zoontje diaree en koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Schilderijtje, 9 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ondanks de zetpillen blijft mijn zoontje koorst houden 39,7 en vanacht al 10 spuitluiers verder. drinken doe ie wel maar niet heel veel. ij heeft de hele nacht gehuild. hij heeft nu zon 3 dagen diaree.gisterenavond in bad gedaan liep hij gelijk blauw en het het erg koud. echt goed ziek.

wanneer moet ik aan de bel trekken? hoor dat hoge koorts bij kleintjes normaal is van omgeving.

2. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik zou bij dit geheel aan de bel trekken al is t maar dat de arts ff meekijkt en denkt.
    Verdere indicatie zijn standaard de plasluiers (hoe vol nog), opgewektheid kindje (suf is niet de bedoeling) en eet/drinkgedrag volgens mij.
    Vergeet ook je eigen moeder gevoel niet als indicatie!!!

3. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou voor de zekerheid toch ook even de huisarts bellen !

4. Schilderijtje

gebeld. hij mag pas komen als temp boven 40 is en hij suf word.
    voor nu bter dat hij alles er uit poept en goed drinken advies:(

pff als vanavond niet beter word rijd ik even naar hap denk ik
    ik vind hem te weinig drinken naar wat hij eruit poept.
    zodra hij maar iets an kracht zet komt er water ontlasting. de kleur is er al aardig vanaf..

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als richtlijn geven ze vaak dat ze de helft van wat ze normaal drinken moeten binnen krijgen. Een dag nog wat minder is niet erg, maar t moet geen dagen duren. Zeker met diarree gaat t hard.
    Houd je kindje goed in de gaten en trek weer aan de bel als hij niet meer plast of echt suffig is.
    Misschien kan je hem ook iets anders dan melk geven, bij een buikgriep zorgen melkproducten vaak juist voor klachten. Bv. Wat warme thee of extra fruit.
    Sterkte, hopelijk knapt hij snel weer op!

6. Schilderijtje

hij slaapt nu in maxicosi,
    hij is niet van mijn zijde af te krijgen. alllemaal mamama roepen. huilen in zijn slaap. denk buikpijn omdat hij zijn benen optrekt. hij is zoooooo moe maar komt bijna niet in slaap. zijn billen zijn kapot en vuurrood echt zielig.

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Zou je er ORS in krijgen?

Mijn dochter heeft ook koorts..weer.. 2 weken geleden ook buikgriep, 1 dag dronk ze haast niets. Zo rot! Je weet niet wat je doen moet.

Gelukkig sabbelde ze wel aan een natte washand. Kun je ook nog proberen.

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  9. Schilderijtje

nu half uur wakker 4 luiers weer verder:$ plasluiers intdek ik nog niet

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk aan het rotavirus.

En ik vind dat je je te makkelijk laat afschepen door de assistenten hoe oud is je kindje 7 maanden in je banner?

Juist tot een jaar kan uit drogen in eens heel snel gaan. Heeft die nog tranen? En misschien klinkt het overdreven maar wat dat betreft na twee kinderen weet ik wel hoe ik een afspraak krijgt. Gewoon zeggen dat je JIJ Het wilt en jij wilt dat je kind na gekeken woord. strooi maar met moeder weet het beste. En anders vanavond hap.

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou..met 4 luiers binnen 1 uur zou ik ook gaan hoor.

12. Schilderijtje

ik heb ook nog een ouder zoontje.
    hoop dat die het even oversla.

ik dacht inderdaad aan hap want de huisarts hier neemt het niet zo nauw.mijn moeder is zakjes halen tegen uirdroging. orisel. om de mineralen toch iets aan te vullen. als de ha niks doet doe ik het:)

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mijn dochter drinkt het absoluut niet, ik hoop de jouwe wel.
    Anders toch gaan hoor, kleintjes drogen snel uit en de arts kan dat niet beoordelen door de telefoon.

14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Gerum als die kleintjes zo ziek zijn. Ik zou het nog even aankijken en als je het echt niet vertrouwd gewoon langs de hap rijden. Verder zou ik je kindje goed in de gaten houden, huilt je kindje met tranen?
    Kleine beetjes over de dag verspreid laten drinken, laten eten of drinken wat je kindje wel wil eten of drinken. In fruit zit ook veel vocht, en banaan stopt meestal. Beterschap.

15. Schilderijtje

ik laat hem nu orisel drinken tegen uitdroging. en verder eten wil ie niet. heb ook wat diksap gegeven.

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Lastig, hier wil hij ook nooit eten als hij ziek is. Normaal eet hij als een bootwerker, maar als hij ziek is stopt hij met alles. Wil dan niks meer eten en ook bijna niet drinken.
    Goed dat je met ORS begonnen bent en als je het niet vertrouwt gewoon weer bellen.

Deel Deze Pagina