandringen, mede hierdoor heb ik de eerst 9 maanden ontzettend met mezelf in de knoop gezeten. Alles zat al tegen tijdens en na de bevalling en kreeg ook nog commentaar als ik mensen langs liet komen dat ze haar niet even mocht vasthouden en ik met haar op schoot zat als een bezit. Terwijl ik dacht je mag blij zijn dat je langs mag komen! Ik zou willen zeggen denk lekker aan jezelf en doe waar je jezelf goed bij voelt! Geniet van je gezin!
Ik verwacht van mezelf eenzelfde reactie als jij laat zien. (ook bij de eerste een pnd én ptss gehad). Vandaar dat we nu al zitten te brainstormen over een babyshower/kraamfeest (of hoe het ook mag heten). Dan heb ik alle visite in een keer en hoef ik verder niks. Ook bij mij is het slaapgebrek een trigger. Ga het dus écht niet opzoeken door omwille van kraambezoek wakker te blijven. Ik begin me nu langzaamaan al op te sluiten en de deur gaat helemaal op slot als baby geboren is tot zo'n 4 maanden na die tijd hihi
ooh wat fijn dat er mensen zijn die dit herkennen! we willen s avonds in ieder geval geen bezoek. we gaan lekker op tijd op bed liggen en tijd samen doorbrengen. en of mensen t snappen of niet dat maakt me niet uit. ik had het alleen niet van mezelf verwacht.
Fijn dat je nu zo geniet van je meiden. Laat je dat niet afpakken, als jij geen bezoek wilt, niet doen. Je kunt deze kostbare en dierbare tijd niet overdoen. En anders plan je voor een tijd verder een kraamfeest. Volg je eigen gevoel, ook al is het moeilijk om nee te zeggen. Bedenk eens, stel dat jouw visite zelf dit gevoel zou hebben als ze een baby hebben, dan houden ze zelf misschien ook wel de visite buiten de deur. Dus doe lekker je eigen zin, anders krijg je spijt! Geniet ervan
Ik had dit ook bij de geboorte van onze zoon. Ik was heel erg beschermend en het liefst stond ik hem aan niemand af, behalve mijn man natuurlijk haha. Maar lieve schat je bent pas 2 weken geleden bevallen, de hormonen gieren nog door je lichaam en zo raar is dat niet hoor dat je je kindje van pas 2 weken oud nog niet wil laten vasthouden door andere en het liefst thuisblijft, je kindje is nog zo klein, als het niet goed voelt, niet doen. Mensen hebben nog kansen zat om jullie kindje vast te houden als ze wat ouder is. Er zijn vrouwen die er geen moeite mee hebben en er zijn vrouwen die dat wel hebben en dat is helemaal niet erg of raar.
heeeelll herkenbaar hier zelf beste vrienden afgebeld omdat ik er geen zin in had en t niet aankon, 2 uurtjes voordat ze zouden komen heerlijk die hormonen haha aan jezelf denken. wij hebben heel bewust geen kraamfeest gehouden maar wel grotere groepen in 1 x. dus hele familie van mn moeders kant in 1 x. van 2 tot 4 ofzo ff hut vol. maar dan heb je niet iedere keer een saaie tante of oom zitten waar je niets mee te kletsen hebt. en dit ook met vrienden gedaan. zo kun je toch iedereen spreken en kletsen maar scheelt het je wel veel avonden en weekenden. want als jij zegt geen bezoek in de avonden te ontvangen, krijg je drukke weekenden denk ik... en als je man gewoon door de weeks werkt zal hij ook wel op een relax weekend gesteld zijn af en toe.