Onze kleine man hier heeft (nog) niet veel krampjes maar als hij last heeft pak ik hem gewoon lekker bij me. Hij is nog zo klein en het is gewoon zielig om ze zo te laten huilen van de pijn. Lekker bij je nemen en troosten hoor!
Geef je borstvoeding? Let anders toch eens op je eten? Weet dat het achterhaald is en tegenwoordig allemaal niet meer zo is, maar bij mijn zoontje waren de krampen over toen ik de "verboden middelen" liet staan...
Ten eerste dat ik persoonlijk een kind met buikpijn echt niet aan haar lot KAN overlaten.. Al zou ik willen En dat het meestal met 3 maanden beter gaat. Maar... Ook dat van 5 weken naar 3 maanden echt bizar lang is als je kind pijn heeft. Ook voor de ouders... Ik stond dus ruim voor die tijd al ongeveer huilend bij de huisarts. Die ons doorstuurde naar een kinderarts in het ziekenhuis. Daar bleek ze geen krampjes te hebben maar verborgen reflux.. Doosje pillen mee en het huilen was binnen oaar dagen echt heel veel minder. Geen wijze raad en makkelijke oplossingen.. (Al weet ik nog wel een handig trucje tegen kramp... Zal eens kijken of ik er een plaatje/filmpje van kan vinden want het is lastig uitleggen zo in tekst) Behalve dan.. Dat als jij denkt dat het echt te gortig wordt, je gewoon aan de bel moet trekken bij huisarts of cb.
Philips Darmkrampjes: wat je moet weten Zie puntje 7 voor wat ik bedoel En buikmassage (met de klok mee!) helpt ook erg goed. Gewoon licht drukken en rondjes maken. Beentjes laten fietsen wil ook helpen. Oh en met wat googlen vind ik ook nog een mooie foto. Die blijkbaar ook hier van zp afkomt maar kan de eigenaar niet zien. Enkel dat het kindje Mees heet. Dus sorry.. Mama van Mees, ik leen even je foto. Als je bezwaar hebt hoor ik het wel! Maar hij is echt superduidelijk.
Dat je je überhaupt afvraagt of je een kind met pijn moet troosten vind ik best apart. Alsof t kind het doet om jou te pesten... Bij je nemen, troosten, net zo lang als het kind het nodig heeft. Gaat vanzelf over of wordt in ieder geval veel minder na 3 mnd. En als je denkt dat het iets anders is, bij de ha aan de bel trekken. Het is een rotperiode maar je moet er even doorheen. Mijn zoontje heeft er nu ook veel last van dus die ligt veel bij me, zo is hij het rustigst. Lastig, maar t moet maar even.
Bij mij zei het cb anders dat ik d'r best 15-20 minuten kon laten huilen en dat het aandachttrekkerij was. Dus ja... Ik snap wel dat mensen dat denken