Baby (4 mnd) wil ineens weer nachtvoeding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Koraal82, Dec 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Mijn zoontje sliep vanaf 8 weken door en wordt sochtends meestal rond 8 uur wakker. Sinds 2 weken wordt hij ineens rond 4 uur wakker en dan wilt hij eten. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks lijkt te helpen. De laatste fles van 23 uur hebben we bijv al later gegeven maar dan wordt hij toch gewoon om 4 uur wakker. Voor de fles van 23 uur moeten we hem meestal wakker maken (al meldt hij de laatste dagen zich soms ook zelf).
    Aangezien ik met 5 flessen al op 30 schepjes zit heb ik snachts eigenlijk geen ruimte om nog een flesje te geven. Ik geef nu 180 ml water en 2 schepjes snachts. Dat vindt hij op zich goed en dan slaapt hij vervolgens ook soms wel tot 10.00 uur.
    Ik heb ook al geprobeerd om snachts maar een beetje te geven (bijv 90 ml) maar dan gaat hij heel hard krijsen.

In zijn flesjes zit forte omdat hij heel hongerig is. Ben ook gestart met potjes en hij eet nu een half groentenpotje op. Het lijkt wel een beetje alsof hij nachtvoedingen wilt sinds ik een groentenpotje geef. Maar dat kan toch niet met elkaar samenhangen? Het enige wat ik nog moet proberen is rijstebloem in zijn fles maar moet nog even een papspeen halen.

Iemand nog ideeën?

2. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Ik kreeg ooit eens de tip van iemand om de laatste voeding juist wat eerder te geven. Hier kreeg ik dat niet echt voor elkaar, maar bij haar werkte het wel. Misschien kun je dat eens proberen? Niet geschoten is altijd mis.

3. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Zal een groeispurt zijn en tijdelijk over de max heen is geen ramp.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou ja het is dus veel voorkomend. Eigenlijk lees ik het hier heel vaak en hebben bijna al mijn vriendinnen dit gehad. Ik zelf niet want die van ons sliep tot 9 maanden gewoon helemaal niet door ;) Ik gaf op een gegeven moment 's nachts een slappe fles toen hij wat ouder was. Ik heb namelijk alles geprobeerd om hem door te laten slapen maar aangezien niks werkte ging het toch echt het snelste als ik hem gewoon een fles gaf dan sliepen we allemaal binnen 10 minuten weer ipv 1,5 uur met een huilende baby. En van de een op de andere dag sliep hij door :)

Het komt veel voor dat kindjes bij 4 maanden weer meer voeding vragen snachts.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hem niet wakker maken voor de fles om 23.00 maar gewoon zelf laten komen? Dus tussen 19.00 en 20.00 zeg maar de 4e fles en dan kan je de 5e geven als hij zich meld.

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Hier precies zo. Ook een slappe fles snachts. Totdat ie eindelijk doorsliep. En dat is pas consequent sinds 2 maanden.....

7. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ja dit! Doen we met ruim tien maanden nog steeds.
    Meestal komt die voor een fles, soms niet.
    Kan je zelf op tijd gaan slapen :)

8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Ja dat heb ik ook al een paar x geprobeerd maar dan kwam ie rond 1 a 2 uur en daarna al weer om 4 uur. Dan pakt hij zijn lange slaap dus op het verkeerde moment. Maar ja aan de andere kant dan kunnen wij dan idd vroeg naar bed en als ie om 23 en 4 komt heeft hij ook niet echt een lange dut gehad...

9. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is dan wel al 6 maanden maar hier precies hetzelfde ! Ook nog eens dezelfde tijd. Mijn zoontje kreeg eerst ook nog een voeding om 23.00 maar hier moesten wij hem altijd wakker voor maken dus mochten we deze weg laten nu moet dit ook bij 6 maanden dus bij jou kindje is het geval niet. Maar heb je het idee dat ie om 4 uur echt honger heeft of niet ? Mijn zoontje ligt bij mij op de slaapkamer en wordt nu ook altijd om 4 uur wakker terwijl hij normaal makkelijk tot half 7-7 uur sliep. Als ik hem laat liggen loopt ie van 4 - 6 te babbelen, te gillen en van alles te doen en als ik hem dan speentje geef of wat dan ook niks helpt het enigste bij mij in bed nemen, Als ik er geen aandacht aan besteed dan gaat ie op een gegeven moment huilen.

10. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Ja bij mij heeft ie echt honger want hij drinkt dan nog een hele fles heel gulzig op. In het begin gaf ik hem bijv maar 90 ml maar dan begon ie daarna nog kei hard te huilen. Speen helpt helaas ook niet.

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Gewoon fles geven. Is waarschijnlijk een groeispurtje ;)

12. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    4 maanden is een beruchte leeftijd ;)
    Mijn oudste heeft rond de periode een maandje of zo weer een nachtvoeding gehad, omdat hij echt honger had. Ik hoorde soms zijn maagje zelfs knorren. Grote sprong in ontwikkeling en groei.

Mijn middelste en jongste kregen BV en vroegen ook 'opeens' veel meer melk 's nachts rond die leeftijd.

Gewoon geven, een kindje van 4 mnd dat er om vraagt zal het ook echt nodig hebben.

13. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    Heeft hij geen krampjes?
    Hier geen ervaring met flesvoeding, maar toen ik met vers voeding begon op 6 maanden werd ze ook wakker van krampjes. Warme melk verzacht dan. Misschien eerst weer tijdelijk stoppen om te kijken of het met elkaar te maken heeft?

Verder is het heel normaal dat een kind eerst door slaapt en later niet meer. Ik zou hem wel gewoon melk geven als hij daarom vraagt, en desnoods wat extra verdund inderdaad.

14. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Ik zou toch een extra fles geven, hij zal het wel nodig hebben.

15. BVS

BVS Bekend lid

Nov 28, 2014
    797
    0
    0
    V
    Hier sliep ze met 3 weken door en sinds 6 weken ook ineens niet meer. Heb ook al vanalles geprobeerd. Ze krijgt al vanaf 12 weken rijstebloem door de fles..dit ging 2 nachten goed en toen werd ze weer standaard tussen 3 en 4 wakker. Helpt dus niet die rijstebloem.

Achja dan maar een nachtflesje van 90cc, 10min en we liggen weer in bed.

16. mptje

mptje Actief lid

Jul 21, 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou hem niet wakker maken voor de fles 22.30, onze ervaring was dat hij dan zelfde tijd kwam als dat we hem niet wakker maakte.
    en toen kwamen er ook keren dat hij doorsliep..
    je merkt dan vanzelf wat hij nodig heeft, je laat het hem dan eigenlijk aangeven

verder vraag ik me af, is die max van 30 schepjes nog?
    zelfde als max van 1 liter, dat is toch achterhaalt?

mijn zoontje is vandaag 16 weken, laatste tijd ook niet meer genoeg aan 4x 180. kwam weer voor een nachtvoeding en overdag steeds eerder als om de 4 uur. nu ga ik daar overdag in mee, soms haal ik overdag dan een 5e flesje, en geef de laatste en eerste fles nu 210. gisteravond laatste fles 20.00, vanmorgen 08.15 wakker moeten maken, dat arme jongetje heeft gewoon honger gehad afgelopen dagen...
    dat hebben ze toch niet nodig, zal idd wel met ontwikkeling en groei t maken hebben, dus ik zou er in mee gaan ... en verder afwachtend met fles 22.30... laat hem maar steeds aangeven wat hij nodig heeft..

17. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    ik gaf geen flessen meer na 23:00 uit een tip van een boek (babyfluisteraar lost alle problemen op- Tracy Hogg) en dan had ik met 4 maanden nog de pech dat hij ineens weer 2;00 wilde drinken maar dat duurde niet lang met 5 maanden was het 22.30-6.00
    Bingo

18. Isolabella

Jan 21, 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een dame van bijna 5 maanden. Normaal hadden we altijd nog 1 nachtvoeding, dat is met 4 maanden over gegaan in 2 of 3 voedingen :( ik had ook geconcludeerd dat het iets met de beruchte sprong te maken had, en heb me er maar bij neergelegd (met Wallen.... Dat wel...) vannacht was weer een keer 1 voeding sinds 2 weken. Daarna was ze overigens vanaf 5u klaar wakker... Dat was ook een beetje jammer...

Ik blijf tegen mezelf zeggen dat het fases zijn, en het weer over gaat! Maar nog steeds niet fijn...

Share This Page